תערוכת CES 2022: ה-M החשמלית הראשונה של BMW מוצגת רשמית – זו ה-BMW iX M60

זמן קצרצר לאחר ההשקה בארץ וכחצי שנה בערך לאחר ההשקה העולמית - מגיעה אלינו ה-BMW iX M60 - גרסאת ה-M של ה-iX החשמלית

זכור לי מהעבר כי תערוכת CES (ר"ת: Consumer Electronics Show) נחשבה כתערוכה הפופולרית ביותר בעולם האלקטרוניקה הבידורית, וזו הייתה המאסה העיקרית של המציגים בה. הנה אני בשנת 2022, כותב אייטם על לא פחות מגרסאת ה-M החשמלית הראשונה אי פעם של BMW, אשר מוצגת בתערוכת CES, שהפכה השנה – שוב – לבית להצהרות רבות של יצרניות רכב בתחום החשמלי. אלקטרוניקה בידורית כבר אמרנו?

BMW iX M60
גרסת M ראשונה לרכב חשמלי יעודי של BMW – עם 601 כ"ס (מקור: אתר BMW העולמי)

אז בתזמון נחמד ביחס אלינו (נזכיר כי ה-BMW iX החשמלית הושקה בישראל בחמישי האחרון), BMW מציגה רשמית את ה-BMW iX M60 החשמלית. זו היא גרסאת ה-M החשמלית הראשונה אי פעם של BMW, ואיזה בסיס יותר טוב לכך יש מאשר ה-iX המסקרנת? כידוע, BMW M היא למעשה חברת בת של BMW אשר התמחותה היא בהקצנת דגמים קיימים של BMW לסוגיהם. מן הסתם שגם ה-iX החשמלית לא חריגה בהקשר זה, ולמעשה – בהתחשב בעובדה שמדובר בחשמלית היעודית הראשונה של BMW שמושקת מאז 2013 (אז הושקה ה-i3 הקטנה, שבחלק מגרסאותיה נמכרה עם גנרטור בנזין מאריך טווח, ואף בגרסאת M קצרת יומין), מהלך זה לא מפתיע אפילו.

BMW iX M60
דומה מאוד למה שכבר ראינו ב-iX, אבל חדי העין ישימו לב לכמה וכמה הבדלים (מקור: אתר BMW העולמי)

את ה-BMW iX אנחנו כבר מכירים, אז מהמחכה לנו ב-M60? ראשית – ההספק עומד על כ-601 כ"ס מרשימים מאוד. מאוד. התאוצה מ-0 ל-100 תארוך כ-3.8 שניות, והמהירות המירבית תעמוד על 250 קמ"ש תמימים (המלינים על הגבלות של 150-160 קמ"ש ברכביהם החשמליים – עכשיו לא תאלצו להתלונן יותר!). מה שמעניין במיוחד הוא שהסוללה כאן זהה לסוללת ה-xDrive50 שראינו בהשקה – סוללת ענק בגודל 111.5 קוט"ש (מה שכאמור מיצב את ה-iX "הרגילה" כחשמלית בעלת הסוללה הגדולה בישראל).

BMW iX M60
גם זה מוכר לנו – עד ששמנו לב ל-M מתחת לפנס הימני (מקור: אתר BMW העולמי)

הטווח כאן מפתיע לטובה – 566 ק"מ תמימים ממפלצת זו (להזכירכם – ה-iX מספקת טווח מוצהר של בין 500 ל-600 ק"מ בהתאם לסוללה הנבחרת), אבל אל תדאגו – ככל שתלחצו על דוושת ההאצה, כך הטווח יחליק לכם מבין האצבעות כמו מים, בהתחשב בהספק ובהנעה הכפולה של ה-M60. טעינה ביתית תתאפשר בקצב של 11 קילו וואט (באמת? לא יכלתם כבר להתקין מחשב טעינה של 22 קילו וואט, אם כבר?) וטעינה מהירה תתבצע בקצב של 200 קילו וואט, מה שלטענת BMW יאפשר כ-150 ק"מ בכל 10 דקות של טעינה בקצב מקסימלי זה, כאשר הסוללה עומדת על הטווח שבין 10% ל-90%.

להרחבה על גדלי סוללה, קצב טעינה ועוד: עיינו במילון המושגים החשמלי

BMW iX M60
תתחיל להמכר ברחבי העולם ביוני 2022, וסביר מאוד להניח שתגיע גם ארצה (מקור: אתר BMW העולמי)

בנוסף לדברים המכאניים והחשמליים שאנחנו רואים ברכב אשר מבדילים אותו מהגרסאות ה-"רגילות" של ה-iX, יש גם פיצ'פצ'קס נוספים שמוציאים לנו את העיניים – בולמי אוויר אקטיביים, משטחי פלסטיק מחוזקים (ע"י פחמן, לא פחות), קליפרים בצבע כחול M אופיניים, ועוד הבדלים ויזואליים… קטנים משהו לעומת הגרסה הרגילה. ה-BMW iX M60 תשוחרר לשווקים ביוני 2022, וכנראה שבדומה לשאר דגמי BMW – גם זו תעשה את דרכה ארצה, בצורה כזו או אחרת.

שוקלים לעשות את המעבר לרכב חשמלי, ובא לכם דווקא על ה-BMW iX M60? כדאי לעיין קודם לכן במדריך לרכב חשמלי

מה דעתכם עליה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי