מבחן רכב: קיה סורנטו מציע גם מערכת פלאג אין וגם שבעה מקומות

קיה סורנטו פלאג אין נמצא בקטגוריה משל עצמו: גם פלאג אין, וגם שבעה מקומות ישיבה. אבל הוא הרשים אותנו במבחן, לא בגלל שהוא לבד בסגמנט...

אצל הקוריאנים יש דגמים שבאים והולכים, ויש דגמים שנשארים איתנו זמן רב. קיה סורנטו נכנס לגזרה השנייה: זהו דגם שהושק אי אז בתחילת שנות ה-2000, ורץ כמעט ללא הפסקה מאז. המהדורה האחרונה שלו – זו שנבחנת כאן – לוקחת את כל הסורנטו הזה כמה צעדים קדימה כאשר הוא נכנס אל עולמות ההינע האלטרנטיבי, עם מערכת פלאג אין.

ההתבססות הנרחבת על הקיה ספורטאז' פלאג אין הקטנה יותר לצד הצעה גם של מערכת פלאג אין וגם של שבעה מקומות, הופכות את הקיה סורנטו פלאג אין לרכב יחיד בסגמנט זה שמאפשר גם פלאג אין וגם שבעה מקומות, לפחות סביב רמות המחיר המדוברות. הוא נמצא כאן לא מעט זמן, וכעת הגיע הרגע לבצע לו מבחן וידאו מקיף כאן בפלאג מג.

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאג אין החדש שלכם

עיצוב

הקיה סורנטו פלאג אין נראה פשוט טוב. נכון, זו לא יצירת מופת עם מנוע אדיר מימדים שיצאה משערי סדנה איטלקית כלשהי, אבל בגבולות הגזרה שלו הוא נראה מגניב בעיניי: הקיה הזו מזכירה לי יותר מהכל ג'יפים אמריקאיים משלהי שנות ה-90/תחילת שנות ה-2000. ומה שהכי מגניב בסיפור הזה הוא שמדובר ברכב שבעה מקומות.

יש לו גריל ענק, יש לו ג'אנטים ענקיים, יש לו צבע מהמם (שאפו ענק לקיה על בחירת הצבעים של מרבית רכבי ההדגמה שלהם!), יש לי צלליות שחורות בדיוק במקומות הנכונים, ובתכלס – אין לנו שום טענות לעניין העיצוב כאן. רכב ההדגמה הגיע אלינו עם הלוגו הקודם של קיה (זה הלכה למעשה ההבדל היחיד בינו ובין רכב חדש שהלקוח מקבל), ולכן הרשנו לעצמנו לטעות מפעם לפעם בשם, ולהסתכן במה שקורה בוידאו בתחתית כתבה זו…

קיה סורנטו פלאג אין

אזור הנוסעים מלפנים

בגזרה זו, לסורנטו אין הרבה מאוד שינויים ביחס לדגמי קיה האחרים: יש לנו את אותה מערכת מולטידמיה, לוח שעונים דומה מאוד שכל כולו דיגיטלי עם תצוגה מתחלפת במרכז, אבל הסידור הפנימי והנדסת האנוש בתא הנוסעים קצת שונים ומעט יותר מרווחים. המושבים – גם של הנהג וגם של הנוסע – מתכווננים חשמלית, עם 3 אפשרויות חימום וקירור (!), כאשר מושב הנהג נהנה ממספר רב יותר של אפשרויות כיוונן (כמו הדום) ואפילו שני זכרונות.

ישנם מספר רב של תאי אחסון, וכל הסיפור פה מעוצב ומסודר באופן מיטבי כדי להקל על הנהג בתפעול היום יומי של הרכב. מערכת המיזוג מתופעלת על ידי מסך נפרד משלה, תודה לאל, אבל התפעול של חלק מהפונקציות שלה נעשה על ידי כפתורי מגע. נכון, ככלל – אנחנו לא אוהבים תפעול מסך מגע של מערכת המיזוג, ומערך נפרד של כפתורי מגע הוא שיפור, אבל עדיין – עדיף כפתורים…

קיה סורנטו פלאג אין

שורת הנוסעים השנייה והשלישית, תא המטען

בשורת הנוסעים השנייה המצב מפנק באותה המידה כמו מלפנים – יש כאן שפע של מקום, וניתן בהחלט לבחון את האפשרות של הושבת שלושה מבוגרים רזים יחסית בשורה זו – או הושבה של שני מבוגרים בגדלים משתנים בנוחות יתרה. יש כאן פתחי מיזוג (שיושבים על אותה המערכת שנמצאת מלפנים – אין מפוח נפרד או אזור נוסף של בקרת האקלים), יש 3 שקעי USB לטעינה (2 על גבי המושבים ואחד נוסף מתחת לפתחי המיזוג), שקע 12 וולט ואפילו זוג מחזיקי כוסות בדלתות לצד זוג מחזיקי כוסות במשענת המרכזית. שימו לב שאלו מצטרפים לזוג מחזיקי הכוסות שנמצאים מלפנים. יש כאן אפילו וילונות ידניים לחלונות והסאן רוף עובר את ראשי היושבים בשורה האמצעית!

קיה סורנטו 2024

שורת הנוסעים השלישית לא תכיל כאן יותר משני ילדים בתחילת גיל ההתבגרות, אבל היא כנראה המפנקת ביותר שתמצאו בסגמנט של שבעת המקומות (כן, מפנקת אף יותר מזו שקיימת ב-BYD טאנג שנבחן כאן לאחרונה או המרצדס EQB החשמליות): מי שאיתרע מזלו ונאלץ לשבת שם, יזכה למחזיק כוסות בכל צד, פתח מיזוג בכל צד, שקע USB בכל צד, תא אחסון קטן – ופיקוד נפרד על מערכת המיזוג שנמצאת כאן. שאלה למי שהגיע עד כאן – כמה מחזיקי כוסות ספרתם שיש בסורנטו פלאג אין? ספרו לנו בקבוצת הפייסבוק עוברים לרכב חשמלי!

קיה סורנטו 2024

תא המטען מציע, כמו תמיד בסגמנט זה, שתי אפשרויות: כאשר שורת המושבים האחרונה פתוחה, תקבלו כאן בקושי 170 ליטרים של אחסון. המגירה שמתחת לרצפה, שמשמשת בדרך כלל לכבל הטעינה וכו', זערורית והיא הקטנה ביותר שראינו עד היום באיזה שהוא רכב פלאג אין או רכב חשמלי. כאשר תקפלו את המושבים האחוריים, נפח האחסון יזנק ל-809 ליטרים מכובדים בהחלט.

קיה סורנטו 2024

מערכת חשמלית – גודל סוללה, רגנרציה, טעינה וטווח חשמלי במבחן

לקיה סורנטו פלאג אין מערכת חשמלית זהה לזו שקיימת בספורטאז' פלאג אין: יש לנו כאן סוללה בגודל של 13.8 קוט"ש, שמספקת טווח מוצהר של 57 ק"מ. היא נטענת על ידי שקע שנמצא מעל לגלגל האחורי ימני, והוא מכיל אינדיקטור טעינה וכפתור שחרור מהיר. הטעינה מתבצעת בקצב מקסימלי של 3.7 קילו וואט, מה שאומר שטעינה מלאה של הסורנטו פלאג אין מ-0 ל-100% תארוך כאן סדר גודל של 4 שעות. הטווח אותו השגנו בפועל במהלך המבחן עומד על 49 קילומטרים יפים מאוד, במספר בדיקות נפרדות.

טענה אחת שחוזרת על עצמה במבחנים שאנחנו עורכים לדגמי הפלאג אין של קיה הינה העדר יכולות השליטה ברגנרציה: יש לנו כאן אפשרות אחת ויחידה של רגנרציה, היא המצב הסטנדרטי של הרכב, וזה לא משתנה ויהי מה. אפשרות אחת ויחידה שכן קיימת כאן מעבר לכך היא העברת הרכב למצב ספורט, שמאפשר לנו לטעון את הסוללה מפעילות המנוע – במחיר של העלאת צריכת הדלק. המערכת הזו כבר קיימת על השולחן בקונצרן קיה-יונדאי ולא ברור למה היא לא מוטמעת יותר ברכבי הפלאג אין של החברה.

קיה סורנטו 2024

מערכת הינע וצריכת דלק

הקיה סורנטו פלאג אין עושה שימוש באותה מערכת הינע שנמצאת בספורטאז' פלאג אין: יש לנו כאן מנוע בנזין בנפח 1600 סמ"ק, שמחובר בתורו לגיר אוטומטי עם שש מהירויות. ההנעה כאן כפולה ומבוצעת באמצעות תיבת העברה ודרייבשאפט – ממש כמו פעם – ולא באמצעות זוג מנועים חשמליים / מנוע חשמלי אחד על הסרן האחורי, כפי שנפוץ למצוא בסגמנט רכבי הפלאג אין הגדולים והמאובזרים.

צריכת הדלק של הקיה סורנטו פלאג אין במהלך המבחן עמדה על ליטר ל-16 קילומטרים – נתון יפה מאוד לרכב במימדים האלו. יחד עם זאת וכפי שאנחנו מציינים תמיד במקרה של מבחנים לרכבי פלאג אין – נתון זה יכול להשתפר משמעותית ואף להחמיר משמעותית בהתאם לאופן השימוש שלכם ברכב ולמידת השימוש שלכם במערכת החשמלית ובטעינה.

להרחבה בנושא – מומלץ לעיין במדריך לרכבי פלאג אין

קיה סורנטו 2024

מערכות בטיחות וקרוז קונטרול אדפטיבי

קיה סורנטו פלאג אין מגיעה בערך עם כל מערכת בטיחות אפשרית שאתם יכולים לחשוב עלייה, בטח מבין מה שקיים אצל היצרן על המדף, וככל שאני זוכר – מערכות הבטיחות כאן זהות ביכולותיהן לאלו הקיימות בקיה EV6 החשמלית המרשימה. הרכב קיבל 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו-NCAP ובמיוחד שמחתי לראות כאן את מערכת ה-OBD – שמציגה על גבי לוח השעונים מה קורה בשטח המת של הרכב בעת הפעלת מאותת לכיוון נבחר.

הקרוז קונטרול האדפטיבי כאן היה מנומס מידי ביחס לדגמי קיה האחרים שבחנו במגזין, למרות שהתפעול שלו – כרגיל – זוכה לתשבוחות, ומבוצע באופן קליל ונוח במיוחד דרך ההגה. המערכת שומרת מרחק רב הרבה יותר מידי מהרכבים שלפניה ובישראל, מרחק שכזה מזמין במיוחד, גם בפקקים, את הנהג הבא שיכנס לתוכו – לפעמים באופן גס ובלתי מתחשב – מה שעלול, ברגע של היסח דעת, להפעיל את בלימת החירום הפחות נעימה.

קיה סורנטו 2024

איך זה נוסע?

בניגוד לדגמי הפלאג אין האחרים, הם הספורטאז', הקיה נירו פלאג אין החדשה ואפילו הקיה נירו פלוס פלאג אין – לא מדובר כאן ברכב עם התחשבות בתקציב. בכלל לא. אבל כן נתייחס קודם למה שפחות אהבנו, וזו העובדה שיחידת ההינע הזאת – שעושה חיל בספורטאז' – מרגישה קצת קטנה על הבהמה הזו. בעיקר בגזרת הבנזין (המערכת החשמלית מתפקדת מושלם).

ועכשיו, אחרי שהוצאנו את זה מהמערכת, נציין שהופתענו במיוחד לטובה מנוחות הנהיגה ברכב, מבידוד הרעשים הפשוט פנטסטי – גם כאשר מנוע הבנזין עובד, מבידוד רעשי הרוח המצויין ומהעדרם הכמעט מוחלט של רעשי כביש, כל עוד אתם נוסעים על משהו שסלול בצורה מתקבלת על הדעת. הגיר האוטומטי ויכולות השליטה בו באמצעות המנופים שנמצאים על ההגה מוסיפים גם הם, והבולמים של הקיה סורנטו פלאג אין רכים כל כך שמרגישים כאילו שטים על אונייה. זה כמובן יכול להפוך לחסרון אם בא לכם לקחת את הרכב הזה לנהיגה שהיא אפילו על הקצה הטכני הקליל ביותר. הנהיגה כאן הייתה תענוג ולא משנה כמה מאות רבות של קילומטרים גמענו, יצאנו תמיד רעננים וקלילים.

קיה סורנטו 2024

מחירים וסיכום

מחירו של הקיה סורנטו פלאג אין עומד על 318 אלף שקלים. במחיר זה תקבלו קרוסאובר גדול ומרשים למראה, מאובזר לאללה, בטיחותי מאוד, שמאפשר לכם גם להסיע עד 7 אנשים וגם לעשות זאת למרחקים קצובים על חשמל בלבד ובכך לחסוך לא מעט בעלויות הדלק ולשמור ככל הניתן במקרה כזה על הסביבה. ציינו לעיל מספר מתחרות של הדגם בגזרת שבעת המקומות החשמלית, אבל העניין הוא שהקיה סורנטו פלאג אין נמצא בסך הכל לבדו בקטגורייה משל עצמו.

אין נכון לזמן כתיבת המבחן הזה רכב שבעה מקומות נוסף ברמת מחיר דומה אפילו לזו, שמציע גם מערכת פלאג אין. רכבים חשמליים יש כמה, אבל הם נופלים בעיקר בגזרת הטווח, ושם בדיוק נכנס הסורנטו: הוא לא מציע הרים וגבעות בגזרה החשמלית, אלא ביצועים דיי שגרתיים לסגמנט הפלאג אין. מה שהוא כן מציע, הוא אפשרות של הסעת שבעה או אפילו שישה נוסעים, למרחקים יום יומיים על חשמל בלבד, ועם טווח נרחב של המערכת הבנזינית למרחקים ארוכים יותר. בהעדר כלי רכב שבעה מקומות שיכולים לאפשר טווחים אמיתיים של 400 ק"מ וצפונה מכך, הסורנטו פלאג אין מציע פתרון מעניין – ובשלב זה, ייחודי למדי.

קיה סורנטו 2024

טכני

מנוע בנזין: 1,600 סמ"ק, ארבעה צילינדרים מודגש טורבו, גיר 6 מהירויות אוטומטי

הספק משולב: 265 כ"ס, הנעה כפולה באמצעות תיבת העברה 

צריכת דלק במבחן הדרכים: 16 ק"מ לליטר

שגרת טיפולים: 15,000 ק"מ או כל שנה

מחיר רכב המבחן: 317,990 ש"ח

אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב, 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה

שירות: רשת מוסכי טלקאר הפזורים ברחבי הארץ

בכל פעם שאני אומר KAYA ולא KIA… מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג