יונדאי מככבת בראש טבלאת המסירות בחודש ינואר – כמעט חצי הן מכוניות היברידיות, 450 חשמליות

כלמוביל מפרסמת את נתוני המכירות של יונדאי בישראל - וחוץ משיא מסירות ליבואן בודד, ביונדאי העלו בינואר מעל ל-4000 כלי רכב היברידיים וחשמליים

האם הציבור מתחיל לנוע יותר ויותר לכיוון ההנעה האלטרנטיבית, בזכות הדחיפה המשמעותית של שוק הרכב החשמלי בישראל בשנת 2022? על פי נתוני המכירות של יונדאי בישראל בחודש היוצא – ינואר – עושה רושם שכן. בכלמוביל מדווחים על מסירות של כ-8400 כלי רכב בחודש זה, מספר שבפני עצמו מהווה שיא חדש בכמות המסירות למותג בודד בישראל, אך מה שמעניין אותנו הוא הרכבים ההיברידיים והחשמליים (כלמוביל אינה מייבאת ארצה דגמי פלאג אין של יונדאי למרבה הצער) – ושם, התמונה בהירה במיוחד – כמעט חצי מסך המסירות (4150) הן של רכבים היברידיים או חשמליים.

יונדאי אלנטרה הייבריד

בראש טבלאת המכירות של יונדאי החודש בישראל עומדת היונדאי איוניק ההיברידית, אשר מדגם זה נמסרו מעל ל-3200 יחידות לרוכשים מאושרים בינואר 2022. דגם היברידי שנבחן אצלנו זה מכבר, היונדאי אלנטרה הייבריד, מסרה בחודש ינואר כ-600 כלי רכב – מספר לא גבוה באופן יחסי לאיוניק, אך חשוב לזכור כי בגמר המכירות של האיוניק – בחודשים הקרובים – האלנטרה צפוייה לתפוס את מקומה בליין-אפ של יונדאי בישראל (וכנראה גם להגיע למספרים דומים ואף גבוהים יותר).

אבל בואו נהיה כנים – אתם יודעים, בדיוק כמונו, שמה שמעניין אותנו יותר מהכל הוא התחום החשמלי, וליונדאי בישראל שתי נציגויות בתחום זה: האחת היא היונדאי קונה החשמלית, והשנייה גם היא נבחנה לאחרונה בפלאג מג – זו היונדאי איוניק 5. בעוד הקונה מציעה מפרט צנוע יחסית עם מחיר עממי יותר, היונדאי איוניק 5 היא גולת הכותרת של היצרנית בעולם בכלל ובארץ בפרט בתחום החשמלי, וזו מסרה בחודש ינואר כ-350 יחידות. (בסך הכל נמסרו עד היום בארץ כ-500 יחידות של היונדאי איוניק 5). צבר ההזמנות העתידיות לדגם זה, לדברי כלמוביל, עומד על כ-1500.

יונדאי איוניק 5

המספר הזה מרשים פי כמה כאשר לוקחים בחשבון שמחירה ההתחלתי של האיוניק 5 עומד על כ-190 אלף שקלים, אך שימו לב לזה: על פי נתוני כלמוביל, חצי מההזמנות והמסירות שבוצעו עד היום – בוצעו לרמת הגימור עילית, מרביתן לגרסאת ההנעה האחורית. זה נתון מדהים היות וגרסאת העילית עולה כ-217 אלף שקלים לדגם ההנעה האחורית, או 232 אלף שקלים לגרסאת ההנעה הכפולה (הדגם שנבחן אצלנו הוא דגם העילית עם הנעה אחורית).

hyundai kona ev
יונדאי קונה החשמלית (צילום: פלאג מג)

אל הנתונים המרשימים האלו מצטרפות גם כ-100 יחידות של היונדאי קונה החשמלית שנמסרו ללקוחות מחודש ינואר השנה, ואל הליין של הקונה (שמונה, בנוסף לדגם החשמלי, גם גרסאת בנזין חזקה) בארץ צפויה לחזור בחודש אפריל גם הגרסה ההיברידית אחרי היעדרות, ובנוסף אל אלו צפויה להגיע גם גרסה היברידית של היונדאי טוסון, ודגם היברידי נוסף – יונדאי באיון – שצפוי להתמקם בקטגוריית הקרוסאוברים הקטנטנים – זה מבוסס על ה-i20. יהיה מעניין ביונדאי השנה.

מתלבטים לאיזה סוג הנעה אלטרנטיבית לעבור? המדריך לרכב היברידי והמדריך לרכב חשמלי יעשו לכם סדר!

מה דעתכם על מספרי המכירות המרשימים של יונדאי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי