מבחן רכב: לקסוס RX500 מוכיח שהייבריד יכול להיות גם כיפי לאללה לנהיגה

אחרי האחות בעלת מערך הפלאג אין, מגיעה אלינו כעת למבחן הלקסוס RX500 - שמציעה לראשונה במותג גם טורבו וגם מערכת היברידית, עם הבטחה להנאה נרחבת מנהיגה

ספק אם המהנדסים של לקסוס יכלו אפילו לדמיין את הכיוון אליו העולם ילך כשהציגו אי אז בשנות ה-90 את הלקסוס RX, מי שנחשב כקרוסאובר היוקרתי הראשון בעולם. אז, בדורו הראשון, הדגם זכה להצלחה נרחבת במקומות רבים בהם הוא נמכר, וגם כאשר הגיע לארץ הוא הגיע למספרי מכירות יפים – עם תנודות יפות יותר ויפות פחות.

הדור החמישי של הלקסוס RX, שהושק בתחילת 2023 בישראל, מביא לראשונה גם את בשורת הפלאג אין למשפחה – כפי שראינו במבחן המקיף ללקסוס +RX450 פלאג אין, ולצד גרסה היברידית "שגרתית", לקס מוטורס בחרה לייבא ארצה אפשרות אחת נוספת – ה-RX500. זו לא גרסה היברידית יוקרתית עם דגש מסויים על צריכת דלק סבירה, זו לא גרסת פלאג אין הייפר-מפנקת, זו גרסה בעלת אוריינטציה ספורטיבית, עם כמה פיצ'רים חסרי תקדים בלקסוס. הלקסוס RX500 מגיעה אלינו למבחן מקיף ומראה לנו שהייבריד יכול להיות גם כיפי לאללה.

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאג אין החדש שלכם

עיצוב

גרסת הפלאג אין של ה-RX כבר נבחנה אצלנו, והמעטפת החיצונית דומה. זה רכב שרירי, כוחני ומרשים, שבגרסת ה-500 הנבחנת כאן מקבל טוויסט עיצובי קל: ראשית, שאפו ענק ללקסוס על הצבע הכחול המעלף של רכב המבחן. נוסף לכך, הצביעה הזאת מגיעה גם עם מספר נגיעות שחורות/כסופות לאורך ולרוחב הרכב שמוסיפות הרבה מאוד לעיצוב היפיפיה הזה.

בתור התחלה, קורה C של הרכב צבועה בשחור, והג'אנטים האימתניים בגודל 21 אינץ' מגיעים בצביעה כסופה כהה מרשימה ואפילו המראות דו גווניות. זה נראה מעולה, וזה לא נופל במאומה מגרסת הפלאג אין. למעשה, העיצוב מעביר באף ניחוח ספורטיבי משהו, שמושלם לחלוטין כאשר רואים את תגיות ה-F-SPORT המפורסמות מעל לגלגלים הקדמיים.

RX500

אזור הנוסעים מלפנים

ה-RX פלאג אין היא חלק בלתי נפרד מהמבחן הזה מכיוון שהרבה פיצ'רים שראינו שם נוכחים גם כאן. אבל גם בהקשר זה, תא הנוסעים של ה-500, לפחות חלקו הקדמי, מתעלה אפילו על זה: הצבע הכחול המהמם של הרכב שני אך ורק לעיצוב היפיפיה של תא הנוסעים, שמשלב בין ריפוד עור אדום אולטרה איכותי ומגוון גדול של חלקי פלסטיק איכותיים בצבע שחור.

מערכת המולטימדיה של לקסוס נחה לה במרכז, עם הטענה הרגילה על השימוש החלקי בכפתורי מגע למערכת המיזוג – טענה שבלקסוס התגברו עליה במידה, באמצעות הטמעה קבועה של הפקדים של המזגן במיקום זהה, כך שגם אם מתעסקים עם מערכת המולטימדיה – הפקדים נותרים במיקום זהה. לוח השעונים דיגיטלי לחלוטין, וברירת המחדל של הרכב היא שהשליטה בו מתבצעת דרך ה-HUD המעולה – בכדי לכבות פיצ'ר זה, יש לנבור קצת במערכת המולטימדיה. ישנם מגוון תאי אחסון ושקעי טעינה מלפנים, המושבים מתכווננים חשמלית עם קירור וחימום בשלוש דרגות (למושב הנהג יש אפילו 3 זכרונות) ופרט לעובדה הם מעט צרים, התחושה שהם מעבירים פנטסטית.

RX500

אזור הנוסעים מאחור ותא המטען

אזור הנוסעים מאחור של ה-RX500 מרווח, מפנק ויפיפיה – אבל נופל מזה של גרסת הפלאג אין. יש לנו כאן זוג פתחי מיזוג עם שליטה נפרדת על הטמפרטורה (המפוח הוא אותו מפוח כך שעוצמת המיזוג ומיקומו עדיין נקבעת מהחלק הקדמי), יש שני שקעי USB טייפ C לטעינה, יש המון מרווח לשני נוסעים וקצת פחות לשלושה (המצב פה טוב יחסית בזכות תעלת הינע קטנטנה), וילונות ידניים (למרות החלונות המושחרים), ו… זהו.

אין כאן למרבה הצער את כל ענייני קירור וחימום המושבים שראינו בגרסת הפלאג אין, אבל התחושה שלי היא לא שחסר כאן משהו, אלא ששמו כאן את מרבית הדברים שכן צריך בכדי להפוך את אזור הנוסעים האחורי לנוח ונחמד, אבל המיקוד כאן הוא מי שמלפנים – וביתר שאת הנהג עצמו. הרכב נוח ומרווח, אבל זה לא האישיו העיקרי כאן…

RX500

תא המטען של הלקסוס RX500 מציע נפח אחסון של 612 ליטרים מרשימים מאוד, ומתחת לרצפה יש לנו מגירה קטנה שמכילה את ערכת הניפוח (אין גלגל ספייר) ומספר אביזרי חובה נוספים. הוא נפתח באופן חשמלי, יש לו תאורה ושקע 12 וולט לצד כפתורים שמקפלים באופן חשמלי את המושבים האחוריים לצורך הרחבת נפח תא המטען, וגם כאן – אין יותר מידי ריגושים או דברים מרשימים.

לקסוס RX

מערכת הינע, יחידה היברידית וצריכת דלק

החלק הזה הוא כנראה המהותי ביותר והחשוב ביותר, מבחינתי לפחות, במבחן של הלקסוס RX500. זו הלקסוס הראשונה שמגיעה גם עם מערכת היברידית, גם עם טורבו וגם עם גיר שישה הילוכים פ ל נ ט ר י. כן, קראתם נכון, אני בוחן כאן רכב של לקסוס, עם גיר פלנטרי ומערכת היברידית. וטורבו. המנוע עצמו בנפח 2400 סמ"ק, ומפיק 371 כ"ס נחמדים מאוד שלוקחים את ה-RX500 מאפס ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-6 שניות.

ההנעה כאן היא הנעה כפולה, כאשר על הגלגלים הקדמיים אחראיים גם מנוע הבנזין הגדול והאימתני וגם מנוע חשמלי, בעוד שעל הסרן האחורי ישנו מנוע חשמלי נוסף. מהתחושה שלי לאורך המבחן, הדגש העיקרי במערכת ההינע הזו היה על כמה שניתן יותר הנעה דרך הגלגלים האחוריים, אבל לא הייתה למנוע הבנזין שום בעיה להצטרף לחגיגה ולשאוג שאגה סקסית להחריד אל תוך תא הנוסעים כשהיה בזה צורך.

יצאנו להקיף את ישראל ברכב חשמלי!

RX500 מחיר

לא מצאנו נתון רשמי וקונקרטי לגבי גודל הסוללה ההיברידית כאן, אבל בכנות – למי אכפת? הלקסוס הזו לא נבנתה כדי להיות מכונית חסכונית, אלא בכדי שמי שמחפש רכב ספורטיבי אולטרה מפנק יוכל במקביל להתחרעויות שלו בכביש כזה או אחר להיות עם מצפון סביבתי נקי במידה. היא יכולה לנסוע על חשמל לפרקי זמן קצרים ככל ההיברידיות, אבל כאמור – למי אכפת?

צריכת הדלק של ה-RX500 הייבריד במהלך המבחן עמדה על ליטר ל-8.5 קילומטרים. נתון לא מרשים לכל הדעות ומה לעשות, כפי שציינו רק בפסקה הקודמת (ולכל אורך מבחן הוידאו) – אין כאן עניין אמיתי בשמירה על נתוני צריכת דלק סבירים, אלא בחוויית נהיגה מסוג מסויים, וזו כמובן מגיעה על חשבון החסכון בדלק, אם זה בכלל מעניין מישהו שרוכש רכב שכזה ברמה המיידית.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך לרכב היברידי

RX500 מחיר

היגוי אחורי, מצלמה-במקום-מראה, בטיחות וקרוז קונטרול אדפטיבי

לקסוס RX500 מגיעה אלינו למבחן עם יכולת היגוי אחורי של 4 מעלות. היחידה עד כה שנבחנה אצלנו עם יכולות היגוי אחורי כלשהן, לשם ההשוואה, היא המרצדס EQS שעולה יותר מכפול מה-RX (ומציעה 10 מעלות). זה פיצ'ר קטן ומשמעותי בעיקר בכל הנוגע לשימוש עירוני ברכב, והוא יכול להיות שימושי ויעיל גם במקרים בהם אנחנו רוצים לקחת את ה-RX500 לקצה.

נוסף לנושא ההיגוי האחורי, ל-RX500 ישנו פיצ'ר נהדר שראינו גם בגרסת הפלאג אין – מראה אחורית שבלחיצת כפתור הופכת ממראה למצלמה. זה סופר נוח במיוחד בלילות, אבל מצריך פרק הסתגלות מסויים שנוגע בעיקר לעובדה שהמראה מציגה תמונה "תלת מימדית" של המתרחש מאחור, בעוד התמונה שהמצלמה מציגה היא יותר דו מימדית וחסרת עומק, באופן אופייני לתמונות ממצלמות וידאו בזמן נסיעה. ועדיין, הפיצ'ר הזה מבורך מבחינתי.

מצלמה במקום מראה – לקסוס +RX450h, מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מבחינת מערכות הבטיחות, הלקסוס RX500 מצויידת בערך בכל דבר: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, התראה ותיקון אקטיבי במקרים של סטיה מנתיב לצד זיהוי רכב בשטח מת, אותה מצלמה-במקום-מראה (יותר נכון – בנוסף), זיהוי נהדר של תנועה חוצה מאחור ואף מלפנים לצד מצלמת 360 עם שימושיות מוגבלת (ועם איכות גבוהה יותר במצלמה הקדמית מאשר האחורית, משום מה). הרכב גם זכה לחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו-NCAP, אך נעדרו מכאן מערכות התראה על שכחה במושב האחורי לצד התראה על עייפות נהג.

הקרוז קונטרול האדפטיבי של הרכב עובד מעולה, בצורה זהה לחלוטין לזו של ה-RX450 פלאג אין. אין לנו כאן יותר מידי על מה לפרט ועל מה לספר כי בדיוק כמו מרבית המערכות האחרות שנבחנות אצלנו, גם זו עשתה עבודה טובה, והייתה לעיתים מנומסת מידי (ובכך גם האריכה לנו את הדרך הביתה). התפעול מתבצע דרך ה-HUD אלא אם משנים את ההגדרות וחוזרים בחזרה לתפעול דרך לוח השעונים הדיגיטלי.

לקסוס RX500 מחיר

איך זה נוסע?

מודה ומתוודה שזה החלק לו הכי חיכיתי במבחן של הלקסוס RX500. בניגוד לאחיות שלה שכבר נבחנו אצלנו, בינהן גם הלקסוס UX250 הייבריד והלקסוס ES300 הייבריד, הרכב הנבחן כאן מתחיל קודם כל מהכיוון הספורטיבי, ורק אז פונה להיות "לקסוס כאחד הלקסוסים". הנעה כפולה, מנוע טורבו אימתני, גיר 6 מהירויות פלנטרי – זה מתכון לחגיגה נהדרת, שעלולה להגיע על חשבון הנוחות – בדיוק כפי שראינו, למשל, במבחן של ה-BMW i4 M50.

והאמת שחששתי – נהיגה מגורזנת זה כיף, אבל זה עדיין כלי רכב שמשמש אותנו לפחות מפעם לפעם ביום יום, והחשש הזה הופג בשניה שנכנסתי ל-RX500. למרות האוריינטציה הספורטיבית, ה-RX500 מהווה רכב היברידי נוח מאוד ומפנק מאוד שיודע לענות על כל הצרכים "השגרתיים" של הנהג. היא מגיעה עם בידוד רעשים מצויין, בולמים אדפטיביים פנטסטיים, רעשי הרוח לא חודרים כמעט פנימה וכדי שתשמעו רעשי כביש תצתרכו לעלות על אחד מגורד ובמצב באמת גרוע. עד כאן לענייני המנהלה היום יומיים.

לקסוס מחיר

הכיף האמיתי כאן מתחיל כאשר לוחצים על דוושת התאוצה. בעיקר אם לוחצים חזק ובעיקר בעיקר אם אנחנו במצב ספורט. שאגה אימתנית ממלאת את חלל תא הנוסעים – שאגה שנדיר למצוא כיום כבר ברכבים עם מידה מסויימת של מודעות סביבתית – והלקסוס RX500 טסה בהחלטיות קדימה. הגיר הפלנטרי מאפשר שליטה נרחבת על ההילוכים והמתכון הזה של ההנעה הכפולה, הגיר הפלנטרי והמנוע העוצמתי מספקים חווית נהיגה כיפית במיוחד – על אחת כמה כאשר לוקחים בחשבון שמדובר, בסופו של יום, ברכב היברידי.

השטיק הזה לא חדש: יש לא מעט מקרים של רכבים היברידיים (ואף רכבי פלאג אין או רכבים חשמליים) שמהווים כבר היום אלטרנטיבה ספורטיבית מצויינת למי שמחפש גרזן אבל בעל מודעות סביבתית גבוהה. זה לא חדש. מה שחדש במקרה של ה-RX500 הוא העובדה שהיא עושה את כל זה לצד שמירה עקבית על נוחות, על שימושיות ועל כל מה שטוב בלקסוס, ולא במקום. אם במכוניות ספורטיביות-ירוקות אחרות הייתה פשרה מובהקת בין הנוחות בשימוש היום יומי לבין ההתגרזנות – הרי שה-RX500 עומדת באופן מושלם על התפר הזה שבין לבין, ונותנת המון המון המון – משני העולמות.

לקסוס מחיר
טורבו, גיר פלנטרי ומערכת היברידית – הכל, במכונית מתוצרת לקסוס

מחירים וסיכום המבחן

הלקסוס RX500 היא היקרה ביותר בהיצע של דגמי ה-RX מהדור החמישי בישראל, ומחירה מתחיל מ-570 אלף שקלים. יש לה לא מעט מתחרות מגרמניה, אבל אף אחד מהמתחרות האלו לא מציעה את השילוב שאותו ה-RX500 מציעה – גם טורבו, גם הייבריד וגם גיר פלנטרי. זה ספציפית מהווה יתרון מסויים למי שבכל זאת מחזיק במודעות סביבתית, גם אם הרכב עצמו נמצא בתקציב שלו.

במחיר הזה אתם תקבלו רכב היברידי שיודע לאזן באופן מושלם בין השימושיות והנוחות היום יומית לצד יכולות גירזונים נרחבות. נכון, לא מדובר פה במכונת מסלול או ברכב שעבר טיפול של סדנה לייצור כלי רכב עוצמתיים לכיף בסופ"ש, אבל זה כנראה הכי רחוק שאפשר ללכת כשמנסים להשאר על התפר שבין נוחות ושימושיות לבין כיף. וזה, רבותי, הוא ההישג הגדול ביותר של ה-RX500.

קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן הזה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הלקסוס RX פלאג אין? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

לקסוס מחיר

טכני

מנוע בנזין: 2,400 סמ"ק, טורבו, ארבעה צילינדרים, גיר 6 מהירויות פלנטרי

הספק משולב: 371 כ"ס, הנעה כפולה

צריכת דלק במבחן הדרכים: 8.5 ק"מ לליטר

שגרת טיפולים: 15,000 ק"מ או כל שנה

מחיר רכב המבחן: 570,000 ש"ח

אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב (ניתן להאריך לאחריות בת 10 שנים או 160 אלף ק"מ בתוספת תשלום), 5 שנים או 100,000 ק"מ על הסוללה (ניתן להאריך את האחריות לסוללה ל-10 שנים ללא הגבלת ק"מ בתוספת תשלום)

RX500 מחירים