זה לא סוד שלרוב טעינת רכב חשמלי אורכת הרבה יותר זמן מתדלוק רגיל. חברות רבות מנסות להתמודד עם הבעיה, שמונעת מחלק מהצרכנים לעבור לרכב חשמלי. כבר נתקלנו בעבר בפתרונות כמו הסוללות החדשות של זיקר שמאפשרות טעינה תוך 10 וחצי דקות, וזו אינה היצרנית היחידה שמפתחת סוללות מתקדמות. לאחר שקיבלנו קצת טיזינג בנושא בשבוע שעבר, היום (17.3) יצרנית הרכב הסינית BYD הציגה את הפתרון שלה לבעיה. מדובר בפלטפורמה חדשה שתומכת בקצב טעינה של 1,000 קילוואט(!), שמאפשרת טעינה מהירה כמו ביקור בתחנת דלק – תוך חמש דקות בלבד. מה זה בעצם אומר?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

חברת BYD משיקה פלטפורמת טעינה מהירה במיוחד
בפוסט בעמוד ה-Weibo (רשת חברתית סינית) הרשמי של חברת BYD, החברה חשפה כמה מהיכולות של הפלטפורמה החדשה שלה, המכונה “Super E-Platform”, וציינה כי זו תאפשר טעינה מהירה כמהירות התדלוק המסורתית. במקביל, התקיים היום אירוע השקה בשידור חי ממטה החברה בשנג'ן שבסין, לחשיפת הפלטפורמה החשמלית החדשה.
סוללת הבלייד המוכרת עברה שדרוג עבור הפלטפורמה הזו, וכעת היא תומכת בדירוג של 10C (מבולבלים? יש הסבר בהמשך הכתבה) – מה שאומר כי בתנאים מושלמים טעינה מלאה שלה תיקח עשירית השעה, שהן 6 דקות בלבד.
במסגרת החשיפה, BYD הבטיחה קצבי טעינה של 1,000 קילוואט(!!!) – פי שניים מהמובילות בתעשייה כיום, ביניהן טסלה. למעשה, מדובר בקפיצה משמעותית, שכן רוב המטענים המהירים כיום מגיעים רק לכ-350 קילוואט, ורבות מהעמדות בישראל מוגבלות לקצב מירבי של 175 קילוואט בלבד. חברת BYD ציינה גם כי 1,000 קילוואט הם 1 מגוואט, וזו הפעם הראשונה ששימוש ביחידת מידה כזו נעשה בתעשייה.
בעוד שישנם מספר דגמי רכבי יוקרה חשמליים שמבוססים על פלטפורמות מתקדמות כאלו, עד כה 800V נחשב לרף העליון – וגם אז, רוב הדגמים אינם מגיעים בפועל לטעינה של 350 קילוואט. כעת, BYD מתכוונת לשנות את חוקי המשחק עם הפלטפורמה החדשה שלה, שתומכת במתח של 1,000 וולט ומציעה מהירות טעינה מירבית של 1,000 קילוואט.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

אז איך BYD תקצר את זמן הטעינה של הרכב החשמלי שלכם?
לדברי החברה, הפלטפורמה החדשה תאפשר טעינה של 2 ק"מ בשנייה(!), וטעינת 400 ק"מ תוך כ-5 דקות בלבד. באירוע הוצגו גם דגמי BYD Han L ו-BYD Tang L המעודכנים של BYD, שיהיו הראשונים אשר יאמצו את פלטפורמת הטעינה המתקדמת.
כדי לתמוך בדגמים עתידיים עם מהירויות טעינה מהפכניות אלו, BYD מתכננת להקים מעל 4,000 תחנות טעינה אולטרה-מהירות ברחבי סין, אם כי טרם נמסר מתי תחל הפריסה. גם העמדות המהירות החדשות נחשפו באותה ההזדמנות.

רגע, רגע, מה זה בגלל 10C? על מה את מדברת?
בסוללות של רכבים חשמליים, דירוג 10C מתייחס לקצב טעינה מהיר במיוחד. משמעות הדבר היא שהסוללה יכולה להיטען פי 10 מהקיבולת שלה תוך שעה אחת. לדוגמה, אם לרכב חשמלי יש סוללה בגודל 100 קוט"ש, סוללה עם דירוג 10C תאפשר טעינה בקצב של 1,000 קילוואט, מה שעשוי לאפשר טעינה כמעט מלאה תוך כ-6 דקות בלבד (בהנחה שהמטען תומך בכך וכל התנאים בעמדה הסתדרו לטובתכם). טכנולוגיה זו היא צעד משמעותי לצמצום זמני טעינה ולהפיכת הרכב החשמלי לנוח ל"תדלוק" בדיוק כמו רכבים עם מנוע בערה פנימית.

מה זה אומר עבורנו?
אמנם הטכנולוגיה החדשה של BYD פותחה עבור השוק הסיני (לפחות בשלב זה), אך השקת Super E-Platform היא אירוע משמעותי עבור תעשיית הרכב החשמלי כולה. BYD יצרה פלטפורמה שמציבה רף חדש בתחום טעינת הרכב החשמלי, ומוכיחה כי ניתן להגיע למהירויות טעינה הדומות לזמן התדלוק בתחנת דלק – אחת הבעיות העיקריות שמנעו עד כה מעבר המוני לרכבים חשמליים.
בינתיים עוד לא ידוע על מועד הגעת הדגמים שתומכים בקצב הטעינה הזה, או על יוזמות להקמת עמדות טעינה דומות בישראל, אבל גם זה עשוי לקרות, ואף מוקדם מהצפוי.

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
מעוניינים להתייעץ לגבי רכבי BYD? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!