השקה: DS4 פלאג אין בישראל

אחרי הרבה ציפייה, הדגם הראשון של DS מזה 3 שנים נוחת בישראל - זו ה-DS4 פלאג אין המרשימה והמסקרנת, שתמכר בשתי רמות גימור

DS4

בכתבה הפופולרית מה מחכה לנו בשנת 2022 בשוק ההייבריד, פלאג אין והרכב החשמלי בישראל, קבוצת PSA קיבלה כמות נכבדת של מקום – עקב כמות נכבדת של דגמים שהיו צפויים לעשות עליה לארץ השנה. כתבה זו, עם כל הצער שבדבר, עלתה הרבה לפני ההתפרצות המחודשת של הקורונה בסין, כמובן שלפני המלחמה באוקראינה, ועל כן – חלק לא קטן מהתוכניות הצפויות של היצרנית והיבואנית לא התרחשו בפועל.

אנחנו כהרגלנו מעדיפים להתרכז בחיובי, ואחת התוכניות שכן יצאה לפועל היא העלייה של ה-DS4 פלאג אין. אחרי 3 שנים כמעט ללא דגמים חדשים, ו-5 שנים אחרי פתיחת הסוכנות הישראלית הראשונה, DS4 מרעננת את השורות של החברה בארץ – והיא גם מגיעה בגרסת פלאג אין מעניינת, בתצורת חצי-5-דלתות-חצי-קרוסאובר-קטן.

וידאו קצר מההשקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

פלטפורמה חדשה, מערכת הינע מוכרת

ה-DS4 פלאג אין עושה שימוש בפלטפורמה החדשה של קונצרן PSA, אותה אנחנו כבר מכירים מהידיעות על הפיג'ו 308 ועל האופל אסטרה החדשה שצפויות שתיהן להגיע לישראל בשנה הבאה. הפלטפורמה הזו מאכלסת מנוע 1600 סמ"ק מודגש טורבו לצד גיר 8 מהירויות – ואת שני אלו אנחנו מכירים היטב: הם כיכבו בפלאג מג במבחן הדרכים לפיג'ו 3008 פלאג אין ובמבחן הדרכים ל-DS7 פלאג אין, והם לא חדשים. אבל הסוללה כאן היא סוללה בגודל 12.4 קוט"ש, מעט קטנה יותר משהכרנו בעבר, וזו מספיקה ברכב הזה (שמימדיו מעט קטנים יותר מהשניים האחרים לעיל) ל-59 ק"מ.

המנוע אומנם לא חדש, הסוללה כן, אבל עיקר הבשורה בהקשר זה קשורה לעתיד: גם ה-DS4, לצד הפיג'ו 308 פלאג אין והאופל אסטרה פלאג אין, צפויה לקבל בעתיד גרסה חשמלית שתאפשר טווח של 400 ק"מ עפ"י דיווחים ברשת, טווח שיושג בשימוש במערך הינע חשמלי חדש שטרם נעשה בו שימוש בקונצרן PSA. ביינתים, יש לנו את גרסת הפלאג אין המהממת הזו להסתדר איתה, ואם כך נגזר עלינו – נשמח לגזירות כאלו כל הזמן. 

DS4

שתי רמות גימור ומחירים מעניינים לסגמנט, הספק אחד ויחיד

רמת הגימור הראשונה בה תושק ה-DS4 פלאג אין נקראת Trocadero, והיא תכיל למשל את הפריטים הבאים: מערכת Iris (עוזרת קולית לניהול מערכות הרכב) עם מסך מגע ייחודי על הקונסולה המרכזית, תצוגת HUD, בולמים אדפטיביים עם מערכת אקטיבית שסורקת את הכביש לפנים, מצלמת 360, גג שמש פנורמי נפתח, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים – לצידם גם פתח מיזוג לנוסעים מאחור, כאשר בתשלום נוסף ניתן יהיה להוסיף את הפיצ'רים הבאים (שהם עצמם חלק מרשימת אבזור אפשרי ארוכה מאוד): זוג מושבים קדמיים חשמליים עם שני זכרונות לנהג, עיסוי בכיסאות הקדמיים, חימום וקירור (!) במושבים הקדמיים וחימום ההגה באופן אוטומטי עפ"י תוכנית מוגדרת מראש כאשר הנהג מחליט, בזמן שהטמפרטורה החיצונית יורדת מתחת ל-20 מעלות. מחירה של רמת הגימור הזו יתחיל מ-248,990 ש"ח

רמת הגימור השניה של ה-DS4 פלאג אין תקרא Rivoli והיא הבכירה מבין השתיים. כאן, לצד האמור לעיל, ייתווספו ללקוח המאושר גם: תאורת מטריקס לד, מרכב מעט גבוה יותר של הרכב, הגברת צליל המנוע בתא הנוסעים בעת שימוש במצב ספורט באופן אלקטרוני, פתיחה חשמלית לתא המטען, ואפשרויות התאמה אישית נרחבות במיוחד ברחבי תא הנוסעים. ה-DS4 פלאג אין ברמת הגימור הזו תעלה 278,990 ש"ח. התמונות שאתם רואים בכתבה, והוידאו לעיל, הם של רמת גימור זו שהגיעה להשקה כנציגת סגמנט הפלאג אין.

DS4

לשתי רמות הגימור אותו מערך הינע המוזכר לעיל, ושתיהן מגיעות בהספק של 225 כוחות סוס (אין אפשרות הנעה כפולה כפי שכן קיים בסוג ההינע הזה באחים הגדולים מבית המותג והקונצרן). גם המערך החשמלי בשני המקרים זהה, כאשר הטעינה הביתית ברכב תתבצע בקצב מקסימלי של 7.4 קילו וואט ותאפשר טעינה מלאה של הסוללה מעמדת טעינה ביתית תומכת (חד פאזי 32 אמפר) בתוך שעתיים בלבד. שקע הטעינה, כפי שאנחנו אוהבים, מואר, אגב…

מערך הבטיחות של ה-DS4 פלאג אין זהה בכלל רמות הגימור, וכולל בין השאר: התראה אקטיבית לערנות נהג, התרעת תנועה חוצה מאחור, התראה על רכב בשטח מת, תאורה חכמה למניעת סינוור, קרוז קונטרול אדפטיבי כולל זחילה בפקק, בלימה אקטיבית עם טווח מהירויות מורכב שכולל זיהוי הולכי רגל בין 5 ל-60 קמ"ש, זיהוי רכב נייח בטווח של 5 עד 80 קמ"ש וזיהוי רכב בתנועה בטווחים של 10-140 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מיקום הנסיעה בנתיב בזמן שימוש בקרוז קונטרול האדפטיבי, זיהוי והתאמת מהירויות הנסיעה באופן אקטיבי לפי התימרור, חיישני חנייה היקפיים ו-7 כריות אוויר, כולל כרית בין המושבים הקדמיים. במבחני הריסוק של ארגון NCAP זכתה ה-DS4 פלאג אין ל-5 כוכבי בטיחות, וציון הבטיחות שלה עפ"י משרד התחבורה הוא 7.

DS4

רכשתם את ה-DS4 פלאג אין? ברכותינו! תוכלו גם לשלוט בה מרחוק באמצעות הנייד

בשורה אחת נוספת הייתה לצוות המסור של DS לספר לנו במהלך ההשקה: ה-DS4 פלאג אין תהיה הראשונה בהיצע של החברה לאפשר שליטה מהנייד על מגוון פרמטרים: הדלקה וכיבוי מערכת המיזוג, בדיקת מצב הסוללה, בדיקת מצב הטעינה, אפשרות של הכנת מסלול ניווט מראש באמצעות אפליקציית הניווט המובנית של DS (הכוללת גם מצב תנועה ופקקים בזמן אמת) ועוד.

רוצים לקבל את העדכונים החמים ביותר לפני כולם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מתלבטים לגבי מעבר לרכב פלאג אין? המדריך לרכב פלאג אין יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על ה-DS4 פלאג אין החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי, או אצל החברים שלנו מקבוצת הפייסבוק מועדון רכב חשמלי!

DS4