השקה: לקסוס RX דור החמישי בישראל

יוניון מוטורס משיקה בישראל את הדור החמישי של הלקסוס RX - בגרסת פלאג אין, הייבריד וגם גרסת הייבריד ספורטיבית עם מעל ל-300 כ"ס

לא הרבה זמן עבר מאז שבחנו כאן במגזין את הלקסוס UX250h, הקרוסאובר ההיבירידי הקטן ביותר בהיצע של חטיבת היוקרה היפנית, ואנחנו חוזרים לדווח על החברה שוב בנסיבות משמחות – הפעם באמצעות השקת הלקסוס RX בדור החמישי שלו בארץ. הדגם יושק בארץ אך ורק בגרסאות הינע אלטנרטיבי (הייבריד ופלאג אין), וזו כנראה ההשקה האחרונה של לקסוס בישראל לפני הגעת הלקסוס RZ החשמלי, מתישהו באמצע שנת 2023.

השקת הלקסוס RX החדשה בישראל – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

הלקסוס RX החדש הוא לא מתיחת פנים אלא הלכה למעשה דור חדש לחלוטין של הקרוסאובר הפופולרי של לקסוס, הוא הקרוסאובר היוקרתי הראשון בעולם, וזוכה למספרי מכירות עקביים ויציבים עוד משנת 1998 אז הושק לראשונה. בדומה לדגמי לקסוס רבים אחרים – גם ה-RX זוכה להצלחה אדירה בארה"ב עם מספרי מכירות שנעים באופן עקבי סביב ה-100 אלף יחידות בשנה, ובישראל – היבואן מצפה למכירה של סביב ה-300-400 יחידות בשנת 2023. בלקסוס ישראל ציינו כי היצרן רואה חשיבות רבה בשוק המקומי ושישראל היא אחת המדינות הראשונות לקבל את ה-RX החדש באירופה. הדגם הוצג לראשונה באמצע 2022, וצפוי להמסר בארץ לראשוני הלקוחות כבר באמצע חודש ינואר 2023.

לקסוס RX 2024

לקסוס RX350h – גרסת הכניסה ההיברידית

את ההיצע של ה-RX החדש מתחיל בארץ ה-RX350h. זו גרסת הכניסה של הדגם ההיברידי והיא נמכרת בשתי רמות גימור. מערכת ההינע כאן כוללת מנוע אטמוספרי בנפח 2500 סמ"ק שמשודך למערכת היברידית עם סוללה בגודל של 1.6 קוט"ש כאשר כל הטוב הזה יועבר דרך תיבת הילוכים רציפה. ההנעה כאן כפולה – מנוע הבנזין יניע את הגלגלים הקדמיים, בעוד שהמנוע החשמלי יניע את הגלגלים האחוריים, וההספק הכולל של המערכת יעמוד על 245 כ"ס.

מתלבטים אם רכב הייבריד הוא הבחירה הנכונה בשבילכם? המדריך לרכב היברידי יסייע!

לקסוס RX

הראשונה היא Kyushu – ובתפריט כאן תמצאו מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 14 אינץ', חימום מושבים, סאן רוף בודד, חבילת בטיחות מלאה, חיישני חנייה היקפיים (עם מצלמת רוורס – לא תמצאו כאן מצלמת 360), תא מטען עם פתיחה חשמלית וכיוון חשמלי לגלגל ההגה. מחירה של רמת גימור זו עומד על 399,000 ש"ח.

לקסוס RX 2024

רמת הגימור השנייה של גרסת ה-350h נקראת Hadori, וכאן – נוסף על האמור לעיל – ג'אנטים בגודל 21 אינץ', סאן רוף כפול, קירור למושבים הקדמיים (!), מצלמת 360, שלושה זכרונות למושב הנהג, ותאורת אווירה עם 64 גוונים. מחירה של רמת הגימור Hadori יעמוד על 439,990 ש"ח וגם היא, בדומה לשאר הגרסאות, תהיה זמינה לרכישה מיידית – עם אספקה בסביבות ינואר.

לקסוס RX 2024

לקסוס RX450h+ – גרסת הפלאג אין

באמצע ההיצע מתייצבת ה-+450h, היא וריאציית הפלאג אין של ה-RX. המנוע ואופן ההינע כאן זהים ל-350h, אך ההספק כאן מזנק ל-309 כ"ס, וכמובן שמדובר כאן ברכב שיכול לגמוע מרחק נכבד מאוד על חשמל בלבד. בזכות סוללה בגודל של 18.1 קוט"ש (דומה מאוד בגודלה לזו שראינו בטויוטה ראב 4 פלאג אין), הלקסוס RX450h+ יוכל לעבור טווח מוצהר של עד 69 ק"מ על טעינה בודדת. זו, אגב, תארוך סדר גודל של 3 שעות במידה והרכב יקבל את קצב הטעינה המקסימלי אותו הוא מסוגל לקבל – 6.6 קילו וואט.

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

לקסוס RX

רמות הגימור כאן מתחילות מה-Hadori, שכוללת בדיוק את מה שכוללת רמת גימור זו בפסקה לעיל – בין השאר מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, זכרונות, חימום וקירור, מצלמת 360, מערך מערכות בטיחות נרחב, סאן רוף כפול, כיוון חשמלי להגה ועוד ועוד ועוד. מחירה של רמת גימור זו בגרסת הפלאג אין יעמוד על 465,000 ש"ח לפני תוספות ועדכונים שונים.

אם אתם לא בטוחים בנוגע לרכישת רכב פלאג אין – המדריך לרכב פלאג אין יעזור!

לקסוס RX

מעל לרמת הגימור הזו ממוקמת ה-Takumi – שכוללת בנוסף לאמור לעיל גם מושבי עור נאפה איכותיים, גימורי עץ ברחבי הרכב, תצוגת HUD ופקדי מגע על גבי ההגה, קיפול חשמלי למושבים האחוריים, מערכת שמע של Mark Levinson, מערכת חנייה אוטומטית, חימום למושבים האחוריים, מתלים אדפטיביים, מצלמה אחורית דיגיטלית ולוח שעונים דיגיטלי מורחב. מחירה של רמת הגימור הזו יעמוד על 499,990 ש"ח.

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאג אין הבא שלכם

לקסוס RX

הגרזן – לקסוס RX500h

בראש ההיצע של דגמי ה-RX החדשים בארץ מתמקם ה-RX500h ברמת הגימור האחת והיחידה – F-Sport. הבסיס העיצובי אומנם הוא אותו הבסיס, אך מבחינה מכאנית ישנם כמה הבדלים – אל סוללת ה-1.6 קוט"ש מצטרף כאן מנוע מודגש טורבו מעט קטן יותר – בנפח 2400 סמ"ק, שישודך בתורו לתיבת הילוכים פלנטרית רחמנא ליצלן בעלת שישה מהירויות (כן, כתבנו את זה – תיבה פלנטרית בלקסוס).

לקסוס RX

ההספק כאן מגיע כבר ל-371 כ"ס ומעבר לאלמנטים העיצוביים, ניתן להבין כבר מהמפרט כי מדובר בדגם האגרסיבי והספורטיבי יותר בהיצע של ה-RX החדש. כאמור, ברמת הגימור היחידה של הדגם, נוכל למצוא בין השאר שינויים עיצוביים משמעותיים מבחוץ (התמונות כאן בכתבה והוידאו לעיל – כולם צולמו עם רכב ההדגמה היחיד שהגיע – מרמת גימור זו בלבד).

לא מדובר כאן אומנם בבשורה של ממש, אבל ליבואן המקומי יש בהחלט לא מעט תעוזה בלייבא ארצה רכב שכזה מייצורה של לקסוס – כאשר מדובר בבירור ברכב עם אוריינטציה ספורטיבית משהו. מחירו של הלקסוס RX500h, שמגיע במקרה זה גם כסטנדרט עם בולמים אדפטיביים בדומה לאלו הקיימים בגרסת הפלאג אין, יעמוד על 549,990 ש"ח.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על השקת הדור החדש של הלקסוס RX בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

רכב פלאג אין בפחות מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג