סממן ראשון לתחילת סופו של משבר השבבים? אחרי יותר משנה, פולקסווגן אפ! החשמלית חוזרת לייצור

יותר משנה אחרי שירדה מייצור בגלל זמני אספקה הולכים וגדלים כתוצאה ממשבר השבבים - הפולקסווגן אפ! החשמלית עושה קאמבק

במהלך שנת 2020, במקביל למשבר הקורונה, התהווה בעולם משבר חדש – אליו שמנו לב קצת מאוחר מידי. ההסתגרות של המוני אנשים בכל רחבי העולם בבתים גרמה בתורה לצריכה מוגברת של אמצעי אלקטרוניקה מסוגים שונים, מה שבתורו יצר את המשבר שמלווה אותנו בערך מאז שהקורונה מלווה אותנו – משבר השבבים, והשפעתו על תעשיית הרכב. משבר זה מלווה אותנו כבר קרוב לשנתיים, כאשר את מלוא נחת זרועו של משבר זה התחלנו להרגיש במהלך 2021 והוא בא לידי ביטוי באופן קיצוני במיוחד בתחום הרכב החשמלי.

אומנם משבר השבבים עודנו בעיצומו – אבל נראה שסימני התאוששות ראשונים מתחילים להופיע: אחד מסימני ההתאוששות האלו הוא הודעתה של פולקסווגן כי האפ! החשמלית חוזרת לליין-אפ של החברה, יותר משנה אחרי שירדה ממנו. זמני האספקה חזרו כעת לגבולות הנורמה (ככל שניתן לקרוא למצב הנוכחי "נורמה"), וכנראה שהצלחתן של מתחרות חשמליות קטנות וזולות (כמו הדאצ'יה ספרינג החשמלית והפיאט 500 החשמלית בגרסתה הבסיסית ביותר) הביאה את פולקסווגן להחלטה כי האפ! חייבת לחזור.

פולקסווגן אפ חשמלית
פולקסווגן אפ חשמלית חוזרת למדפי היצרנית (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

למי שאינו מכיר, הפולקסווגן אפ! החשמלית היא הדגם החשמלי של מכונית הסופר מיני של פולקסווגן (שגם יובאה ארצה לפרק זמן מסוים לפני מספר שנים, והייתה אחת האופציות הבכירות בהיצע מכוניות הסופר מיני בישראל). אם אתם ישר חושבים על הפולקסווגן ID.5 למשל, עצרו כאן – הפלטפורמה עלייה פותחה האפ! היא כזו שמלכתחילה אופיינה בכדי לאכלס הן גרסת בנזין והן גרסה חשמלית. 

מתלבטים לגבי ההבדלים בין רכב חשמלי שפותח ככזה מלכתחילה לרכב שהינו חלק מפלטפורמה משותפת? המדריך הבא יעשה לכם סדר!

בנוסף, מפאת ממדיה הקטנים, האפ! החשמלית מיועדת להיות כלי רכב עירוני בעיקרו על טהרת החשמל. הסוללה קטנה יחסית למה שאנחנו מכירים – רק 32.2 קוט"ש. האפ! החשמלית תגיע כמובן עם טעינה מהירה, אך כזו שתספק קצב של 40 קילו וואט – מה שיאפשר טעינת 80% בתוך כשעה. טעינה מעמדה ביתית תבוצע בקצב של 7.4 קילו וואט, והיא תגיע גם עם מספר פיצ'רים סטנדרטיים נוספים מעולם הרכב: בקרת סטייה מנטיב, הגה מעור וגלגלי 15 אינץ'.

לא בטוחים מה ההבדל בין קילו וואט לקוט"ש? מילון המושגים החשמלי יעזור!

פולקסווגן אפ חשמלית
אל תצפו להררי פיצ'רים ופינוקים, מדובר ברכב חשמלי בסיסי על טהרת קטגוריית הסופר מיני (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

מחירה של האפ! החשמלית יעמוד באירופה על קצת מתחת ל-27 אלף יורו, כאשר בגרמניה למשל ניתנת הטבה ברכישת הדגם בדמות החזר מקסימלי מטעם הממשל המקומי של מיסוי בגובה של עד 9500 יורו. זו הזדמנות טובה לציין שברחבי העולם מאז השקתה, נמכרו קרוב ל-800 אלף יחידות שלה (אנחנו עוד התלהבנו מרבע מיליון יחידות של ה-BMW i3…), וחזרתה של האפ! החשמלית לשורות היצרנית הגרמנית, אשר משקיעה הון בלפתח כלי רכב חשמליים מאפס, משמחת אותנו מאוד – בעיקר לאור העובדה כי ייתכן ומדובר בסנונית ראשונה שבאה לבשר לנו על תחילת סופו של משבר השבבים. לצערנו, אין בשלב זה תוכניות לייבא את הפולקסווגן אפ! החשמלית ארצה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יענה על כל השאלות שלכם!

מה דעתכם על שובה של הפולקסווגן אפ! החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

פולקסווגן אפ חשמלית
(מקור: אתר פולקסווגן העולמי)