פיג'ו 408 פלאג אין מושק – באולמות התצוגה (גם בארץ) ב-2023

פיג'ו משיקה רשמית את ה-408 פלאג אין החדשה - עם עיצוב אגרסיבי בהתאם לקו החדש של החברה לצד יכולות פלאג אין מרשימות.

לקונצרן סטלנטיס צאצאים רבים: מדובר בתאגיד עצום שמחבר הלכה למעשה בני שני קונצרנים אדירים גם הם – פיאט-קרייזלר ו-PSA (בעלי הבית של פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל).תאגיד זה אחראי, בין השאר, למכירת רבבות כלי רכב בכל רכבי העולם, ומרבית הדגמים נחשבים פופולריים גם בארץ – בעיקר בגזרה של פיג'ו, שם משפחת הקרוסאוברים זוכה להצלחה ניכרת במכירות.

פיג'ו 408
(מקור: אתר פיג'ו העולמי)

בין שלל הדגמים האלו, ובהמשך לכוונת הקונצרן להמשיך ולהציע אפשרויות הינע אלטרנטיבי כל עוד המעבר להינע חשמלי לא התרחש באופן מוחלט, הציגו אמש את הפיג'ו 408 החדשה. לפני שנתחיל לדבר עליה – קחו רגע בכדי להתבונן בתמונות – בהתבסס עליהן זו נראית כמו הפיג'ו היפה ביותר שהוצגה מטעם הצרפתים בשנים האחרונות.

פיג'ו 408
(מקור: אתר פיג'ו העולמי)

לקחתם רגע להסתכל? יופי, אפשר להמשיך. ה-408 החדשה מבוססת על הפלטפורמה שמשמשת בין השאר ה-DS4 שצפויה להגיע ארצה השנה, ואת הסיטרואן C4 החשמלית (ואין קשר בינה ובין הסיטרואן C5X למשל, למרות דימיון מסויים מבחינה חיצונית). בפיג'ו, יחד עם זאת, בחרו בשלב זה לשווק את ה-408 בצעדיה הראשונים בעולם עם מנוע בנזין או שתי גרסאות פלאג אין שונות.

פיג'ו 408
(מקור: אתר פיג'ו העולמי)

מנוע הבנזין הוא אותו המנוע שאנחנו מכירים משאר דגמי הפלאג אין של פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-DS – אותו מנוע 1600 סמ"ק מודגש טורבו שמשודך לתיבת 8 הילוכים פלנטרית. גרסת הפלאג אין של ה-408 תגיע עם סוללה בגודל של 12.4 קוט"ש, והיא תגיע עם יכולות טעינה של 3.7 קילו וואט כסטנדרט, אך בפיג'ו מאפשרים את הזמנת הדגם גם עם מחשב טעינה של 7.4 קילו וואט – שיאפשר טעינה מלאה של הסוללה, במקרה כזה, בתוך פחות משעתיים. בשלב זה, לא מסרו בפיג'ו מה יהיה טווח הנסיעה על חשמל בלבד – אך לא מן הנמנע כי זה יעמוד על אזור של כ-50-60 קילומטרים. גרסת הפלאג אין של ה-408 תוצע עם שתי אפשרויות בחירה למנוע החשמלי – 180 כוחות סוס, או 225 כוחות סוס, כאשר בשני המקרים מדובר בהנעה קדמית.

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה וכו' – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

פיג'ו 408
(מקור: אתר פיג'ו העולמי)

ה-408 החדשה צפויה לעשות את דרכה לאולמות התצוגה בתחילת 2023, ומלובינסקי נמסר כי היא תעשה את דרכה גם ארצה במהלך שנה זו. בנוסף לכך, גרסה חשמלית לחלוטין של הדגם צפויה במהלך 2024 – בדומה לקו בו הלכה החברה עם הדגמים האחרונים שהושקו, בינהם הפיג'ו 308 פלאג אין ואופל אסטרה פלאג אין (כאשר בשני המקרים – קונצרן PSA ציין כי בשנה העוקבת להשקתם יוצגו גם גרסאות חשמליות). אם נלך לפי ההצהרות על זוג הדגמים המדוברים – ניתן בהחלט לצפות כי הטווח של ה-408 החשמלית יעמוד על צפונה מ-400 קילומטרים.

בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!

מה דעתכם על הפיג'ו 408 פלאג אין החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

פיג'ו 408
(מקור: אתר פיג'ו העולמי)