מבחן רכב: ג'ילי EX5 – הקרוסאובר החשמלי שמכוון גבוה

בדקנו את הדגם החדש של ג'ילי שמנסה להיכנס לנעליים הגדולות של הגיאומטרי C - ויש לו לא מעט מה להציע. המבחן המלא של ג'ילי EX5
מבחן ג'ילי EX5 החשמלי – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

Geely (ג'ילי) היא אחת מקבוצות הרכב המשפיעות בעולם. החברה נוסדה ב-1997 וכיום היא חברת האם של מותגים מובילים כמו Zeekr (עם דגמים כמו זיקר 001 וזיקר X) ובעלים משותפת של מותג סמארט (עם דגמים כמו סמארט 1 וסמארט 3). בשנים האחרונות ביצעה ג'ילי מהפכה תדמיתית וטכנולוגית, והפכה מיצרנית מקומית לשחקנית גלובלית עם דגש על חדשנות, רכבים חשמליים וקיימות. השקעות בעיצוב, בטיחות וטכנולוגיה, לצד תמחור תחרותי, מאפשרות לה להציע חלופות אמיתיות ליצרנים ותיקים באירופה, בארה"ב וגם כאן בישראל.

הקרוסאובר ג'ילי EX5 הוא הדגם החשמלי השני שמשיקה ג'ילי בארץ אחרי ג'ילי גיאומטרי C, שהושקה כאן בסוף 2021 והפכה לאחת מהחשמליות הנמכרות ביותר בישראל (ולאחר מכן הגיעה גם ג'ילי ג'יאומטרי C המעודכנת), עם כמעט 20 אלף מסירות לכלל הגרסאות – הישג מרשים לכל הדעות, שהציב אותה בשורה הראשונה של שוק הרכב המקומי.

כעת, עם השקת ה-EX5, ג'ילי מנסה להוכיח שזה לא היה מקרה חד-פעמי – אלא התחלה של עידן חדש. בואו נראה האם ג'ילי ממשיכה במסע שלה לשנות את כללי המשחק.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מבחן רכב ג'ילי EX5 חשמלי (צילום: פלאג מג)
מבחן רכב ג'ילי EX5 חשמלי (צילום: פלאג מג)

הפלטפורמה

ה-EX5, אשר משווק בסין בשם "גלקסי E5", הוא חלק ממשפחת הדגמים של מותג "Galaxy" החדש של ג'ילי, שהוקם ב-2023 וממוקם בין גיאומטרי לזיקר – מותג הפרימיום של הקונצרן. בשונה מהגיאומטרי C, שהתבסס על פלטפורמה משותפת עם רכבי בנזין, ה-EX5 פותח מראש כרכב חשמלי על גבי פלטפורמה ייעודית, מה שמאפשר לו להציע תא נוסעים מרווח ונוח יותר, כולל רצפה שטוחה ומרחב נדיב לרגליים מאחור.

הדגם מבוסס על הפלטפורמה החשמלית הייעודית החדשה של המותג, שנקראת GEA. יש לה מרכז כוח נמוך ליציבות רבה יותר והיא מאפשרת ניתוק מוחלט בין גוף הרכב לשלדה, עם גמישות בהתאמת בסיס הגלגלים, מערכת ההינע, ההיגוי וכו'. תוכלו לקרוא עוד על הנושא בכתבה: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי.

מבחן רכב ג'ילי EX5 החשמלי (צילום: פלאג מג)
מבחן רכב ג'ילי EX5 החשמלי (צילום: פלאג מג)

עיצוב ג'ילי EX5 החשמלי

כבר ממבט ראשון ה-EX5 מציג מראה עתידני אך מאופק, עם פרופורציות נכונות, קווים נקיים ואלמנטים עיצוביים אלגנטיים. עיצובו המרשים לא נשאר בגדר מחמאה – הרכב זכה בפרס העיצוב היוקרתי Red Dot לשנת 2025, וכן בפרסים נוספים כמו A Design Award, מדליית זהב ב-IDA ופרס הפלטינה של MUSE.

ה-EX5 גדולה יותר מהגיאומטרי C או BYD ATTO 3: אורכה 4.61 מטרים (תוספת של 18 ס"מ), רוחבה 1.90 מטרים, וגובהה 1.67 מטרים. בסיס הגלגלים נמתח ל-275 ס"מ, והתוצאה היא שיפור ממשי במרחב הפנימי.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבחן דרכים ג'ילי EX5 חשמלי (צילום: פלאג מג)
מבחן דרכים ג'ילי EX5 חשמלי (צילום: פלאג מג)

מנוע

בשתי רמות הגימור הדגם מגיע עם מנוע בהספק של 214 כוחות סוס אשר מניע את הגלגלים הקדמיים. המנוע הזה מאפשר לרכב להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש תוך 6.95 שניות בלבד.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

המנוע של ג'ילי EX5 (צילום: פלאג מג)
המנוע של ג'ילי EX5 (צילום: פלאג מג)

אזור הנוסעים מלפנים

לדגם יש פונקציה שאני אוהבת תמיד, של כניסה והתנעה ללא מפתח וללא כפתור פיזי. זה פשוט נוח: אני מעבירה להילוך דרייב ונוסעת, או מחזירה לפרקינג ויוצאת – והרכב נכבה בעצמו.

יש ברכב מסך מגע ענק בגודל 15.4 אינץ’ עם ממשק שנראה ומתנהג כמו סמארטפון – נוח מאוד. יש גם אפשרות לשיקוף מסך דרך קישורית אלחוטית, אם כי פחות התחברתי לזה. החדשות הטובות הן שבמהלך השנה הקרובה יתווספו עדכוני תוכנה שיאפשרו שימוש באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי האלחוטיים – אנדרואיד כבר ברבעון השלישי של 2025, ואפל בתחילת 2026. יש גם עוזרת קולית ותמיכה בעדכוני תוכנה מהאוויר, שזה תמיד יתרון מבחינתי. מה שפחות אהבתי זה שמערכת המיזוג נשלטת רק מהמסך, אבל לפחות יש קיצורי דרך לעוצמה ולטמפרטורה. המיזוג עצמו מצוין ומקרר ממש מהר, ואני אוהבת שאת פתחי האוויר אפשר לכוון ידנית.

בכל מה שקשור לאחסון, אין מה לדבר, הרכב מציע לא פחות מ-33 חללי אחסון! כולל תא גדול בין המושבים, תא כפפות ומקום לשני טלפונים (אם כי רק אחד נטען, וחבל). יש גם שני חיבורי USB-C ושקע מצת. דרך ההגה המעוצב אני שולטת על כל מה שצריך – מערכת השמע, מצבי הנהיגה והקרוז קונטרול האדפטיבי. מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מצלמת 360 מעולה עם תצוגת “מבט מהציפור” וחיישני חניה קדמיים (רק ברמת הגימור הבכירה הזאת) ואחוריים – כל אלה הופכים את הנהיגה לקלה ובטוחה יותר. יש גם הפשרת אדים במראות ותאורת ליווי.

תאורת האווירה ברכב מגניבה ממש. אני יכולה לבחור מתוך 256 גוונים, ואפילו לקבוע לפי מצב הנסיעה. מערכת השמע פה נשמעת מעולה, יש 16 רמקולים וסאבוופר, וזה מגיע ממותג Flyme Sound של Meizu, שגם הוא נרכש בידי קונצרן ג'ילי. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.2 אינץ' מציג לי את כל המידע שאני צריכה: מהירות, טווח, ק"מ ועוד, ויש גם תצוגה עילית שאני תמיד שמחה לראות ברכב. יש גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, ואפילו שהוא נשלט מהמסך – אני דווקא מעדיפה את זה כך על פני כפתור פיזי.

ולסיום, המושבים פשוט חלום. קדמיים, נשלטים חשמלית, עם זיכרונות, הגבהה מעולה, ריפוד נעים, חימום, קירור, והדום לנוסע. במושב הנהגת יש גם פונקציית מסאז’ – פונקציה שתמיד "קונה אותי". אפשר אפילו להשכיב את המושבים עד הסוף ולנוח או לעשות מדיטציה, במצב ייעודי שמציע הרכב. מה עוד צריך?

אזור הנוסעים מלפנים
אזור הנוסעים מלפנים

אזור הנוסעים מאחור

הרכב מרווח עבור הנוסעים מאחור, עם מושבים נוחים והרבה מרחב לכל הצדדים – כולל כמובן רצפה שטוחה.

לנוסעים מאחור יש פתחי איוורור נפרדים, שקע USB רגיל וטייפ C, שטח אחסון קטן בגב הקונסולה המרכזית, ידיות בלי ווים, כיסים בגב המושבים ומשענת יד מרכזית עם מחזיק כוסות כפול. מאחורה אתם גם נהנים מחלונות מושחרים והגג הפנורמי הענק. וכמובן, הקטע המגניב של המגירה הסודית מתחת למושבים, שנפחה 14 ליטר ויכולה להחזיק עד 3.5 קילו – ותוכלו לשים בה חטיפים וצעצועים עבור הילדים, או להפך – חטיפים עבורכם, מחוץ להישג ידם של הילדים.

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

אפליקציה

מטעמי קוצר זמן במהלך ביצוע המבחן לא יצא לי להשתמש באפליקציה הייעודית של הרכב, אך היא כוללת פונקציות כמו פתיחת דלתות, חלונות, הפעלת מיזוג, קבלת מידע על מצב הסוללה ועוד. 

סקירה ג'ילי EX5 חשמלי (צילום: פלאג מג)
סקירה ג'ילי EX5 חשמלי (צילום: פלאג מג)

תא המטען של ג'ילי EX5

תא המטען של הדגם נפתח חשמלית. יש לו סף העמסה גבוה מפאת המבנה שלו, ויש בו הרבה מקום. בפנים תמצאו תאורה, רמקולים, פתח חילוץ ווילון לסגירה דיסקרטית. נפחו של תא המטען גדול יותר משל הג'יאומטרי C ועומד על 461 ליטרים, ועד 1,877 ליטר בעת קיפול המושבים האחוריים. מתחת לרצפת תא המטען תמצאו מגירה לאחסון ערכת ניפוח, כבל טעינה, אביזרי בטיחות ועוד.

אם תקפלו את שורת המושבים האחורית ותעלו את המדף של תא המטען לדרגה הכי גבוהה שלו, תקבלו שטח שבו הילדים שלכם יוכלו לשחק אם תצאו לקמפינג יחד או סתם בעצירה בדרך לחופשה – וגם תגדילו את שטח האחסון להובלה של פריטים גדולים.

הדגם אינו מורשה גרירה.

תא המטען של ג'ילי EX5 החשמלית (צילום: פלאג מג)
תא המטען של ג'ילי EX5 החשמלית (צילום: פלאג מג)

מערכת חשמלית וטווח נסיעה במבחן

הדגם מצויד בסוללה בגודל נטו של 60.22 קוט"ש נטו בשתי רמות הגימור. ברמת הגימור הבכירה של רכב המבחן, טווח הנסיעה המקסימלי שלה עומד על 410 ק"מ.

הרכב תומך בטעינה מהירה בקצב מירבי של 100 קילוואט, שמאפשרת טעינה מ-30% ל-80% תוך כ-20 דקות בלבד, וכן בטעינה ביתית תלת-פאזית בקצב מקסימלי של 11 קילוואט.

שקע הטעינה של ה-EX5 ממוקם מעל הגלגל הימני הקדמי, והוא נפתח בצורה מעניינת למעלה. במידה וכבל טעינה יתקע בפנים, תוכלו לשחרר אותו בקלות דרך מסך המולטימדיה.

הרגנרציה ברכב נשלטת רק דרך מסך המולטימדיה, ותוכלו לבחור בין ארבעה מצבים – רגנרציה חלשה, בינונית, חזקה או אוטומטית. במהלך הנסיעה תוכלו לראות בלוח השעונים כמה קילוואט אתם טוענים או מנצלים. כרגיל, הייתי רוצה שיהיה כפתור פיזי לשליטה במצב הרגנרציה.

במהלך המבחן, השגתי טווח נסיעה של 380 ק"מ בין טעינות. וכפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם, ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, ותנהגו בו בצורה רגועה ומחושבת יותר תוך שימוש במצב הרגנרציה המירבי ומצב ECO – תוכלו להוציא ממנו טווח שיהיה יותר ויותר קרוב להצהרת היצרן.

בנוסף, הרכב תומך בטעינת V2L להפעלת מכשירים חיצוניים, ובנוסף גם ב-V2V, כלומר בטעינה של רכבים אחרים. תוכלו לקרוא ולשמוע עוד על הנושא של חיבורי V2L ו-V2V במדריך שלי לרכב חשמלי בתרחיש עלטה – שמפרט מה תוכלו לעשות עם רכב חשמלי בזמן הפסקות חשמל ארוכות, שקיים גם בגרסת וידאו.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

פתח הטעינה של ג'ילי EX5 החשמלית (צילום: פלאג מג)
פתח הטעינה של ג'ילי EX5 החשמלית (צילום: פלאג מג)

בטיחות ומערכות עזר

ה-EX5 קיבל את הציון המרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. בנוסף, הוא זכה לציון בטיחות 8 מתוך 8 במדד משרד התחבורה הישראלי – הציון הגבוה ביותר. הרכב מצויד בשלדה קשיחה במיוחד, שמשלבת את הסוללה כחלק בלתי נפרד מהמרכב, לטובת יציבות, עמידות ובטיחות מבנית – והסוללה נבחנה בהצלחה גם במבחני שריפה.

בין המערכות הבולטות ניתן למצוא בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית שנשלטת בנוחות באמצעות כפתורים על גבי ההגה, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב, זיהוי שטחים מתים, התרעה בעת פתיחת דלתות, מערכת התרעת עייפות נהג, מצלמות 360 מעלות, זיהוי תמרורים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. כל מערכות הבטיחות הללו מוצעות כסטנדרט בכל גרסאות הרכב.

סקירה ג'ילי EX5 החשמלית (צילום: פלאג מג)
סקירה ג'ילי EX5 החשמלית (צילום: פלאג מג)

איך ג'ילי EX5 החשמלית נוסעת?

הנהיגה ברכב נעימה והוא מזנק וצובר מהירות בקלות מפתיעה, גם בתאוצת ביניים וגם ביציאה מהמקום. יש לו אחיזה טובה על הכביש, בייחוד עבור קרוסאובר, כנראה בין השאר בגלל מרכב כובד נמוך יחסית, והבולמים משככים היטב מהמורות בדרך, גם בכביש עפר.

תוכלו לבחור בין 3 מצבי נהיגה דרך מסך המולטימדיה: eco, נורמל, וספורט.

הרכב מאוד מאוד שקט לנסיעה ובידוד הרעשים טוב מאוד מבחינת רעשי רוח וכביש, עם רעשי רוח לא חריגים בכלל במהירויות גבוהות.

מה שממש אהבתי בדגם הוא שהוא גבוה מאוד מהכביש, הישיבה בו מאוד נוחה ומרווחת.

ביקורת רכב ג'ילי EX5 (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב ג'ילי EX5 (צילום: פלאג מג)

מחיר ג'ילי EX5 חשמלי

ה-Geely EX5 משווק בשתי גרסאות, שתיהן במחירים תחרותיים עבור שוק הרכב המשפחתי בישראל. גרסת EX5 PRO מוצעת במחיר של 161,990 שקלים, ואילו גרסת ה-TECH של רכב המבחן, לה אבזור נוסף, מתומחרת ב-167,990 שקלים. המחירים הינם לפני אגרת רישוי ותוספות כמו מושבים בהירים (שעלותם 1,500 ש"ח נוספים).

הרכב מגיע עם אחריות של 6 שנים או 150,000 ק"מ לרכב, ו-8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה – לפי המוקדם מבניהם.

סקירת רכב ג'ילי EX5 (צילום: פלאג מג)
סקירת רכב ג'ילי EX5 (צילום: פלאג מג)

סיכום מבחן ג'ילי EX5 החשמלית

ג'ילי EX5 מציעה חבילה מודרנית, נוחה ומרשימה מאוד לשוק החשמליות בישראל: היא בנויה על פלטפורמה ייעודית עם מרחב פנימי משופר, מגיעה עם עיצוב חיצוני מרשים שזכה לפרסים בינלאומיים, טכנולוגיה מתקדמת, ביצועים נאים וטווח שימושי אמיתי מספק בהחלט.

כן הייתי שמחה לקישוריות ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, אבל זה יעודכן בהמשך השנה – ונגיד תודה לאופציית עדכוני התוכנה מרחוק שתמיד חוסכת לנו זמן וטרחה בקטעים האלו.

בכל מקרה, מדובר במתמודדת ראויה מאוד, לא רק מול מתחרות חשמליות אחרות. עכשיו רק נותר לראות אם היא תצליח לשחזר את ההצלחה של הגיאומטרי C – ואולי אפילו לעקוף אותה.

רוצים להתייעץ לגבי דגמי ג'ילי, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זו, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מבחן ג'ילי EX5 (צילום: פלאג מג)
מבחן ג'ילי EX5 (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני של ג'ילי EX5

הספק המנוע של רכב המבחן: 214 כ"ס, הנעה קדמית

יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 6.95 שניות

גודל סוללה: 60.22 קוט"ש נטו

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 100 קילו וואט

זמן טעינה מהירה: טעינה מ-30% ל-80% תוך כ-20 דקות בלבד

טווח מוצהר של רכב המבחן: 420 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 365 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן (גרסת Tech): 167,990 ש"ח

אחריות: 6 שנים או 150,000 ק"מ לרכב, ו-8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה – לפי המוקדם מבניהם

שירות: רשת מרכזי השירות של גיאומוביליטי הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]