מרצדס מציגה את ה-Vision EQXX – הקונספט החשמלי שמסוגל לעבור 1000 ק"מ על טעינה אחת

מרצדס מציגה רשמית את הקונספט Vision EQXX, רכב חשמלי סופר יעיל עם טווח מוצהר של מעל ל-1000 ק"מ, גג סולארי ושיא הטכנולוגיה

במהלך שנת 2021, החלה מרצדס לשחרר טיזרים לגבי רכב חשמלי בעל טווח ארוך במיוחד שעומדים לשחרר בחברה, כתצוגת תכלית ליכולות של מרצדס בתחום החשמלי. אם לא הספיקה לכם המרצדס EQS החשמלית, לה טווח מוצהר של 770 ק"מ (מה שהופך אותה לחשמלית בעלת הטווח הארוך ביותר בישראל נכון לכרגע), יש לכם רכב נוסף ללטוש אליו עיניים – זו היא מכונית הקונספט מרצדס Vision EQXX.

מרצדס EQXX
מרצדס Vision EQXX – הקונספט החשמלי החדש של מרצדס (מקור: אתר מרצדס העולמי)

כפי שאתם יכולים לנחש מהתמונות, הצעד הראשון בו נקטו במרצדס על מנת להפוך את ה-Vision EQXX לחסכונית ככל הניתן בחשמל הוא העיצוב שלה. לרכב זה מקדם גרר נמוך במיוחד, ובמרצדס בחרו בהודעה לעיתונות להשוות אותו למקדם הגרר של… פינגווין. כן, לפי מרצדס – פינגווין הוא היחיד (בהשוואה שלהם) לו מקדם גרר נמוך מאשר המרצדס EQXX, אשר עומד על 0.05cd. ל-EQXX מקדם גרר של 0.17cd, ולשם השוואה – למרצדס EQS מקדם גרר של 0.2.

מרצדס EQXX
מקדם גרר נמוך במיוחד. פינגווין – 0.05cd, מרצדס Vision EQXX – רק 0.17cd (מקור: אתר מרצדס העולמי)

הסוללה במרצדס Vision EQXX היא גרסה שמבוססת על סוללות המרצדס EQS, אותה סוללת ענק בגודל 100 קוט"ש, שב-EQS מספקת טווח מוצהר של 770 ק"מ. מרצדס הצליחה לצמצם את המשקל של סוללות ה-EQXX בכ-30%. לטענת מרצדס, ה-EQXX תאפשר ללקוח (אם היא אי פעם תגיע לייצור בצורה דומה לזו שבה היא מוצגת כאן כרכב קונספט) לנהוג, באופן ממוצע, לעבודה וחזרה במשך חודש ללא טעינה של הרכב.

מרצדס EQXX
לוחות סולאריים על הגג – מתקדמים מאוד טכנולוגית, קלים ויעילים – שיוכלו לספק עד 25 ק"מ נוספים בהתאם לתוואי הדרך (מקור: אתר מרצדס העולמי)

בנוסף, ה-EQXX מכילה על גגה לוחות סולאריים מיוחדים שפותחו על ידי מרצדס, ואלו יכולים להוסיף לטווח הנסיעה שלה  (בהתאם לתנאי הדרך ומזג האוויר) עוד כ-25 קילומטרים תמימים. בנוסף, החשמל אשר הגג הסולארי יפיק, ישמש להנעת מערכות הרכב השגרתיות – תאורה, מיזוג אוויר ומערכת מולטימדיה. בכל רחבי הרכב נעשה שימוש בחומרים קלים וניתנים למיחזור בדרגות שונות, כולל שימוש בעור טבעוני שמקורו בפטריות.

מרצדס EQXX
עור טבעוני עשוי פטריות, שזכה לשתי פסקאות שלמות בהודעה הרשמית לעיתונות של מרצדס (מקור: אתר מרצדס העולמי)

המרצדס EQXX היא לא הרכב הראשון עד כה אשר מצהיר על טווח של כ-1,000 ק"מ וצפונה. ראינו לאחרונה את ה-GAC שהצהירה על טווח דומה – לפי תקן ה-NEDC הפחות מחמיר. ראינו גם את הלוסיד אייר דרים אדישן, שנמכרת כבר כרכב סדרתי לקהל הרכב בארה"ב (אם כי במחיר גבוה מאוד של מעל ל-170 אלף דולרים, בגרסתה הבכירה ביותר הזמינה לציבור. בהמשך, יוצעו לציבור גרסאות זולות יותר ועם טווח נמוך יותר). המרצדס Vision EQXX מזכירה לנו מאוד גם את הפולקסווגן XL1 עליה כתבנו בעבר, והייתה תצוגת תכלית אולטרה-חסכונית של פוקלסווגן, שהשיגה נתוני צריכת דלק סופר מרשימים באמצעות מערך דיזל-פלאג אין ששולב במקדם גרר נמוך במיוחד – ואף נמכרה לציבור הרחב, במספרים קטנים יחסית ובמחיר גבוה במיוחד.

מרצדס EQXX
אבל הרוח של מרצדס בהחלט ניכרת ברחבי מכונית הקונספט הזו. מרצדס Vision EQXX (מקור: אתר מרצדס העולמי)

כאמור, לא מדובר ברכב אשר צפוי להגיע לאולמות התצוגה בקרוב, אלא בתצוגת תכלית של היכולות של מרצדס בתחום הרכב החשמלי והקיימות. ההודעה לעיתונות של החברה בדבר הרכב הייתה הארוכה ביותר שקיבלנו אי פעם, ומרצדס ירדה לפרטי פרטים ברמה של פסקאות שלמות אשר נגעו לרצפת הרכב, לשטיחים, לחומר ממנו עשויות ידיות הפתיחה הפנימיות של הדלתות ועוד ועוד ועוד – ועל אף שהבאנו לכם כאן את עיקרי הפרטים, אנחנו יכולים להבטיח לכם שהכיוון בו מרצדס הולכת לא ייחודי רק לה. הטכנולוגיות שהוטמעו ב-EQXX הן טכנולוגיות קונספט כיום, אך כנראה שלא ייקח שנים רבות מאוד עד שנתחיל לראות טכנולוגיות שכאלו גם ברכבים חשמליים עממיים.

את המרצדס Vision EQXX כנראה שלא תוכלו לרכוש בקרוב, אך אם אתם באופן כללי מתלבטים לגבי רכישת רכב חשמלי  -המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר

מה דעתכם על המרצדס Vision EQXX? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

מרצדס EQXX
(מקור: אתר מרצדס העולמי)