
וולוו, היצרנית הסקנדינבית, מסרבת לרדת מהכותרות. אם זה על ידי בעל הבית ג'ילי (שמכוניותיה הראשונות נחתו בארץ ממש השבוע), או באמצעות חברת הבת פולסטאר עם התוכניות השאפתניות שלה, או השקת הוולוו XC40 החשמלי שהתרחשה בארץ ממש זה מכבר, או אפילו ההודעה של החברה על הפסקת השימוש בעור במוצריה – בשבדיה ממשיכים לרוץ קדימה בתחום החשמלי, והיום – הוולוו C40 החשמלית, הדגם החשמלי השני של החברה – והראשון שמיוצר מלכתחילה כחשמלי (ולא כפלטפורמה רב שימושים לרכבי בנזין, פלאג אין וחשמליים, כמו ה-XC40) – נכנס לייצור.

ל-C40 החדש של וולוו הספק של 408 כ"ס אשר מגיע מזוג מנועים חשמליים שיספקו לרכב הנעה כפולה. הסוללה, בגודל 78 קוט"ש, תספק טווח של כ-420 קילומטרים לפי הצהרת היצרן, וה-C40 החשמלי יתמוך בטעינה מהירה בקצב של עד 150 קילו וואט, שתאפשר טעינה בסוללה מ-10% ל-80% בתוך כ-40 דקות. הטעינה מעמדת טעינה ביתית או ציבורית תתאפשר בקצב של עד 11 קילו וואט. להרחבה בנושא מומלץ לקרוא את מילון מושגים חשמלי.

הנתונים הטכניים כמעט זהים לאלו של הוולוו XC40 החשמלי, אך ישנו הבדל מהותי בין השניים בעיצוב – בעוד ה-XC40 הוא קרוסאובר גדול, ה-C40 מעוצב כקרוסאובר-קופה עם חלק אחורי חתוך, מה שתורם רבות לעיצוב, אך ייתכן וכתוצאה מכך, ליושבים במושב האחורי – במיוחד לגבוהים שבהם – לא יהיה מרווח תמרון רב עם הראש… הייצור, כאמור, החל היום – 7/10/2021 – ותחילת השיווק צפויה להתרחש כבר בדצמבר הקרוב, כאשר זה המועד בו צפויות להגיע ארצה היחידות הראשונות של הוולוו C40 החשמלי. באירופה, התמחור מעט יקר יותר מה-XC40 (אולי בגלל העיצוב הספורטיבי מעט יותר?), וכנראה שזה יהיה המצב גם בארץ, כאן – ה-XC40 החשמלי מתומחר ב-299,990 ש"ח לגרסאת הבסיס.
מתלבטים אם לחכות לוולוו C40, ואם רכב חשמלי הוא בכלל בשבילכם? במדריך לרכב חשמלי של מגזין פלאג מג תמצאו את כל התשובות!
כמו כן, בקבוצת הפייסבוק הרשמית של המגזין – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו למצוא מגוון רב של חומרים נוספים ממשתמשים של רכבי וולוו
