לידיעת שליחי וולט: טסלה החלה במכירה מוקדמת של הטסלה-סייקל (1 באפריל!)

למרות שהדגמים העתידיים שלה עדיין לא יצאו לשוק, ובאופן כלל לא צפוי - טסלה מעלה למכירה מוקדמת אופניים חשמליות מתוצרתה, עם אפשרות של פירוק הסוללה

האם אפשר להגיד בשלב זה שאי אפשר "לא לצפות" מטסלה לדבר מה מסויים? כנראה שכשהחברה החלה למכור את דגמי הרואדסטר הראשונים שלה, אי אז בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000, אף אחד לא באמת ציפה שהיא תגיע לנקודה בה היא נמצאת היום. אחרי השקת המודל 3 אף אחד לא חשב שזו תהיה החשמלית הנמכרת ביותר בעולם בפער ניכר בהרבה מאוד מדינות מכל אחת מהמתחרות שלה, וכנראה שגם אף אחד לא חשב שבחברה ילכו לכיוון של הטסלה סמי ושל הסייברטארק.

מנגד, יש לא מעט ביקורת על החברה – בארץ ובעולם, וזו מתמקדת במגוון גדול של נושאים: החל מנושאי שירות ואספקת חלפים, ועד לעלויות החלפת סוללה בדגמי החברה שעברו את מועד האחריות. לאחרונה אף נתקלנו ממש כאן בארץ במעשה וונדליזם מזעזע נוסף, אשר זכה אפילו לתגובה של איילון מאסק בטוויטר. מה חבל, שמאז שום דבר לא קרה בהקשר זה.

אבל בטסלה לא עוצרים: אחרי היציאה המסקרנת האחרונה של החברה – הסייברקוואד, הוא טרקטורון חשמלי לילדים, שכמובן – נמכר בשניות בודדות: טסלה הודיעה אמש כי היא מתחילה במכירה מוקדמת של אופניים חשמליות מתוצרתה – הטסלה-סייקל (Teslacycle). כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש – כמה יחידות שלא יהיו שהחברה הקצתה למכירה המוקדמת – נמכרו כולן בפרק זמן זערורי, ובשלב זה – האופניים אינם זמינים להזמנה באתר טסלה בארה"ב. הרעיון הזה הסתובב באוויר במשך מספר שנים, תחת שם זה בדיוק, אך אף אחד לא ציפה למראה הכל כך שגרתי.

טסלה אופנים חשמליות
טסלה-סייקל – נגמרו באותה המהירות שחשבתם להזמנה מוקדמת (מקור: אתר טסלה העולמי)

כפי שקורה בדרך כלל עם טסלה – אין פריטי מידע "רשמיים" לעיתונות ואנו נאלצים להתבסס על מקורות יודעי דבר ועל האתר של החברה. שם, אגב, הפרטים מאוד יבשים וכלל לא תואמים את מה שאנחנו רגילים לראות מטסלה, שהיא שיא החדשנות. האופניים מצויידות בגלגלי 15 אינץ', בלמי דיסק, ספידומטר ומד קילומטרז' דיגיטליים, וסוללה בגודל של כ-360 וואט שעה (0.36 קוט"ש) והספק המנוע החשמלי הזערורי יעמוד על 1.42 כוחות סוס בלבד.

להרחבה בנושא קילו וואט, קוט"ש וכו' – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

טעינת האופניים דווקא הציגה לנו פרט חדש שטרם ראינו בטסלה: זהו המוצר הראשון מבית החברה שמשמש להתניידות, ויאפשר את פירוק הסוללה וטעינתה ממקור חיצוני. הסוללה תטען אך ורק באמצעות כבל טייפ 1 (אנו משערים שאם יגיעו לאירופה – השקע יוחלף בשקע טייפ 2), ובאופן מפתיע – ניתן יהיה לטעון אותה בעמדות טעינה גם כן (האתר של טסלה מדגיש כי לא ניתן יהיה לטעון את האופניים בעמדות סופרצ'ארג'ר). קצב הטעינה עומד על 160 וואט, כך שטעינה מלאה של הסוללה תקח קצת מעל לשעתיים.

להרחבה – מדריך לעמדות טעינה

כאמור, אין שום דרך לדעת מה התכנון של החברה בנוגע להמשך עתידם של האופניים החשמליים. מחירן בארה"ב עמד על כ-1200 דולרים, מחיר יקר אפילו בהתחשב באופניים חשמליים מקבילים כאן בישראל, אך כפי שקורה בדרך כלל בטסלה – מהרגע שהן יצאו למכירה, הן נחטפו בדקות בודדות. אין לנו ספק שמקצתן יעשה את דרכו ארצה בצורה כזו או אחרת, והן יהפכו לפריט נחשק ויקר ערך בדיוק כמו רכבי החברה בעלי 4 הגלגלים.

לעמוד הרכישה המוקדמת – לחצו כאן

מה דעתכם על האופניים החשמליות של טסלה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

טסלה אופנים חשמליות
יגיעו גם ארצה? טסלה-סייקל (מקור: אתר טסלה העולמי)