מבחן רכב: קיה נירו פלאג אין 2023 תצליח לשחזר את ההצלחה עם תג המחיר החדש והגבוה?

אחרי המבחן לאחות החשמלית, כעת מגיע תורה של הנציגה הבאה: קיה נירו פלאג אין 2023 מגיעה אלינו למבחן דרכים מקיף - גם בוידאו

מזה שנה, ואף יותר מכך, שקיה נירו עושה המון רעש בעולם הרכב החשמלי. הקיה נירו החשמלית נבחנה אצלנו לאחרונה, וזכתה לתשבוחות נרחבות על עצם היותה רכב חשמלי מצטיין, אך יתכן מאוד שהמחיר שלה מהווה מכשול לרוכשים פוטנציאליים רבים שהורגלו במשך שנים לא קצרות לכך שהנירו היא דגם טוב, שימושי, יעיל – ולא יקר.

אבל הנירו החשמלית החדשה היא לא הדגם היחיד שעבר עדכון ולמעשה כל משפחת הנירו עודכנה ושודרגה. יש מי שקורא לזה דור חדש, יש מי שקורא לזה מתיחת פנים משמעותית, אבל לאחר השקת דגמי הנירו החדשים בישראל, סוקרנו מאוד לראות איך כל אחד ואחד מהם ירגיש בזמן אמת. הנירו ההיברידית מהדור החדש עדיין לא הגיעה ארצה (ונכון לכתיבת שורות אלו עדיין לא ברור אם ומתי בדיוק זה יקרה), החשמלית כבר נבחנה – ונותר לנו רק המבחן אליו הגעתם כעת – הוא המבחן לקיה נירו פלאג אין 2023.

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאג אין החדש שלכם

עיצוב

בדומה לשפה העיצובית החדשה והמעודכנת של קיה בכל קשת הדגמים שלה כמו הקיה ספורטאז' פלאג אין, ובניגוד לזוג החריגים – קיה נירו פלוס פלאג אין וקיה נירו פלוס חשמלית – הנירו פלאג אין החדשה נראית מצויין. יש בה מספר שינויים קטנים לעומת הגרסה החשמלית – כמו ג'אנטים שונים וגריל שונה, אך המראה הכללי אותו מראה ולא קשה לזהות גם מרחוק שמדובר בקיה. 

עניין מאוד מגניב שראינו ברכב המבחן, וזו כנראה הפעם הראשונה בה אנחנו נתקלים בכך – הוא שלדגם יש אשכרה שלושה גוונים שונים של צבע: מספר חלקי פלסטיק בעיקר בחלק התחתון של המרכב הם שחורים, גוף הרכב צבוע במקרה של רכב המבחן בצבע כסוף כהה-על-סף-השחור, וקורה C בכלל מחופה ע"י פלסטיק בצבע כסוף בהיר. הצביעה נראית נהדר (על אף הסתייגותנו מצבעים שגרתיים) והעיצוב של הדגם מודרני, רענן ונותן תחושה שהוא "יחזיק שנים קדימה".

נירו פלאג אין 2023

אזור הנוסעים מלפנים

גם מבפנים השפה העיצובית של קיה שולטת והופכת את העסק לנאה, נעים לשימוש ואסתטי. איכות החומרים של כל הפלסטיקיאדה והעור (היכן שזה נמצא) טובה ברוב המקרים המוחלט, הנדסת האנוש טובה, ואנחנו אפילו מקבלים בגרסת הפלאג אין גם סאן רוף (קטן) וגם מושב נהג חשמלי (ללא זכרונות או פונקציית כניסה נוחה). מושב הנוסע ידני לחלוטין וללא כיוון לגובה. 

זוג מסכי מולטימדיה מברכים את פנינו, אבל לוח השעונים – מסיבות ששמורות לקיה – שונה מאוד מכל לוח שעונים אחר של הנירו לסוגיה ומצריך הסתגלות קצרצרה בגלל המבנה שלו, שמציג את מד הסל"ד ומד המהירות בשני צידיו באופן מעט משונה למראה. במרכז יש לנו עדיין את התצוגה הדיגיטלית המתחלפת, ומערכת המולטימדיה היא אותה מערכת מולטימדיה מצויינת שאנחנו מכירים מכל הדגמים – יחד עם הבונוס הענק שכל דגמי הנירו נהנים ממנו (באופן בלעדי משום מה בליין של קיה) – וזה אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים!

נירו פלאג אין 2023

אזור הנוסעים מאחור ותא המטען

למרות תג המחיר (הגבוה באופן אבסולוטי אבל לא חריג בגזרת רכבי הפלאג אין האחרים בסגמנט העממי), הנוסעים מאחור מקבלים סביבה דיי שגרתית. יש לנו זוג פתחי מיזוג, יש שקעי USB מגניבים (טייפ C) שמובנים במושבים הקדמיים, יש משענת מרכזית כמובן וישנה גם תעלת ההינע. שני מבוגרים ישבו כאן באופן סביר בהחלט ויש לא מעט מרווח – גם לרגליים וגם לראש, לכל אדם ממוצע – שלושה פחות. הרבה פחות.

קיה נירו 2023

תא המטען של הנירו פלאג אין 2023 צנוע מאוד יחסית ומציע נפח אחסון של 348 ליטרים ללא קיפול המושבים. ישנם מספר וויי קשירה, ישנה מגירה נדיבה ומסודרת מתחת לרצפת תא המטען לשימוש כל הכבליאדה של טעינת הרכב וערכת הניפוח, ושם זה נגמר. הפתיחה של תא המטען מתבצעת באופן ידני וניתנת גם לשליטה מרחוק באמצעות השלט.

נירו פלאג אין 2023

מנוע בנזין, סוללה, יכולות טעינה, רגנרציה, צריכת דלק וטווח חשמלי במבחן

גרסת הפלאג אין של הקיה נירו 2023 מצויידת ביחידת ההנעה המוכרת של מנוע 1600 סמ"ק אטמוספרי אשר מניע את הגלגלים הקדמיים, מחובר לגיר DCT בעל שש מהירויות ומציע הספק כולל (גם עם המערכת החשמלית) של 183 כוחות סוס נחמדים. העסק הזה לוקח אותה קדימה בהחלטיות אבל אל תצפו כאן לביצועי מעיפיי-פוני.

המערכת החשמלית של הקיה נירו פלאג אין מכילה סוללה בגודל של 11.1 קוט"ש, שמספיקה לטווח מוצהר של 61 ק"מ, כאשר במהלך ימי המבחן במסגרתם נסעתו כמה מאות (אם לא מעבר ל-1000) ק"מ הצלחנו באופן עקבי להוציא מהסוללה הזאת טווח בפועל של 55 ק"מ מרשימים מאוד – וזה לא יחודי רק לגרסת הפלאג אין של הנירו החדשה, אלא לכלל דגמי קיה עם סוללה – חשמליים או היברידיים, ובכולם הטווח בפועל מתקרב מאוד לטווח המוצהר.

קיה נירו 2023

טעינת הסוללה מתבצעת על ידי שקע טעינה שנמצא מעל לגלגל הקדמי שמאלי – המיקום הכמעט אהוב עלינו ביותר – וקצב הטעינה של הקיה נירו פלאג אין החדשה עומד גם כאן על 3.7 קילו וואט מכל עמדת טעינה או חיבור שיתבצע באשר הוא. טעינה של הסוללה מ-0 ל-100% יארוך כאן קצת מעל ל-3 שעות ובהקשר הזה אין חדש תחת השמש, מה שכן מבאס כאן הוא ששקע הטעינה ללא תאורה ואין לנו שום אינדיקטור על גבי השקע להאם הטעינה מתבצעת ומה מצבה – אבל כן יש לוחית קטנה במרכז  הדשבורד עם שלוש נורות ירוקות שעובדות בקצבים שונים, אשר מהווה את האינדיקטור במקום.

טענה אחת עיקרית שחוזרת על עצמה במבחנים לרכבי פלאג אין בכלל ובמבחנים לדגמי הפלאג אין של קיה בפרט היא נושא הרגנרציה – קיה לא מאפשרת כמעט שום שליטה במערכת הזאת מעבר לרגנרציה האוטומטית של הרכב, וזה חבל – כי האפשרות הזאת כן קיימת בדגמים אחרים של הקונצרן, אפילו אם אינם דגמי פלאג אין (כמו היונדאי קונה הייבריד). מה שכן, בדרך-לא-דרך ניתן לבצע טעינה יזומה של הסוללה באמצעות מנוע הבנזין – ע"י שילוב הגיר למצב ספורט, אבל לאורך כל המבחן הצלחנו להגיע במאמץ רב לטעינה מקסימלית של לא יותר מ-25%, וגם כאן היינו רוצים לראות שיפור בנושא.

צריכת הדלק של הקיה נירו פלאג אין במהלך המבחן עמדה על נתון מרשים של ליטר ל-23 קילומטרים! יחד עם זאת וכפי שאנחנו תמיד מציינים, נושא זה של צריכת דלק ברכבי פלאג אין גמיש במיוחד ועלול לנוע בין קיצונים מאוד רחוקים, כאשר הוא מושפע באופן ישיר ממידת השימוש שלנו במערכת החשמלית ובטעינה שלה ממקור חיצוני.

להרחבה בנושא זה – מומלץ לעיין במדריך הוידאו לרכבי פלאג אין

נירו 2024

בטיחות, קרוז קונטרול אדפטיבי

בדומה לאחות החשמלית, גם הקיה נירו פלאג אין זכתה לחמישה כוכבי בטיחות במבחני היורו NCAP. היא מצויידת במערכות בטיחות רבות כגון בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת, התראה על שכחה במושב האחורי ועוד. בגזרת החנייה יש לנו כאן אך ורק חיישניי רוורס (ללא שום חיישנים בשום מקום אחר) ומצלמת רוורס בודדת בלבד. ברמת מחיר זו, למרות יישור הקו המסויים עם מתחרותיה – זה מבאס.

הקרוז קונטרול האדפטיבי עובד גם כאן באופן מעולה, עם תפעול סופר קל ופשוט דרך ההגה – בדיוק כמו בכל אחד ואחד מהדגמים האחרים של קיה שנבדקו אצלנו, החל מהנירו פלוס פלאג אין ועד לקיה EV6 המרשימה. יש לו קורטוב מסויים של נימוס כנהוג אבל מעבר לכך אין גם כאן הרבה חדש תחת השמש והמערכת עושה עבודה יעילה כמצופה ממנה.

קיה נירו פלאג אין

איך זה נוסע?

לנירו פלאג אין של 2023 אין שום יומרות יחודיות בגזרת הנהיגה בה – אל תצפו לשום סוג שהוא של חוויה ספורטיבית אפילו מרחוק. הבולמים שלה עובדים טוב מאוד, המנוע והמערכת החשמלית בנויים היטב למימדים הכלליים שלה, בידוד הרעשים – כמו בכל דגמי הנירו האחרים לדורותיהם – לוקה קצת בחסר, והגיר מוסיף להנאה המסויימת שיש כאן מנהיגה, בניגוד למקרים בהם נעשה שימוש בגיר רציף ברכבים שכאלו.

כפי שאתם מבינים יש פה סוג של דבר והיפוכו – מצד אחד הפידבק הכולל מהנהיגה ברכב טוב, מצד שני יש קצת טענות. יחד עם זאת, המבחן האמיתי במקרה כזה הוא נסיעות ארוכות ומאמץ רב שמושקע מצידינו בלבלות כמה שיותר זמן בתוך הרכב – שם, למרות הטענות – הכל דפק, והחוויה הכוללת בסך הכל טובה, יעילה כפי שאמורה להיות בנירו, ולמרות הטענות על בידוד הרעשים – אפשר לגמרי להעביר איתה נסיעות ארוכות בשקט ובכיף ולצאת קלילים ורעננים במידה.

נירו 2024

מחירים וסיכום

מחירה של הקיה נירו פלאג אין החדשה עומד על 185 אלף שקלים. למרות שהוא דיי מיושר בקו עם מתחרותיה מהגזרה העממית (למרות סגמנטאליות שונה) כמו הסקודה אוקטביה פלאג אין או ה-MG EHS פלאג אין, המחיר הזה באופן אבסולוטי – בדומה למתחרות – גבוה יחסית והוא חלק מאותה מגמת השתוללות מחירים בשוק הישראלי בתקופת כתיבת המבחן (ורבים לפניו).

במחיר זה אתם תקבלו רכב פלאג אין מוצלח בסך הכל, עם פוטנציאל אדיר לחסכון, עיצוב שהוא כנראה הכי מושך בגזרת המחירים שלו, היעילות האופיינית של קיה והלכה למעשה את המוצר החדש והרענן ביותר בגזרה. מנגד, גם ברמת מחיר זו ישנה לקות מסויימת בגזרת האבזור – כמו העובדה שחיישני החנייה כאן מותקנים אך ורק בפגוש האחורי, אין מצלמת 360, אין אפשרות לזכרונות לנהג או מושב חשמלי לנסוע ועוד. בסיכומו של דבר, מי שמחפש רכב פלאג אין חדש בטווח של עד 200 אלף שקלים – אין לו מנוס אלא לבחון גם את הקיה נירו פלאג אין החדשה לצד המתחרות שלה, למרות הבדלי הסגמנטים – יכול בהחלט להיות שדווקא כאן, ימצאו הלקוחות הפוטנציאליים את מה שחפצה נפשם.

קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן הזה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הקיה נירו פלאג אין 2023? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "קיה נירו ישראל"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

קיה נירו פלאג אין 2024

טכני:

מנוע בנזין: 1,600 סמ"ק, ארבעה צילינדרים, גיר 6 מהירויות כפול מצמדים

הספק משולב: 183 כ"ס, הנעה קדמית 

צריכת דלק במבחן הדרכים: 23 ק"מ לליטר

שגרת טיפולים: 15,000 ק"מ או כל שנה

מחיר רכב המבחן: 185,000 ש"ח

אחריות: 5 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב, 5 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה

שירות: רשת מוסכי טלקאר הפזורים ברחבי הארץ

קיה 2024