ה-BMW i7 החשמלית מושקת רשמית – והיא תהיה הנציגה היחידה בגזרת הסדאן של סדרה 7 באירופה

גם BMW קופצת לבריכת ההשקות של הימים האחרונים, ומציגה את ה-BMW i7 - דגם הקצה החשמלי של היצרנית הבווארית
מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

אל ההשקות המאוד יוקרתיות של הימים האחרונים יש מצטרפת נוספת. אחרי ההשקה של המרצדס EQS SUV שלשום, וההשקה של הלקסוס RZ אתמול, BMW קופצת גם היא לבריכת ההשקות הזו, ומציגה באופן רשמי את ה-i7 – זו החשמלית הבכירה ביותר בהיצע של היצרנית, והיא מתוכננת להתחרות בטסלה מודל S ובמרצדס EQS בין השאר כרכב מנהלים חשמלי גדול ויוקרתי במיוחד.

BMW i7
ה-BMW i7 בגרסאת ה-760M הבכירה (מקור: אתר BMW העולמי)

כחלק מהשקת סדרה 7 החדשה, במסגרתה הוצג לפני מספר ימים ה-X7 החדש, ב-BMW פצחו בשורת טיזרים בתקופה האחרונה אשר במסגרתה ניתן היה לראות צללית של סדאן גדולה, עם הגריל העצום שנוכח חזק מאוד בקו העיצובי הנוכחי של היצרנית. ידענו, עפ"י המספר, שמדובר בסדאן גדולה, למרות שסדרת ה-i של BMW כבר מכילה מספר דגמים – בהווה ובעבר, בינהם – ה-BMW iX שהושק בארץ בסוף 2021 (והיה גם ראשון בתחום החשמלי לקבל טיפול של BMW M), ה-i8 (היא בכלל רכב קופה פלאג אין עוצמתי), ה-i4 שהושקה בארץ ממש לאחרונה במטרה להתחרות בטסלה מודל 3, וה-BMW i3 הקטנה והמעניינת, שייצורה בימים אלו מתקרב לסיומו.

BMW i7
(מקור: אתר BMW העולמי)

בואו נדבר רגע על העיצוב. למרות שהליין העיצובי כדלקמן שנוי במחלוקת בקרב חובבי המותג, נראה שב-i7 לקחו אותו לכיוון אחר, סולידי במיוחד ומאוד לא BMWאי כפי שאנחנו מכנים זאת. מהצד, ומאחרונית, הכל בסדר. אבל כאשר מסתכלים על הרכב מקדמתו או מאחת מהזוויות הקדמיות שלו – משהו לא יושב לנו טוב בכלל בגריל הענק, עם שני זוגות הפנסים המפוצלים. לא ברור אם זה בגלל התדמית היותר סולידית של הסדרה 7, ככל שניתן לקרוא לזה כך, אך נראה כי ב-BMW היו מאוד מעוניינים לשמור על העיצוב שונה מאוד.

BMW i7
בדיוק מה שהייתם מצפים מתא נהג של רכב ברמה הזו (מקור: אתר BMW העולמי)

הסוללה של ה-BMW i7 תגיע בגודל של 101.7 קוט"ש, מה שיספיק לה לטווח של 625 ק"מ. המספר מרשים במיוחד בהתחשב בעובדה שלדגם ישנה הנעה כפולה, וזוג המנועים החשמליים יספקו נתון יפה מאוד של כ-544 כוחות סוס. יכולות הטעינה הביתיות יעמדו  על 11 קילו וואט עם אופציה להזמנת הדגם עם יכולות טעינה של 22 קילו וואט, כאשר טעינה מעמדה מהירה תתאפשר בקצב של עד 195 קילו וואט. בזכות כל זה, התאוצה תתאפשר מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות בלבד.

להרחבה בנושאים אלו, מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי ובמדריך לעמדות טעינה

BMW i7
מסך ענק בגג הרכב, ומסכי מגע מובנים בדלתות לשליטה על שלל המערכות לנוסעים מאחור (מקור: אתר BMW העולמי)

כרכב מנהלים ענק, הנוסעים מאחור מקבלים טיפול נהדר ביחס לנוסעים מלפנים (שגם הם זוכים לים אין סופי של תפנוקים), אך מעבר לאבזור שאנחנו מכירים מרמות אלו של רכב, כמו חימום, קירור ועיסוי במושבים, מקרר מובנה ועוד, ישנו מעין מסך שתלוי על גג הרכב ומאפשר לנוסעים מאחור לעשות איתו, ובכן, מה שבא להם. נטפליקס, שיטוט באינטרנט – הכל הולך, כי למסך הזה ישנו חיבור 5G והוא מגיע בתצורה שלקוחה היישר מבתי הקולנוע – יחד התצוגה שלו עומד על 32:9, חסר תקדים אפילו במסכים ביתיים, והגודל שלו הוא 31.9. אם זה, אגב, לא מספיק – בכל אחת מהדלתות האחוריות ישנה מערכת שליטה מובנית על הפיצ'רים, שמתומצתת לתוך מסך 5.5 אינץ'. כן, בכל אחת מדלתות.

BMW i7
(מקור: אתר BMW העולמי)

הדגם החדש צפוי לרדת מפס הייצור לראשונה בסביבות חודש נובמבר הקרוב, וייתכן מאוד שזמן קצר לאחר מכן כבר נראה אותו בארץ (יחד עם זאת, נעדכן כאשר נקבל תשובה רשמית מדלק מוטורס לגבי היבוא שלו ארצה). באופן מעניין, BMW מתכננת למכור את ה-i7 כנציגה היחידה של סדרה 7 סדאן באירופה, כאשר בארה"ב ובסין היא תוצע – בנוסף לאפשרות החשמלית – גם בגרסאות בנזין עם מנגנון היברידי קל. עדכון: הדגם יגיע ארצה דרך דלק מוטורס בתחילת 2023

בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

BMW i7
(מקור: אתר BMW העולמי)