יצרנית האופנועים החשמליים האיטלקית, אנרג'יקה, ממשיכה את התרחבות רשת הדילרים שלה בארה"ב

יצרנית האופנועים האיטלקית אנרג'יקה, מודיעה על הרחבה ניכרת של פעילותה ברחבי ארה"ב, בהמשך להצלחה במכירות בכל רחבי העולם

בניגוד לתחום הרכב החשמלי, תחום האופנועים החשמליים עדיין "סובל" מהיצע נמוך וטווחים נמוכים באופן יחסי. אם כשחושבים על רכב חשמלי, האסוציאציה הראשונה שעולה בראש היא טסלה, באופנועים חשמליים כנראה שהמקבילה של טסלה היא זירו, היצרנית האמריקאית הוותיקה, שנמכרת ברחבי העולם בהצלחה ומספקת מענה מצויין למי שמחפש אופנוע חשמלי במחירים סבירים יחסית.

יחד עם זאת, עושה רושם שההגמוניה של זירו בעולם האופנועים החשמליים לא מוחלטת. במקביל לתערוכת מינכן 2021, דיווחנו לכם על אקספניה – יצרנית חשמלית אמריקאית עם שאיפות גדולות בתחום הרכב החשמלי, החל מאופנועים ועד לרכבים חשמלים ממספר סגמנטים ואף רכבים מסחריים – כולם על טהרת החשמל, והיה גם את הדיווח על הקונספטים החשמליים של הוסקוורנה. אלו צעדים קטנים ואיטיים בכיוון הנכון, ובמהלך סוף חודש ספטמבר, יצרנית האופנועים החשמליים האיטלקית – אנרג'יקה – הודיעה כי היא מתחילה בשרשרת מהלכים שתוצאתה הסופית צפוייה להיות – הגדלה משמעותית של שרשרת הסוכנויות שלה ברחבי ארה"ב.

אנרג'יקה
משפחת אופנועי אנרג'יקה – כרגע, רק שלושה, אך לא מן הנמנע שכבר בקרוב נראה דגמים נוספים עם גדלי סוללה נוספים (מקור: אתר אנרג'יקה העולמי)

אנרג'יקה החלה את דרכה כפרוייקט אופנועים חשמליים במודנה שבאיטליה (מודנה היא ביתם של מספר מותגים איטלקיים אקזוטיים) בשנת 2014, ומטרתה – אופנועי ספורט חשמליים. כיום, שבע שנים לאחר הקמתה, אופנועיה של אנרג'יקה נחשבים בידי רבים כפסגה של עולם האופנועים החשמליים בייצור סדרתי. כמובן שיש לפסגה הזאת מחיר – ואופנועים אלו יקרים יותר במרבית המקרים מהמתחרה העיקרית שהזכרנו קודם לכן, זירו.

בארה"ב, שם הרגולציה בכל הנוגע לדו גלגלי הרבה פחות דרקונית בישראל (וגם המחירים משמעותית נמוכים עקב מיסוי זניח בעיקר), משוועים לאופנועי אנרג'יקה, אך החברה לא מיהרה ליצור שרשרת אדירה של דילרים אמריקאיים, כאשר עד לאחרונה העדיפו באנרג'יקה להתפתח באירופה ולהתאים את היקף המכירות שלהם ליכולות הייצור. עושה רושם שמצב זה הגיע לסיומו, כאשר חברת פינטק אמריקאית בשם אידאנומיקס, הגדילה את היקף בעלותה בחברת אנרג'יקה, והחברה מכוונת כבר בתחילת 2022 להרחיב באופן ניכר את רשת הדילרים של אנרג'יקה בארה"ב.

כיום, לאנרג'יקה יש בסך הכל כמה עשרות בודדות של דילרים בארה"ב, רובם ממוקמים באזור החוף המערבי, ואם חשקה נפשכם באופנוע שכזה אך אתם גרים בפנים ארה"ב – יש לנו חדשות מאכזבות בשבילכם. למרבה המזל, חדשות מאכזבות אלו הן בעלות תוקף מאוד קצר, כי ההשקעה של אידאנומיקס באנרג'יקה צפויה לאפשר פתיחה מסיבית של סוכנויות לכל אורכה ורוחבה של ארה"ב, ובכך להזניק את המכירות של היצרנית האיטלקית באמריקה.

ייתכן מאוד שמהלך זה ייתן דחיפה משמעותית מאוד לתחום האופנועים החשמליים בארה"ב, במיוחד בהתחשב בעובדה שתשתית עמדות הטעינה במדינה מפותחת יותר מבישראל – ואופנועי אנרג'יקה יכולים לעשות שימוש בעמדות טעינה של רכבים חשמליים (לאופנועים אלו חיבור טייפ 2 באירופה, טייפ 1 בארה"ב, ולא חיבור "קומקום"), אפילו בעמדות הטעינה המהירות. הגדלת היקף הסוכנויות בארה"ב, יחד עם זינוק צפוי במכירות, יביא בשלב כזה או אחר לפיתוח של דגמים נוספים בחברה, לה כיום שלושה דגמים בלבד, וייתכן מאוד שבעתיד הלא רחוק נתחיל לראות גם דגמים מעט יותר זולים ונגישים של האופנוע החשמלי האקזוטי הזה.

תוהים אם אופנוע חשמלי יתאים לכם? המדריך לאופנוע חשמלי של פלאג מג יכול לעזור, וגם עילעול במדריך לעמדות טעינה יסייע בהבנה טובה יותר של הפתרונות בשטח אל מול הצרכים

מחזיקים באופנוע או קטנוע חשמלי? יש לכם מה להגיד על המהלך האחרון של אנרג'יקה בארה"ב? מוזמנים לשתף אותנו במחשבותיכם בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

אנרג'יקה
אנרג'יקה אגו – אופנוע הסופר ספורט של היצרנית (מקור: אתר אנרג'יקה העולמי)