קוואסאקי מתכננת – עד 2035, כלל דגמי החברה יהיו חשמליים

קוואסאקי, יצרנית האופנועים היפנית המפורסמת, מתכננת - עד 2035, כל הליין של החברה יהיה חשמלי לחלוטין. כרגע, לא ברור איך זה יקרה, אבל אנחנו בעד

ככל שאנחנו מנסים, קשה להביא לידיעתכם, הקוראים, ידיעות על אופנועים וקטנועים חשמליים – בטח ובטח כאלו שרלוונטיים לישראל בעתיד הקרוב – הן מצרך שקשה להשיג שם בחוץ. מפעם לפעם עולות ידיעות כמו חבילת התיור החדשה לזירו SR/S, השקת הפיאג'ו 1 החשמלי (שעד כה לא ברור אם יגיע ארצה, אך אנחנו מהמרים שלא), הרחבת רשת הדילרים האמריקאית של יצרנית האופנועים החשמליים האקזוטיים אנרג'יקה, ומפעם לפעם מבליחות ידיעות מעניינות, אך עם עתיד מעורפל, כמו האופנוע החשמלי של אקספניה, עליו דיווחנו במקביל לתערוכת מינכן 2021.

וכך לפתע, בלי שום הכנה מוקדמת ובצהריי יום בהיר בחודש אקוטובר 2021, קוואסאקי – אחת מארבע יצרניות האופנועים היפניות הגדולות והמפורסמות בעולם – משחררת ידיעה שהיא שוות ערך לידיעות שאנו מקבלים מתחום הרכב על בסיס כמעט שבועי – היצרנית מתכננת לעבור לליין חשמלי לחלוטין עד שנת 2035. הצהרה חדשה זו מצטרפת להצהרה שקוואסאקי שחררה כבר בעבר, לפיה עד שנת 2025 לחברה יהיו 10 אופנועים חשמליים בייצור סדרתי. מבחינת קוואסאקי, ובדומה ליצרניות אחרות (גם בתחום הרכב וגם בתחום הדו גלגלי), כוונתה היא לעבור לליין חשמלי בעיקר במדינות צפון אמריקה, אירופה, יפן ואוסטרליה, בעוד בשווקים המתפתחים תבוצע התאמה לפי הרגולציה המקומית.

קוואסאקי חשמלי
אב טיפוס חשמלי על בסיס הקוואסאקי נינג'ה 400, שהוצג עוד ב-2019. מעניין אם ומתי נראה אותו בייצור סדרתי, ועם איזה נתונים (מקור: אתר קוואסאקי העולמי)

איך קוואסאקי, לה אין נכון להיום ולו דגם חשמלי בודד לרפואה בכל העולם, מתכננת לעשות זאת? לא ברור. כבר לפני שנתיים, הציגו בקוואסאקי אופנוע קונספט חשמלי על בסיס סוללה מתחלפת, בהספק מקסימלי של 27 כ"ס, ולמרות שהדגם הרעיוני זכה מאז לכל מיני עדכונים ושינויים קטנים, אין יותר מידי חדש תחת השמש. יתרה מזאת – לחברה יש קהל מעריצים ענק בכל רחבי העולם, ואופנועיה זוכים לפופולריות רבה מאוד, גם בארץ. מבין ארבעת היצרניות היפניות המסורתיות, קוואסאקי נחשבת על ידי רבים כאגרסיבית והקיצונית ביותר, ודוגמא נהדרת לכך היא הקוואסאקי H2 – אופנוע סופרספורט בעל מנוע בנפח 1000 סמ"ק, אליו מוצמד מדגש-על, מה שנותן למפלצת הדו גלגלית הזאת הספק לא פחות מפסיכי של 310 כ"ס. נכון, זה לא נשמע הרבה בעולם הרכב החשמלי, אבל הקוואסאקי H2 שוקל בסך הכל 219 קילוגרמים, עם נוזלים (שמן, נוזל קירור ומיכל דלק מלא), וזה כנראה אופנוע הסופרספורט הקיצוני ביותר בייצור סדרתי קיום.

קצת קשה לנו לדמיין מקבילה חשמלית ל-H2, אבל התוכנית של קוואסאקי, למרות העירפול הנוכחי, לא רחוקה מהמציאות כלל: קונצרן פולקסווגן הוא דוגמא נהדרת לפלטפורמה חשמלית אחת שמופיעה במגוון מותגים, כאשר רק לפני שבוע דיווחנו לכם על השקת הסקודה אניאק החשמלית – אשר בנויה על הפלטפורמה של הפולקסווגן ID.4, שמופיעה גם באודי, ואין לנו ספק שזה רק עניין של זמן עד שדגמים נוספים של הקונצרן יתלבשו עלייה. כאן, מדובר באופנוע של מותג בודד, אך זה לא משנה – הונדה מיישמת מדיניות זו של פלטפורמה אחת למספר דגמים בהצלחה כבר כמעט 10 שנים, ובין הדוגמאות הבולטות ניתן לראות את משפחת ה-NC (שכוללת את ה-NC750X, אינטגרה שאינה משווקת בארץ, X-ADV והפורזה 750) או את משפחת ה-500 (שם ישנם 4 דגמים שונים אשר בנויים על פלטפורמה כמעט זהה). אנחנו מחכים בכיליון עיניים להשקה החשמלית הראשונה של קוואסאקי, תהיה מתי שתהיה.

רוצים אופנוע חשמלי אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? המדריך לאופנוע חשמלי של מגזין פלאג מג יעשה לכם סדר!

בקבוצת הפייסבוק של פלאג מג, גם רוכבי אופנועים וקטנועים חשמליים מתקבלים בהמון אהבה. בואו לדבר איתנו בעוברים לרכב חשמלי