פיג'ו 3008 ו-5008 מקבלות מערכת הנעה מיקרו-היברידית חדשה – בארץ ב-2024

קונצרן סטלנטיס מציג יחידת הינע מיקרו היברידית חדשה - שתשמש בקרוב שני רבי מכר של פיג'ו, ה-3008 וה-5008. בארץ ב-2024
פיג'ו 3008 הייבריד
עיצובית מבחוץ – אין כמעט שינויים. פיג'ו 3008 מיקרו הייבריד 2024 (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

אביזרי חובה לחשמלית הבאה שלכם

סטלנטיס ממשיכה בהתקדמות שלה אל עבר עתיד חשמלי: אחרי שהפיג'ו 308 החדשה והאופל אסטרה החדשה הוצגו גם בגרסאות חשמליות, שהן עצמן היו שדרוג קל (אך לא מספק) של הפלטפורמה החשמלית של פיג'ו-סיטרואן-אופל-DS, ההודעה על דגמים חשמלים לחלוטין עם טווח מרשים ל-3008 ו-5008 ב-2025 ולאחר העדרות בולטת מהזירה ההיברידית – הקונצרן הציג כעת יחידת הינע מיקרו היברידית חדשה שתשמש שניים מרבי המכר של פיג'ו.

למרות שהפיג'ו 3008 קיים גם בגרסת פלאג אין מרשימה, עד כה אין לדגם זה (ולא לאח הגדול עם שבעת המקומות – ה-5008) נציגות בגזרה החשמלית, אך כעת המשפחה עושה את הצעד הראשון בעולם ההיברידי. או יותר נכון במקרה זה – המיקרו היברידי. בדומה לאותו שדרוג בגזרה החשמלית – גם כאן, מדובר בשדרוג לא מאוד מספק – אך מתבקש במיוחד בימים אלו.

לא בטוחים מה ההבדלים בין מיקרו היברידי להיברידי? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!

פיג'ו 3008 הייבריד
(מקור: אתר פיג'ו העולמי)

יחידת ההינע החדשה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1200 סמ"ק עם שלושה צילינדרים, שביחד עם מערכת מיקרו היברידית מניע את הגלגלים הקדמיים בלבד כשבינם לבין המנוע ישנו גיר 6 מהירויות כפול מצמדים חדש במקום גיר שמונה המהירויות הפלנטרי. ההספק של מערכת זו עומד על 136 כ"ס – ובשלב זה אנחנו מתחילים כבר לחשוד שיש שם משהו בקונצרן עם המספר הזה – שכן זהו אותו ההספק שקיים בכל אחד ואחד מהדגמיים החשמליים של פיג'ו-סיטרואן-DS, בינהם פיג'ו 2008, סיטרואן C4, סיטרואן ג'אמפי, סיטרואן ברלינגו ו-DS3 החשמלית

פיג'ו 3008 הייבריד
(מקור: אתר פיג'ו העולמי)

לטענת פיג'ו, מערכת הינע זו תאפשר חיסכון של עד 15% בדלק ביחס למערכת ההינע המקבילה שאינה עם מנגנון מיקרו היברידי, והיא אף תאפשר נסיעה על חשמל בלבד בכ-50% מהזמן במסגרתו מתבצע ברכב שימוש עירוני. לנו לא כל כך ברור כיצד הנתון הזה יבוא לידי ביטוי במציאות, אך במבחנים שביצענו עד כה לרכבים מיקרו היברידיים – דוגמת היונדאי באיון או האלפא רומיאו טונאלה – ישנם פערים גדולים בצריכת הדלק בין מערכות מיקרו היברידיות למערכות היברידיות מסורתיות. מבחינה עיצובית – אין כמעט שינויים חיצוניים בדגמים, כאשר ניתן לראות בתמונות בעיקר שינויים עיצוביים קלים ביותר בפנים הרכב. מלובינסקי נמסר כי הדגם הפיג'ו 3008 והפיג'ו 5008 המיקרו היברידיות יעשו את דרכן ארצה במהלך שנת 2024.

קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן זה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על יחידת ההנעה החדשה של הפיג'ו 3008 / 5008? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!