מבחן רכב: יונדאי קונה היברידי 2024 מתעלה על הדגם היוצא

מבחן הרכב של היונדאי קונה ההיברידית החדשה חושף שיפור משמעותי ביחס לדגם היוצא, וכמה פיצ'רים חדשים ומעניינים
מבחן הוידאו המקיף ליונדאי קונה ההיברידית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

לאחר ההצלחה של דגמי קונה ההיברידית והקונה החשמלית מהדור הקודם – יונדאי קונה מהדור השני הגיעה ארצה, עם עוד כמה רמות גימור וכמה חידושים מעניינים. הדגם שלקחנו למבחן הוא הקונה הייבריד 2024 ברמת הגימור Supreme, כשאליה תצטרף בעתיד גם גרסה חשמלית לחלוטין.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מראה מלוטש ביחס לקונה הקודמת
מראה מלוטש ביחס לקונה הקודמת

פלטפורמה משותפת הפוכה?!

אלמנט מעניין שנתחיל בו, הוא שיונדאי החליטו ליצור את הקונה החדשה על בסיס פלטפורמה משותפת "הפוכה" – שבה הגרסה החשמלית היא הגרסה הראשית, ממנה בוצעו התאמות לגרסאות הבנזין, הייבריד, דיזל ומיקרו-הייבריד (כאשר שתי האחרונות לא יגיעו ארצה).

תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו – ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי

מבט מלמעלה על קונה היברידי חדש
מבט מלמעלה על קונה היברידי חדש

עיצוב יונדאי קונה הייבריד 2024

מבחינה חיצונית, הקונה ההיברידית החדשה גדולה ומרווחת יותר מהדגם היוצא, אך עדיין נשארת בגבולות הקרוסאובר הקומפקטי. עדיין, יש שינויים רבים במראה – החל מגריל מדורג בקדמת הרכב, דרך פסי ה-LED המעוצבים מלפנים ומאחור, ועד לחישוקי 18 אינץ' ברמת גימור זו וקווי מתאר דינאמיים. העיצוב נראה הרבה יותר נקי, ייחודי ומלוטש ביחס לקונה הקודמת. היא מאוד דומה לאיוניק 5, וחולקת איתה מאפיינים עיצוביים רבים כמו הפיקסלים, 4 נקודות על ההגה, ואפילו המפתח, שזהה בצורתו לאיוניק 6 החשמלית.

גם מבפנים קיים דמיון רב לקו החדש של יונדאי, ובעיקר לאיוניק 5, אם כי מוטיב הפיקסלים הרבה פחות עוצמתי פה, לעומת הדגמים החשמליים.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבט מהצד על קונה הייבריד
מבט מהצד על קונה הייבריד

אזור הנוסעים מלפנים

נכון לזמן הצילום הרכב מגיע ב-6 רמות גימור, שאת הפירוט שלהן תוכלו למצוא במבחן הכתוב, שנמצא כמובן בתיאור הווידאו. רכב זה הוא מרמת האיבזור Supreme. שמעליה יש רק את גרסת האופן סקיי עם הגג הנפתח ואת ה-N Line.

התחושה שקיבלתי היא שהאוטו גדול ומרווח יותר מבפנים מאשר הקונה הקודמת, כנראה כתוצאה מהשימוש בפלטפורמה הפוכה. גם מבפנים יש שינוי גדול בכל סביבת הנהג והנוסעים, עם צגים פנורמיים כפולים בגודל 12.3 אינץ' (שעוצבו בהשראת איוניק 5), קונסולה מרכזית שונה לחלוטין, בורר הילוכים אלקטרוני חדש שממוקם על מוט ההגה, ועוד. ולמקרה שתהיתם, 4 הנקודות בקוד מורס על ההגה, מסמלות את ה-H של יונדאי (אבל למרבה המזל, הצופר רגיל ולא צופר במורס).

האיבזור של הקונה החדשה שואב את הטכנולוגיות והעיצוב מדגמי איוניק החשמליים, כולל הפונקציונאליות של מיקום כלל כפתורי התפעול על גבי הקונסולה המרכזית, המסכים וההגה. מערכת המולטימדיה בעלת שני המסכים תומכת בשפה העברית בצורה מלאה, עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי.
לדגם יש תאורת LED קדמית ואחורית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים ותא מטען חשמליים, חיישני אורות וגשם, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה (ב-64 גוונים משתנים), מערכת בקרת אקלים מפוצלת, ומסילות בגג. 

H בקוד מורס על גבי ההגה
H בקוד מורס על גבי ההגה

חוויית המשתמש בתא הנהג

מושב הנהג נוח (על הצד הקשיח יותר) וחשמלי, ומגיע עם הגבהה ותמיכה לגב התחתון כמו שאני אוהבת. הרכב כולל כפתורים פיזיים למיזוג ובכלליות הרבה כפתורים, מה שנוח לשימוש גם במהלך הנהיגה. דבר שמאוד לא אהבתי זה שמשטחי האחסון בקונסולה המרכזית אינם מחוספסים, וכל הדברים שתשימו עליהם (כמו מפתחות) יטלטלו ויקשרקשו בדרך כל הנסיעה (אבל בטח אפשר להזמין משטח גומי מעליאקספרס כדי לפתור את זה).

מושב הנהגת בקונה 2024
מושב הנהגת בקונה 2024

אזור הנוסעים מאחור

הנוסעים מאחור מקבלים שפע של מרווח לרגליים ולראש, יותר מאשר בקונה הקודמת. יש כאן גם פתחי איוורור נפרדים, תאורה, שקעי USB, ידיות אחיזה, שטחי אחסון, מחזיק כוסות על המשענת האמצעית ועוד. במרכז הרצפה תמצאו תעלת הינע, אך היא לא בולטת באופן חריג.

אזור הנוסעים המרווח מאחור
אזור הנוסעים המרווח מאחור

תא המטען

תא המטען של הקונה ההיברידית החדשה גדול יותר מהדור הקודם ונוח יותר לשימוש. המגירה מתחת לרצפת תא המטען מרווחת מאוד אם לא שמים גלגל ספייר. הוא נפתח חשמלית (דרך כפתור על גבי תא המטען, השלט והדשבורד), והמגירה מתחת לתא המטען מאוד נדיבה. נפח תא המטען של הקונה עומד כעת על 466 ליטר (או 1300 אם מקפלים את המושבים האחוריים), לעומת 374 ליטר (או 1156 ליטר) בדגם היוצא.

תא מטען מוגדל
תא מטען מוגדל

מנוע וצריכת דלק במבחן

וכעת נעבור לנתונים הטכניים של הרכב. הקונה ההיברידית בדור השני מגיעה עם מערכת הנעה בהספק של 139 כוחות סוס, בזכות שילוב של מנוע בנזין ומערכת היברידית עם גיר DCT אוטומטי בעל 6 הילוכים בנפח 1.6 ליטר. גיר ה-DCT הוא רענון נחמד לעומת הרכבים בסגמנט ההיברידי שהם לרוב עם גיר רציף. אפשר לשחק עם ההילוכים ונותן פידבק טוב יותר בנהיגה, ויש גם שלושה מצבי נהיגה – eco (חסכוני), ספורט (ששם דגש על הביצועים) ושלג.

ומההיבט ההיברידי – הרכב מגיע עם מערכת היברידית יעילה וחסכונית בדלק, שמאפשרת בחירה בין 7 דרגות רגנרציה: 3 משתנות, מצב אוטומטי עם 3 דרגות עוצמה, ומצב מקס, שנשלט דרך מנופי ההגה כשהאוטו במצב eco.

צריכת הדלק הממוצעת שלנו במבחן הייתה 16 ק"מ לליטר. כידוע לכם, צריכת הדלק בפועל מושפעת מאוד מאופי הנהיגה, ויכולה להיות גם 18 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה, ו-14 ק"מ לליטר בנסיעה אינטנסיבית יותר.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך לרכב היברידי

מנוע יונדאי קונה היברידי 2024
מנוע יונדאי קונה היברידי 2024

בטיחות ומערכות עזר בקונה ההיברידית 2024

הרכב מאובזר בכלל מערכות הבטיחות הפסיביות והאקטיביות שמציע היצרן. ביניהן, הוא כולל התרעה על נסיעה של רכב שנמצא לפניכם, ולראשונה במותג יונדאי – יש פה מערכת של ניטור עייפות נהג ותשומת לב בכביש (שאתם וודאי מכירים מדגמי ג'נסיס ורכבים כמו מרצדס EQS, שנבחנו אצלנו במגזין בעבר). זו לא מערכת ממוחשבת עם אלגוריתם כמו באלנטרה, אלא מצלמה קטנה שממוקמת על גלגל ההגה ויודעת לזהות מתי אנחנו לא מסתכלים על הכביש. בנוסף, תמצאו ברכב מערכות בטיחות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה אקטיבי, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, קרוז קונטרול אדפטיבי, והתרעות רכב בשטח מת ורכב חוצה מאחור.

יונדאי קונה 2024 מהפרונט
יונדאי קונה 2024 מהפרונט

איך יונדאי קונה ההיברידית נוסעת?

חוויית הנהיגה בקונה החדשה מוצלחת ונעימה. הרכב נוח מאוד לנסיעה, והוא מבודד רעשים טוב. בנוסף, הוא גם מאיץ מהר ונוסע בקלילות, והקרוז קונטרול האדפטיבי שלו עובד בצורה נוחה. ניתן להתאים את אופי הנהיגה להעדפות שלכם, היות והדגם מציע שפע של בחירה בין מצבי הטעינה הרגנרטיבית וכולל אופציה לשליטה בהילוכים.

והצצה מאחור
והצצה מאחור

מחיר קונה היברידית 2024

מחיר הקונה ההיברידית החדשה מתחיל מ-162 אלף ש"ח לרמת הגימור פרימיום, 165 אלף ש"ח לרמת הגימור פרימיום פלוס, 164 אלף ש"ח לרמת הגימור פרסטיג', 170 אלף ש"ח לרמת הגימור Supreme (עלות רכב המבחן), כ-172 אלף ש"ח לרמת הגימור Open Sky, ו-190 אלף ש"ח לרמת הגימור N Line. הרכב יקר משמעותית מהקונה ההיברידית מהדור הראשון. 

קונה היברידית חדשה
קונה היברידית חדשה

לסיכום

נתחיל בנקודות לשיפור: פחות אהבתי את זה שתאי האחסון מלפנים לא מחוספסים (וכל מה שתניחו שם ירעיש במהלך הנסיעה), וגם את ה"צניעות" היחסית של אמצעי העזר לחנייה ביחס לרמת המחיר של הרכב (הרכב כולל רק חיישני חנייה ומצלמת רוורס באיכות טובה, ולא מצלמת 360 מעלות).

בסופו של דבר יש כאן המון שדרוגים לעומת הקונה הקודמת. הקונה ההיברידית החדשה גדולה יותר, מרווחת יותר באופן משמעותי, מעוצבת באופן מלוטש יותר ועם בידוד רעשים טוב יותר. יש לה גיר DCT, וזה ריענון נחמד לעומת הרכבים בסגמנט ההיברידי, שמגיעים לרוב עם גיר רציף. בנוסף, יש פה גם חיבור אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי אלחוטי שעובד חלק (וקל להתחברות), והמושב גבוה, תומך ונוח.

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

יונדאי קונה ההיברידית החדשה
יונדאי קונה ההיברידית החדשה

מפרט טכני של יונדאי קונה הייבריד 2024

הספק מנוע: 139 כ"ס, הנעה קדמית

צריכת דלק ממוצעת במבחן: 16 ק"מ לליטר

המחיר התחלתי של הדגם: 162 אלף ש"ח

מחיר רמת גימור Supreme – רכב המבחן: 170 אלף ש"ח

שגרת טיפולים: כל 15,000 ק"מ או כל שנה (לפי המוקדם מביניהם)

אחריות: 5 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב, 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה ההיברידית (לפי המוקדם מביניהם)

שירות: רשת מרכזי השירות של כלמוביל הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות ושגרת הטיפולים נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

יונדאי קונה 2024
יונדאי קונה 2024