דגמים חשמליים לפיג'ו 3008 ופיג'ו 5008 צפויים להגיע ב-2025 – עם טווח של מעל ל-700 ק"מ

פיג'ו מתכננת להשיק עד שנת 2025 זוג גרסאות חשמליות חדשות וחשובות מאוד: פיג'ו 3008 חשמלית ופיג'ו 5008 חשמלית, עם טווח מוצהר של מעל ל-700 ק"מ

לרוב החברות האירופאיות יש מפת דרכים מסודרת לכל הנושא של מעבר לרכב חשמלי, כשמבחינת רבים מהם שנת 2025 היא מעין יעד של "נקודת האל-חזור" – שנה בה מאזן הכוחות בין מכוניות הבנזין למכוניות החשמליות בתוך שורות היצרנית יתהפך ומנקודה זו ואילך הדגמים החשמליים יתפסו יותר ויותר מקום באולמות התצוגה לעומת דגמי הבנזין. סטלנטיס לא שונה מכך, וגם לה יש מפת דרכים מסודרת בנושא – וכעת, אנחנו יודעים גם מה פלוס מינוס מתכננים שם לשנת 2025 בגזרה של שני רבי מכר יבשתיים ומקומיים. לשנת 2023 אומנם אין לפיג'ו תוכניות גדולות מאוד בישראל, אבל נראה שהשנים הבאות יביאו איתו דברים מעניינים מאוד…

רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

פיג'ו הודיעו בימים האחרונים כי הם מתכננים להשיק לקראת 2025 זוג דגמים חדשים ישנים: פיג'ו 3008 חשמלית (e-3008) ופיג'ו 5008 חשמלית עם שבעה מקומות (e-5008). אלו יצטרפו לליין ההולך וגדל של דגמים חשמליים בתוך שורות פיג'ו, שמונה כעת את הפיג'ו 308, פיג'ו 408, פיג'ו 2008 וניתן לצד אלו למצוא בתוך המשפחה את הפיג'ו 3008 פלאג אין המצויינת שנבחנה אצלנו ב-2022.

מבחן הוידאו המקיף לפיג'ו 2008 החשמלית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

עפ"י המידע שקיים כרגע, זוג הדגמים החדשים-עם-השם-הישן צפויים להוולד לעולם עם סוללה חדשה מבית היוצר של סטלנטיס עצמה, כאשר הן יציעו מערך הינע שדומה הרבה יותר לחשמליות עם פלטפורמה יעודית דוגמת יונדאי איוניק 5: מספר רב של אפשרויות הנעה (קדמית, אחורית וכפולה) לצד סוללת ענק שתספק טווח מוצהר של 700 ק"מ בזוג הדגמים.

לא ברור כרגע אם הדגמים החשמליים ימכרו לצד או במקום דגמי הבנזין והדיזל הפופולריים של היצרנית (הימור שלנו – בישראל הן ימכרו במקביל זמן רב יותר מבשאר העולם), אבל ברור כי מהלך שכזה של פיג'ו יגרום לדחיפה נוספת של עולם הרכב החשמלי אל עבר המיינסטרים, במיוחד כאשר בחברה לא מעוניינים לבצע "מיתוג מחדש" לגזרה החשמלית היעודית שלהם, אלא פשוט להחליף בהדרגה את הדגמים הקיימים והמוכרים עם שמותיהם הפשוטים יותר. לצד זאת, ובהתחשב בכך שסטלנטיס חולשת על עשרות מותגים – הבסיס העתידי שישמש את ה-3008 וה-5008 החשמליים צפוי בוודאי לעשות את דרכו לדגמים נוספים בתוך הקוצנרן – החל מיסטרואן, האחות מבית, ועד לאופל, DS וגם חברות "בצד השני" של סטלנטיס – פיאט ואלפא רומיאו, שעדיין לא מתקדמות בעולם החשמלי בקצב משביע רצון.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על התוכניות להשקת פיג'ו 3008 חשמלית ופיג'ו 5008 חשמלי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

מבחן הוידאו המקיף לפיג'ו 3008 פלאג אין בגרסת ההנעה הכפולה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג