השקה: זיקר X וזיקר 001 נחתו בישראל – במחיר התחלתי של 185 אלף ש"ח

זיקר נחתה בישראל עם 2 דגמים מסקרנים - זיקר 001 וזיקר X. הם מגיעים ב-3 ו-2 רמות גימור, בהנעה אחורית או כפולה, עם איבזור רב, שפע של מערכות בטיחות ועיצוב עתידני

כפי שכבר בישרנו לכם בכתבת "מה מחכה לנו ב-2024?" – היום זיקר 001 וזיקר X הושקו בישראל. זיקר (ZEEKR) הוא מותג רכב בבעלות קונצרן ג'ילי הסיני, שתחתיו נמצאים מותגים כמו וולוו, פולסטאר, סמארט וג'ילי. מותג ג'ילי עצמו משווק בארץ מסוף 2021, ומביא תוצאות יפות במכירות, וזיקר היא זרוע היוקרה שלו.

צפו בכתבת השקת זיקר בישראל בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

החברה המסקרנת הזאת עניינה את חובבי הרכב החשמלי והטכנולוגיה בשנים האחרונות, והספיקה בזמן הזה לשבור ארבעה שיאי גינס עם דגם ה-001 – לרבות הסלאלום והדריפט המהירים ביותר לרכב חשמלי. בסין נמכרו בשנה האחרונה למעלה מ-118 אלף יחידות, ולמעלה מ-200 אלף כלי רכב נמכרו בסך הכל – נתון מרשים מאוד בפרק זמן של שנתיים ובשוק עמוס כמו השוק הסיני. עוד נאמר כי עד 2025, יצאו לשוק 8 דגמים חשמליים ייעודיים של זיקר.

כעת, פניהם פונות לעבר השוק האירופאי. היות וישראל היא מדינת מדגם טובה, שמצליחה לשלב בתוכה אחוז ניכר של רכבים חשמליים (כאשר אחוז גדול מתוכם גם מגיע מסין) – מדינתנו הקטנה היא המדינה המערבית הרביעית בה זמין המותג למכירה. בכירים מזיקר העולמית נכחו בהשקה עצמה, מה שמציג עד כמה היצרן מאמין בשוק הישראלי.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

(צילום: פלאג מג)

פלטפורמה חשמלית ייעודית

כל דגמי המותג מתבססים על הפלטפורמה החשמלית הייעודית של ג'ילי, שנקראת SEA ( ר"ת Sustainable Experience Architecture), וניתנת לשימוש ברכבים מסגמנטים שונים. ראינו אותה לאחרונה בהשקת סמארט 1, והיא משמשת גם את וולוו EX30 ודגמים חשמליים אחרים של הקונצרן. כרגיל, הדבר מאפשר יצירה של רכב שמתוכנן בראש ובראשונה להיות חשמלי – ולנצל בחוכמה את מרחב הפנים שלו, שטח האחסון ואף המבנה שלו. תוכלו לקרוא עוד על הנושא בכתבה: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי.

השקת זיקר בישראל (צילום: פלאג מג)

מה זה "זיקר"?

וכפי שאתם יודעים, אנחנו אוהבים שמות עם סיפור מאחוריהם. כמו שנהוג אצל חלק מתרבויות המזרח הרחוק, יש משמעות להברות שמרכיבות את "ZEEKR": ה-ZE המסמל את המילה Zero (אפס), נקודת ההתחלה לאינסוף אפשרויות. ה-הוא ה-Electric Era, העידן החשמלי המתפתח בתעשיית האוטו-טק. ואחרון חביב, ה-KR מסמל את היסוד הכימי Krypton (קריפטון), גז נדיר ואציל המייצר אור כשהוא בא במגע עם חשמל (לא לבלבל עם קריפטונייט, זה מייקום אחר). הקריפטון הוא גם שם רמת הגימור הבכירה ביותר של דגמי המותג.

וכעת, נעבור לסקירה של שני הדגמים שהושקו.

השקת זיקר בישראל (צילום: פלאג מג)

עיצוב זיקר 001 וזיקר X

עיצוב דגמי זיקר הוא לא שגרתי בלשון המעטה. הוא משלב בין ספורטיבי (אלמנט שנוכח בעיקר ב-001), יוקרתי ועתידני באופן מסקרן מאוד ומותיר רושם. מבפנים, הוא ממשיך בקו היוקרה, עם גימורים שעשויים מחומרים יוקרתיים, שפע של איבזור, צבעוניות רבה ופיצ'רים טכנולוגיים מגוונים. אנחנו נפרט על כך יותר במבחני הדרכים שנבצע, אך גם במבט חטוף תוכלו לראות הבדלים משמעותיים בין שתי סביבות הנוסעים של הדגמים – זה לעומת זה, ולעומת דגמי רכבים אחרים שאנחנו מכירים.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

צפו בזיקר 001 בפחות מדקה בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

זיקר 001 – ספינת הדגל של המותג

זיקר 001 מגיע אלינו ב-3 רמות גימור: Long Range, Performance ו-Krypton.

בגרסה הבסיסית Long Range, הרכב מגיע עם מנוע בהספק של 272 כ"ס, שמניע את הגלגלים האחוריים. יש לו יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות. בגרסה זו, יש לו טווח נסיעה מירבי של 620 ק"מ.

בגרסת הביניים פרפורמנס, הרכב מגיע עם הנעה כפולה בהספק של 544 כ"ס. יש לו יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. בגרסה זו, יש לו טווח נסיעה מירבי של 590 ק"מ.

בגרסה הבכירה קריפטון, הרכב מגיע עם אותם הנתונים הטכניים, למעט טווח מוצהר של 580 ק"מ. הוא גם כולל תוספות איבזור כמו עיסוי במושבים הקדמיים, איוורור במושב הנהג, מערכת שמע של יאמהה עם 12 רמקולים, חיישן דלתות קדמיות ואחוריות, מתלי אוויר, מראות חיצוניות שמתעמעמות אוטומטית ועוד.

קצב הטעינה המירבי של כלל הגרסאות, שמגיעות עם סוללה בגודל 100 קוט"ש, הוא 22 קילוואט בעמדה ביתית, ו-200 קילוואט בעמדה מהירה.

ה-001 יגיע בארבעה צבעים חיצוניים, וצבע כתום Speed Orange ייחודי ברמת הגימור קריפטון בלבד. מבפנים, הוא מגיע עם אפשרות לבחירה בין 2 סוגי ריפוד (שעשויים מעור טבעוני), ובנוסף תמצאו גם 3 עיצובי חישוקים – אחד לכל רמת גימור.

להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

זיקר 001 בתל אביב (צילום: זיקר ישראל)
זיקר 001 בתל אביב (צילום: זיקר ישראל)

זיקר X – קרוסאובר חשמלי יוקרתי

זיקר X מגיע ב-2 רמות גימור: Long Range ו-Krypton.

בגרסה הבסיסית Long Range, הרכב מגיע עם מנוע בהספק של 272 כ"ס, שמניע את הגלגלים האחוריים. יש לו יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות. בגרסה זו, יש לו טווח נסיעה מירבי של 445 ק"מ.

בגרסת הבכירה קריפטון, הרכב מגיע עם הנעה כפולה בהספק של 428 כ"ס. יש לו יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. בגרסה זו, יש לו טווח נסיעה מירבי של 425 ק"מ.

(צילום: פלאג מג)

שתי הגרסאות מגיעות עם סוללה בגודל 66 קוט"ש. קצב הטעינה המירבי של גרסת הבסיס הוא 11 קילוואט בעמדה ביתית, ו-22 קילוואט בגרסת הקריפטון. בנוסף, הדגם ניתן לטעינה בקצב מירבי של 150 קילוואט בעמדה מהירה.

ה-X ישווק בישראל בארבעה צבעים חיצוניים. מבפנים, הוא מגיע עם אפשרות לבחירה בין 2 סוגי ריפוד (שעשויים מעור טבעוני, ואף ממוחזר בגרסה הלבנה), ובנוסף תמצאו גם 2 סוגי חישוקים – אחד לכל רמת גימור.

צפו בזיקר X בפחות מדקה בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

איבזור והתממשקות

הדגמים מאובזרים מאוד, ואת הפירוט המלא תקבלו במבחנים שנבצע עבורם. רק נגיד ששניהם מתממשקים עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, תומכים בעדכוני OTA, כוללים מושבים חשמליים קדמיים עם זיכרונות (וחימום ב-001), תומכים בטעינת V2L, מגיעים עם דלתות ללא מסגרת, כניסה והנעה ללא מפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען, ועוד.

זיקר 001 מבפנים (צילום: יצרן)
זיקר 001 מבפנים (צילום: יצרן)

בטיחות ומערכות עזר בזיקר

בדומה לסמארט #1 שהושקה בסוף 2023, גם לזיקר יש מערכות בטיחות שפותחו יחד עם חברת מוביליי (Mobileye) הישראלית – היות והם מתבססים על אותה הפלטפורמה החשמלית המשותפת של ג'ילי. הרכב מגיע עם 14 מערכות מתקדמות לסיוע אקטיבי לנהג, והסינים עצמם מאוד מתגאים בהטמעת מנגנוני הבטיחות האלו. במקביל לכך, גם הסוללות של זיקר עוברות בדיקות מחמירות ביותר, והיצרן שם דגש גבוה מאוד על כך.

בדומה למערכת הבטיחות שראינו ב-BYD דולפין, גם כאן יש מערכת להגנה מפני שכחת ילדים, שמתריעה מפעילה את המיזוג לאחר זמן מה ברכב. בזיקר 001 תמצאו גם מערכת המבוססת על Mobileye’s SuperVision, שמשלבת נתונים ממצלמות 360 (7 במספר) ומכ"מ. זה הדבר הקרוב ביותר שיש לנו כרגע לנהיגה אוטונומית מלאה.

שני הדגמים יעברו את מבחני הריסוק של היורו NCAP באפריל 2024, ונעדכן לגבי התוצאות בקבוצות הפייסבוק, הטלגרם והוואטסאפ שלנו.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

זיקר X מבפנים (צילום: יצרן)
זיקר X מבפנים (צילום: יצרן)

מחיר זיקר

זיקר X נמכר ב-184,990 ש"ח ברמת הגימור Long Range, ו-204,990 ש"ח ברמת הגימור קריפטון.
זיקר 001 נמכר ב-269,990 ש"ח בגרסת הלונג ריינג', 294,990 ש"ח בגרסת הפרפורמנס, ו-329,990 ש"ח בגרסת הקריפטון.

תדירות הטיפולים היא אחת לשנתיים, או לפי כל 40 אלף ק"מ, והם יתבצעו ב-9 מרכזי השירות של גיאומוביליטי (יבואנית המותג) ברחבי הארץ. עד כה שוריינו בהזמנה המוקדמת כ-500 יחידות, וטרם ידוע לנו כמה רכבים נמכרו מרגע ההשקה.

(צילום: פלאג מג)

עתיד מותג זיקר בישראל

בהשקה התבשרנו כי יפתחו למותג 3 אולמות תצוגה – בחיפה, ראשל"צ ות"א. במקביל לכך , בחודשים הקרובים יוקמו 7 מרכזי ZEEKR POWER, בהם יהיו עמדות טעינה ייחודיות ללקוחות זיקר, בשיתוף חברת EV EDGE. הטעינה תתאפשר ללקוחות כל המותגים, עם הנחה ייעודית לרוכשי זיקר.

זיקר 001 וזיקר X הם שני דגמי המותג הראשונים שהגיעו לישראל, אך נראה שגם היצרן וגם היבואן מעוניינים להעמיק את הקשר ולהציג כאן דגמים נוספים, דוגמת זיקר 009 ועוד דגמים שאולי נראה בהמשך.

זיקר בישראל (צילום: זיקר ישראל)
זיקר בישראל (צילום: זיקר ישראל)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

רוצים לדבר על רכבי זיקר? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי