מבחן רכב: לקסוס +RX450h הוא אחד מרכבי הפלאג אין הכי מפנקים בישראל

זמן קצר לאחר השקתה בישראל, הלקסוס RX450 פלאג אין מגיעה אלינו למבחן מקיף - ומציגה רכב פלאג אין מהיוקרתיים והמאובזרים בישראל

בשלהי שנת 2022 השתתפנו בהשקת הדור החמישי של הלקסוס RX בישראל. דור זה הציע לראשונה גם גרסת טורבו-הייבריד מגניבה (אותה נבחן בעתיד), וגם גרסת פלאג אין סופר מאובזרת ומרשימה – לצד עיצוב חדש ומודרני במיוחד. בחנו כבר בעבר את הלקסוס UX250h הקטנה ואת האחות הסדאנית, לקסוס ES300h, וכעת – הגיע לראות איך לקסוס עושים פלאג אין במבחן מקיף ללקסוס +RX450h, או כפי שאנחנו קראנו לה – לקסוס RX פלאג אין.

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאג אין החדש שלכם

מבחן וידאו מקיף ללקסוס RX450 פלאג אין – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מי זו בכלל?!

לקסוס RX נחשבת כאחד מאבות קטגוריית הקרוסאוברים הגדולים והיוקרתיים. הדור הראשון שלה הוצג בשלהי שנות ה-90, והציע שילוב חסר תקדים לזמנו של מימדים, יוקרה ואמינות יפנית. השנים עברו וחלפו להן, הדורות הלכו והתקדמו, מערכות הינע אלטרנטיבי הלכו והשתלטו על העולם – וכעת, בדור החמישי שלה, לקסוס מציגה סוף סוף גרסת פלאג אין מרשימה ויוקרתית לאחד מאבות הקטגורייה.

לקסוס RX
הדור הראשון – הרבה מאוד מים עברו בירקון מאז הושק (מקור: אתר לקסוס העולמי)

עיצוב

הדור החדש, והחמישי במספר של ה-RX, זכה לרענון עיצובי מאסיבי, ומבין כל הלקסוסים (או שנכון לומר, לקסוסות?!) שראיתי עד כה – אני חושב שמדובר בדגם היפה ביותר של החברה נכון למועד העלאת המבחן. הוא מתעלה גם על שתי האחיות שלו שנבחנו אצלנו, ובנוסף לכך – הוא נראה מודרני ומאוד נאה, עם מידה נכונה של כוחנות.

לא כולם יאהבו את העיצוב של החזית, אבל מהצד ומאחורנית הוא נראה מעולה. מצא חן בעיניי במיוחד העיצוב של אזור תא המטען, שעודכן לחלוטין ו… פשוט לא נראה כמו לקסוס "שגרתית" אלא כמו דגם חדש לחלוטין. הג'אנטים הכסופים ברמת הגימור הבכירה של רכב המבחן משלימים את כל החבילה הזאת ומביאים אלינו קרוסאובר גדול, מרשים למראה שמעוצב בדיוק בפרופורציות הנכונות. מי אמר שהיפנים לא יודעים לעצב?!

לקסוס RX פלאג אין

אזור הנוסעים מלפנים

אז את העיצוב אהבנו. אבל מה קורה בפנים? ובכן, אם אינכם חפצים בצפיה בוידאו המקיף לעיל, נספר לכם על קצה המזלג: לקסוס RX פלאג אין היא אחד מרכבי הפלאג אין היוקרתיים המפנקים ביותר שנבחנו אצלנו. את פנינו מקדמים עור סופר איכותי ועיטורי עץ ברחבי הרכב (כולל על גבי ההגה), זוג מושבים חשמליים עם כיוון זהה לצד קירור וחימום בשלוש דרגות שונות, שלושה זכרונות לכל מושב, מערכת מולטימדיה מצויינת, מספר תאי אחסון יעילים, משטח טעינה, שלושה שקעי USB ומשענת מרכזית שבמקום להפתח כלפי מעלה – נפתחת לצדדים. המראה המרכזית בלקסוס RX פלאג אין הופכת בלחיצת כפתור למצלמה, שמצריכה קצת התרגלות – אבל עובדת מעולה ויעילה בטירוף – במיוחד בלילות. על כך תוכלו לראות בהרחבה במבחן הוידאו המקיף לעיל.

לוח השעונים הדיגיטלי הוא כנראה המקום היחיד אליו יש לי טענות ב-RX פלאג אין, שכן הוא לא עומד בסטנדרט האולטרה גבוה שהציבו כל שאר חלקי הרכב והרושם שהותירו: הוא פשוט יחסית, וקצת מציק לתפעול – נראה שבלקסוס הוחלט כי לוח השעונים הדיגיטלי וה-HUD יהיו סוג של תאומים סיאמיים, והתפעול הראשוני – חובה עליו להתבצע דרך ה-HUD, באמצעות כפתורי המגע, שאז מתפעלים בתורם את מה שמתרחש על המסך. זה ניתן לביטול דרך המולטימדיה, ומתרגלים לזה גם בסופו של דבר לצד יתרון בטיחותי מסויים (תפעול דרך ה-HUD לא מחייב הורדת עיניים מהכביש) – ולבסוף, אני מאמין שעם יותר זמן הייתי מתרגל גם לזה – או פשוט מבטל את זה דרך מערכת המולטימדיה. יש לנו גם סאן רוף פנורמי גדול מאוד מאוד, מערכת שמע מצויינת של מארק לווינסון, פתיחה חשמלית לדלתות (גם מבחוץ וגם מבפנים) – ואפילו מקום למשקפיים!

לקסוס RX

אזור הנוסעים מאחור ותא המטען

החלק האחורי של הלקסוס RX פלאג אין הוא כנראה הטוב ביותר שראינו עד כה ברכבי פלאג אין בכל רמות המחיר, ולדעתי באופן אישי משתווה לאלו של רכבי יוקרה עם תג מחיר גבוה בהרבה – גם חשמליים וגם בגזרת הפלאג אין. המושבים האחוריים זוכים לכיוון חשמלי למשענת, יש וילונות ידניים בשני החלונות (על גבי החלון האחורי אין),  הסאן רוף מגיע גם עד לכאן ויש לנו אפילו משענת מרכזית מפנקת עם מקום לשתי כוסות לצד תא אחסון משלה.

לקסוס RX

אבל השוס הגדול של הלקסוס RX פלאג אין בחלקה האחורי נמצא בקצה של הקונסולה המרכזית, אשר מכיל את פתחי המיזוג האחוריים. יש לנו כאן שליטה עצמאית על הטמפרטורה (כלומר – ברכב יש בקרת אקלים בעלת שלושה אזורים נפרדים), פתחי מיזוג כמובן, זוג שקעי USB טייפ C לרווחת הנוסעים מאחור, ושימו לב לזה – לקסוס RX פלאג אין ברמת הגימור הזו מגיעה גם עם אפשרות חימום וקירור למושבים האחוריים בשלוש דרגות

לקסוס RX

במסגרת צילומי מבחן הוידאו, כאשר עיינו במצבו  של תא המטען, הוא גם כן גרם לנו לתהות אם כדאי לבצע לו קלוזאפ. לבסוף החלטנו שלא, אבל גם כאן לא נעדרת מידת הפינוק וההתחשבות: ראשית, הוא מציע נפח אחסנה של 612 ליטרים תמימים. יש לו מגירה נחמדה מתחת לרצפה, שקע מצת, תאורה כמובן, וילון (ידני), מספר וויי תליה לצד מספר וויי קשירה, ואפשרות של קיפול גב המושבים האחוריים באופן חשמלי – ישירות דרך תא המטען, בלחיצת כפתור. המהנדסים של לקסוס חשבו על המשתמשים בכל מילימטר של הרכב – מההגה ועד לתא המטען.

לקסוס RX

יחידת הנעה

הלקסוס RX פלאג אין מגיעה עם יחידת הנעה מסקרנת: יש לנו פה מנוע בנזין בנפח 2500 סמ"ק, אטמוספרי כמובן, שעביר את הכוח שלו לגיר רציף. איפה שהוא במישמש הזה נכנסים גם זוג מנועים חשמליים שמאפשרים ל-RX הנעה כפולה, בדומה למערכת שראינו גם בטויוטה ראב 4 פלאג אין, וכפי שבסך הכל נפוץ לעשות כיום בדגמי פלאג אין עם אפשרויות הנעה כפולה.

ההספק הכולל של הלקסוס RX450 פלאג אין עומד על 309 כוחות סוס, והיא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות לערך. למרות חוסר שביעות הרצון האישי שלי מגירים רציפים, כמו זה שמגיע ב-RX (וכמעט בכל דגמי לקסוס בגזרה ההיברידית או בגזרת הפלאג אין), אני חייב להודות שה-RX המשיכה את מה שעשתה אחותה הסדאנית, ושינתה עוד קצת את התפיסה שלי בנושא – ולטובה. על כך בהמשך.

לקסוס RX

סוללה, טעינה, רגנרציה וטווח חשמלי במבחן

הלקסוס RX פלאג אין מצויידת  בסוללה בגודל של 18.1 קוט"ש, שמאפשרת טווח מוצהר של 69 ק"מ. הטעינה שלה מתבצעת באמצעות שקע שנמצא מעל לגלגל האחורי שמאלי, הוא מואר – אך ללא שום אפשרויות של ניתוק הכבל באמצעות לחיצת כפתור. הטעינה בלקסוס RX פלאג אין מתבצעת בקצב מקסימלי של 6.6 קילו וואט, מה שאומר שטעינה מלאה של הסוללה תארוך כאן סדר גודל של שעתיים וחצי – בהנתן קצב טעינה מספק. 

למרבה הצער, וזו כנראה הטענה הגדולה ביותר שלי ל-RX פלאג אין, יש לנו כאן שני מצבי רגנרציה בלבד – הראשון הוא המצב הסטנדרטי בו הרכב נמצא, והשני הוא מצב B שנשלט דרך ידית הגיר, כמיטב המסורת בדגמי לקסוס (וטויוטה). אין כאן שום אפשרות נוספת של שליטה, וקצת חבל – אבל מנגד, ל-RX פלאג אין ישנה אפשרות של טעינת הסוללה דרך מנוע הבנזין: זה קצת יותר רועש מהרגיל, אבל זה הוא לדעתי פיצ'ר חשוב ברכבי פלאג אין – וטוב עשו בלקסוס שהשאירו אותו בקונפיגורציה. הטווח אליו הגענו במהלך המבחן עם ה-RX פלאג אין עומד על נתון מעולה של 60 קילומטרים!

לקסוס RX

צריכת דלק

צריכת הדלק של הלקסוס RX פלאג אין עמדה במהלך המבחן על ליטר ל-19 ק"מ. הנתון הזה הוא נתון פנומנלי לרכב עם מנוע במימדים האלו – אבל נזכיר לכם שקודם כל מדובר כמובן ברכב פלאג אין עם יכולת נסיעה על חשמל לאורך עשרות קילומטרים רבים, ושנית – כפי שאנחנו תמיד מציינים – צריכת דלק ברכב פלאג אין הינה נגזרת ישירה של מידת השימוש בחשמל שלכם.

משמעות הדבר היא שככל שתרבו לנהוג במצב החשמלי וסביב הטווח שלו – כך תצרוכת הדלק תשתפר ועד למצב בו אתם אשכרה תוכלו פשוט לא לתדלק את הרכב. מנגד, רכב עם מנוע במימדים האלו וללא שום שימוש במערכת החשמלית יביא תוצאות צריכת דלק הרבה פחות יעילות. יחד עם כל האמור לעיל, מסופקני אם מי שרוכש רכב בעלות של מעל לחצי מיליון שקל ידאג יתר על המידה מצריכת הדלק – ומי שעושה זאת ממניעים של שמירה על הסביבה – רצוי לעשות שימוש נרחב במערכת החשמלית.

להרחבה בנושא צריכת הדלק ברכבי פלאג אין:

מומלץ לעיין במדריך לרכב פלאג אין

לקסוס RX 2024

מערכות בטיחות, קרוז קונטרול אדפטיבי

הלקסוס RX זכתה ב-5 כוכבי בטיחות במבחני היורו-NCAP כך שכאן אין הרבה הפתעות. היא מצויידת בערך בכל מערכת בטיחות שניתן לחשוב עלייה – בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד. ישנה גם מערכת מצלמות 360 מעולה, עם מצלמות באיכות לא וואו, ונטולת אפשרות שליטה "ממעוף הציפור". יש לנו גם מספר מערכות של עזרי חנייה אוטונומיים.

הקרוז קונטרול האדפטיבי עובד מעולה, אבל למרות שמדובר ברכב "חדש מלוח השרטוטים", ולא במתיחת פנים – הלקסוס RX ומערכת הקרוז קונטרול האדפטיבי שלה עדיין מנומסות מידי – מה שאומר שרכבים רבים בישראל מנצלים את הפער שהיא שומרת עליו בכדי לחתוך עוד מטר קדימה בפקק. התפעול שלה מתבצע דרך כפתורי חצי-המגע המצויים על ההגה, או דרך ה-HUD או דרך לוח השעונים עצמו (בהתאם למה שבחרתם), והוא לא מאוד אינטואטיבי בשימוש הראשון – אבל מתרגלים לזה לבסוף.

לקסוס RX

איך זה נוסע?

במילה אחת – וואו. בכמה מילים, ומהסוף: כשמייצרים רכב מעולה, הגיר הרציף הופך לחתיכה קטנה ושולית יחסית בפזל, שיתרונותיו עולים על חסרונותיו. זה המצב בלקסוס RX, שהראתה במהלך המבחן הזה שהיא מכונית כל כך נוחה ונעימה לנהיגה – שלעזאזל הגיר הרציף. במצב החשמלי התחושה היא של נסיעה בקפסולה אשר מנותקת לחלוטין מכל הסביבה, ופרט למעט מעט רעשי רוח במהירויות גבוהות – שום דבר לא חודר את תא הנוסעים המבודד בצורה פנומנלית.

כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה שומעים אותו, אבל לא במידה קיצונית וזה מאוד לא משפיע על חוויית הנהיגה הכוללת ברכב. נהפוך הוא – מידת השמע שלו היא בדיוק כזו שמוסיפה לכיף מהנהיגה. הבולמים האדפטיביים עובדים מעולה ולמרות העדר פונקציות נרחבות לכיוונון שלהם, ובדומה לבולמים אדפטיביים באופן כללי – הם לגמרי העיפו לי את הפוני.

לקסוס RX 2024

מעבר לכל הפירגונים כאן במבחן על העיצוב, המראה, הנוחות והאיכות, חוויית הנהיגה בלקסוס RX פלאג אין לא פחות ממצויינת. זה לא רכב ספורטיבי אלב יש לו יכולות מסויימות, והוא יכול לספק את יצר הטרלול שלכם, אם הוא ישנו, באותה מידה כפי שיסיע בנוחות היסטרית 4 (ואולי אפילו חמישה) נוסעים. זה אפילו לא באמת משנה אם מדובר בנסיעה על חשמל או בהגדרה של מערכת היברידית – זו אחת מהמכוניות היותר מהנות לנהיגה שעברו במגזין.

ולא – הנאה מנהיגה לא חייבת לכלול חירועים וספורטיביות; כשאנחנו בוחנים רכב, אנחנו משתדלים לשקף את מכלול התחושות שהוא העביר לנו בנהיגה – והתוצאה של החלק הזה במבחן של ה-RX פלאג אין פשוטה מאוד: לא משנה מה עשינו איתה (בגבולות הריאליים של מה שהרכב הזה יכול לעשות) – נהננו, והדור החמישי של ה-RX בהחלט נושא בגאון ובהצדקה את שתי האותיות המחייבות.

לקסוס RX 2024

מחירים וסיכום

הלקסוס RX פלאג אין החלה להמכר בישראל ב-3 רמות גימור בגזרת הפלאג אין, אך בזמן שעבר מהצילום ועד ההעלאה – גרסת הגימור הראשונה כבר אזלה מהמלאי, כך שנותרנו רק עם רמת הגימור האמצעית לצד הבכירה ביותר (הנבחנת כאן). מחיר רמת הגימור האמצעית ב-RX פלאג אין עומד על 488 אלף שקלים, בעוד שרכב המבחן מתחיל מ-515 אלף שקלים.

במחיר של רמת הגימור הבכירה והנבחנת, אתם תקבלו רכב פלאג אין שהוא כנראה אחד מהטובים והמפנקים ביותר בשוק, אם לא המפנק ביותר. כזה שלא מתבייש להסתכל לאופוזיציה הגרמנית ממש ממש ממש ממש בלבן של העיניים, ולהשאיר המון אבק לכל מיני אפשרויות סקנדינביות או כאלו שמגיעות מהמזרח הרחוק. עזבו אפילו את הסיכום שלנו, אם אתם מחפשים רכב פלאג אין בתקציב הזה – פשוט תסעו עלייה. את שאר העבודה היא כבר תעשה בשבילכם לבד…

קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן הזה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הלקסוס RX פלאג אין? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

לקסוס RX מחיר

טכני

גודל סוללה: 18.1 קוט"ש

מנוע בנזין: 2,500 סמ"ק, ארבעה צילינדרים אטמוספרי, גיר CVT

הספק משולב: 309 כ"ס, הנעה כפולה

צריכת דלק במבחן הדרכים: 19 ק"מ לליטר

שגרת טיפולים: 15,000 ק"מ או כל שנה

מחיר רכב המבחן: 518,000 ש"ח

אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב (ניתן להאריך לאחריות בת 10 שנים או 160 אלף ק"מ בתוספת תשלום), 5 שנים או 100,000 ק"מ על הסוללה (ניתן להאריך את האחריות לסוללה ל-10 שנים ללא הגבלת ק"מ בתוספת תשלום)

לקסוס RX מחיר