התקדמות נוספת לסטורדוט: הסטארטאפ הישראלי מדווח על ניסוי מוצלח בסוללת XFC מבוססת סיליקון

הסטארטאפ הישראלי סטורדוט מדווח על הצלחה בניסוי סוללות ה-XFC החדשות - אובדן אנרגיה של 20% בלבד לאורך קרוב לאלפי מחזורי טעינה מהירה במיוחד

ייתכן שמי שאינו מעורה עמוק בתחום הרכב החשמלי בעולם ובישראל פחות מכיר את חברת סטורדוט. מדובר בסטרטאפ ישראלי ששם לו למטרה למגר את אחד הקשיים בכל תחום הרכב החשמלי – זמן הטעינה. הסטארטאפ הוקם בעשור הקודם על ידי ד"ר דורון מייסדורף ולאורך השנים הוא יצר שותפויות מדעיות ועסקיות עם מגוון חברות, בינהן MDK וסמסונג. על סטורדוט דיווחנו בעבר מספר פעמים: החברה הקימה מרכז מחקר ופיתוח בארה"ב, הצלחה בניסוי בתחום ניהול הסוללה של הרכב החשמלי, ועל תחילת המשלוחים של סוללות XFC ליצרניות רכב בעולם לצורך ניסויים בהן.

אז סטורדוט ממשיכה לדהור קדימה בכל הנוגע למיגור הקושי אשר נוגע בזמני הטעינה, כאמור, ובחברה הודיעו בימים האחרונים על תוצאותיו של ניסוי שנערכת בסוללות ה-XFC של החברה. ר"ת של XFC הן eXtreme Fast Charging, וההתייחסות היא לסוללות מבוססות סיליקון פרי פיתוחה של סטורדוט אשר מסוגלות לבצע טעינה מהירה במיוחד בפרקי זמן קצרים יחסית, בדומה לפרקי הזמן אשר לוקח לתדלק רכב.

סטורדוט
(מקור: ISI)

הניסוי שנערך לאחרונה בסטורדוט נועד לבחון את אורך החיים של סוללות ה-XFC תוך כדי ביצוע מחזורי טעינה מהירה רבים. בסטורדוט טענו את סוללות ה-XFC מבוססות הסילקון הלוך ושוב בטעינה מהירה, לאורך לא פחות מ-850 פעמים. כל מחזור טעינה כזה, אשר טען את הסוללה במלואה, ארך כ-10 דקות בלבד, אך פרט לפרק הזמן המהיר להפליא – בסטורדוט מדווחים כי לאורך אותם 850 מחזורי טעינה, הסוללה איבדה רק 20% מטווח הפעולה שלה. הנתון הזה מלמד כי עושה רושם שבסטורדוט הצליחו ליצור סוללות אשר טעינה מהירה מספר רב של פעמים יוצרת השפעה באורך חיי הסוללה רק לאחר מספר גבוה מאוד של מחזורי טעינה, וסביר כי הטכנולוגיה הזאת תמשיך לעבור עוד ועוד שיפורים עד להגעתה לכביש הציבורי.

במקביל להודעה על הניסוי ותוצאותיו, בסטורדוט מדווחים כי הם סיימו את שנת 2021 בעמידה מלאה בכלל היעדים שהוצבו בחברה – חלקם אף לפני הלו"ז שהוקצב. מידע זה מצטרף לפרסום האחרון שלנו לפיו סטורדוט החלה במשלוחי סוללות XFC למספר יצרניות רכב גדולות לצורך בחינתן, ובחברה מבטיחים גם "חדשות גדולות מאוד" ב-2022. סוללות ה-XFC של החברה צפויות לעשות את דרכן לייצור סדרתי בקנה מידה רחב ב-2024.

מה דעתכם על סוללות ה-XFC של סטורדוט? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי