פיג'ו 308 פלאג אין מתחילה בייצור – בדיוק ביום ההולדת ה-211 של המותג

פיג'ו מתחילה רשמית בייצור הפיג'ו 308 פלאג אין - עם מנוע 1600 סמ"ק מודגש טורבו שמצוות למערכת חשמלית אפשר תאפשר נסיעה של 60 ק"מ על חשמל בלבד

יצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו, ששייכת לחברת האם PSA (שבבעלותה בין השאר פיג'ו, סיטרואן, אופל ועוד), שזו עצמה שייכת בכלל לקונצרן סטלניס (הקונצרן הגדול ביותר בעולם הרכב היום, שיחד עם PSA מכיל בתוכו גם את פיאט וחברות האחות / בת שלה), עושה דרך לא רעה בעולם החשמלי. בשנה שעברה הגיעו ארצה גם ה-208 וה-2008 החשמלית, יחד עם ה-3008 וה-508 בגרסאות הפלאג אין שלהן, והליין הזה הולך להתעבות בקרוב מאוד – עם הפיג'ו 308 החדשה – שתיוצר בשתי גרסאות פלאג אין מסקרנות.

פיג'ו 308
פיג'ו 308 פלאג אין (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

הפיג'ו 308 עברה לכבוד 2022 עדכון משמעותי, והיא הראשונה בליין של פיג'ו שתעשה שימוש בלוגו ראש האריה החדש של המותג, מעין הומאז' ללוגויים הוותיקים של היצרנית. בנוסף, השפה העיצובית החדשה והאגרסיבית שולטת פה בעניינים, עם שני פנסי לד שמשמשים כפנסי דרך מתחת לפנסים הראשיים, גריל גדול במיוחד, ומראה מחודד יותר מכל 308 אחרת שהייתה בליין עד היום. כמובן שהרכב יגיע מאובזר במיטב מערכות הבטיחות, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול וחיבוריות לאייפון או אנדרואיד ועוד.

פיג'ו 308 פלאג אין
פיג'ו 308 פלאג אין (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

הבשורה העיקרית מבחינתנו, היא – בדומה לאופל אסטרה פלאג אין – שזו צפוייה להיות המשפחתית ה"סולידית" הראשונה של פיג'ו שתעשה שימוש במערכת פלאג אין. למה סולידית? ה-3008 הוא קרוסאובר גדול, וה-508 זה רכב מנהלים גדול אף מעט יותר, שניהם יקרים יחסית (מחירם בארץ נע סביב ה-200 אלף שקלים לגרסאות הבסיסיות, וצפונה בהרבה לגרסאות היקרות יותר), והם לא בדיוק רכבים סולידיים למשפחה הממוצעת.

פיג'ו 308 פלאג אין
השפה העיצובית החדשה של המותג – לוגו חדש עם גריל גדול ואגרסיבי. פיג'ו 308 פלאג אין (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

שתי גרסאות הפלאג אין נבדלות בינהן במנועי הבעירה הפנימית המוצמדים אליהן – הראשונה תגיע עם מנוע בנזין לו 177 כוחות סוס, והשנייה תגיע עם מנוע מעט צנוע יותר – לו 150 כוחות סוס. מדובר במנוע מודגש טורבו בנפח 1600 סמ"ק, אשר יוצמד לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה, שנמצאת במרבית המוחלטת של רכבי הקונצרן. על מנועים אלו, תולבש מערכת פלאג אין בעלת הספק של 109 כוחות סוס, אשר תאפשר טווח נסיעה של כ-60 קילומטרים לפי הצהרת היצרן. זו ככל הנראה אותה המערכת אשר תופיע באסטרה פלאג אין ובסיטרואן C5X, ועל כן – ככל הנראה מדובר באותה סוללת 13 קוט"ש לערך. אם אתם מחכים לגרסה חשמלית – כרגע, היצרנית לא אישרה או הכחישה הגעה של 308 חשמלית לחלוטין, אך בהתחשב בכך שאופל כבר אישרה שתשיק אסטרה חשמלית ב-2023, הפלטפורמה קיימת בקונצרן – וזה כנראה עניין של זמן עד שהאפשרות הזו תגיע גם לפיג'ו 308 (ואף לדגמים חשמליים נוספים).

פיג'ו 308 פלאג אין
סביבת נהג פיג'ואית מוכרת – פיג'ו 308 פלאג אין (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

הפיג'ו 308 פלאג אין מתחילה את הייצור בתאריך סימבולי – התאריך בו הוקמה היצרנית הצרפתית לפני 211 שנים. המותג יוסד במקורו ב-18 בספטמבר 1861, ותאריך זה הופך אותו למותג הרכב הוותיק בעולם. יחד עם זאת חשוב לציין, שחלפו מספר לא מועט של שנים מרגע הקמת המותג (שייצר גם מוצרי חשמל ביתיים באותן שנים) ועד לשלב בו החלו בפיג'ו לייצר כלי רכב בפועל. במקביל לתחילת הייצור הרשמי של הפיג'ו 308 פלאג אין – פיג'ו גם מודיעה שהיא מתכננת להפוך את כלל הליין האירופאי שלה לחשמלי לחלוטין כבר בשנת 2025. מלובינסקי, יבואנית פיג'ו, נמסר כי הפיג'ו 308 פלאג אין תגיע ארצה במהלך 2022 – אך כרגע אין פרטים לגבי הגרסה הספציפית, רמות גימור או מחיר.

מתלבטים אם ללכת על רכב היברידי או רכב פלאג אין? עיון במדריך לרכב היברידי ובמדריך לרכב פלאג אין יוכל לסייע

בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתייעץ עם בעלי רכבי פלאג אין רבים על מנת להגיע להחלטה נכונה אם רכב זה מתאים לכם

פיג'ו 308 פלאג אין
פיג'ו 308 פלאג אין (מקור: אתר פיג'ו העולמי)