הסטארטאפ הישראלי סטורדוט, שעוסק בפיתוח סוללות המאפשרות טעינה מהירה במיוחד של דקות בודדות, פותח מרכז מחקר ופיתוח בארה"ב

חברת סטורדוט הישראלית מתכננת פתיחה של מרכז מחקר ופיתוח בקליפורניה, לצורך המשך פיתוח טכנולוגיית הטעינה המהירה במיוחד שלה לרכב חשמלי

במערכת פלאג מג, יש את מה שאנחנו מכנים "השילוש השטני" – שלושת הסיבות שבגינן, למרבה הצער, רכב חשמלי עדיין לא צובר פופולריות אדירה בארץ ועוקף במכירות את רכבי הבנזין המסורתיים. השילוש הזה מורכב מנושא הטעינה וכל הקשור בה – שלל התחלואות שקשורות לעמדות (ביתיות וציבוריות) יחד עם פרקי הזמן (טעינה עדיין אורכת זמן רב יותר משמעותית מתדלוק), טווח (אנחנו אומנם רואים רכבים כמו הלוסיד אייר עם טווח מעולה בעלות של 170 אלף דולר ומטה, והרכבים העממיים יותר והזולים יותר מציעים טווחים של מאות קילומטרים בלבד, בהתאם לרמת המחיר), וכמובן – המחיר (רכב חשמלי עולה הרבה יותר לייצור לרכב בנזין). כאן במערכת, אנחנו משערים שברגע שצלע אחת של השילוש השטני תשבר – באמצעות עלויות רכישה נמוכות יותר, טווחים קרובים, זהים ואף גבוהים מרכבי בנזין, או טעינה שתואמת במהירותה לתדלוק ככל האפשר – תחום הרכב החשמלי יהפוך לנחלת הכלל.

כאן נכנסת לתמונה סטורדוט (StoreDot), סטארטאפ ישראלי ששם לו למטרה – למגר את חרדת הטווח. ואיך בסטורדוט מתכננים לעשות זאת? באמצעות טכנולוגיית XFC שהחברה מפתחת (ר"ת – eXtreme Fast Charging). כמרומז ממה של הטכנולוגיה, סטורדוט עובדת על סוללות אשר יאפשרו טעינה מהירה במיוחד, בפרק זמן שווה ערך לתדלוק. בכך, סטורדוט עלולה לשבור את אחת מהצלעות של השילוש השטני ולאפשר טעינה של רכב חשמלי בפרקי זמן של דקות בודדות באופן כמעט מלא (ולא כמה עשרות דקות ל-80%, כמקובל כיום במרבית הדגמים הנמכרים בעולם, במקרה של טעינה מהירה). בחברה מתכננים ייצור מאסיבי של סוללות עם היכולות הנ"ל כבר ב-2024, אך התוכניות לא נגמרות שם.

סטורדוט
(מקור: ISI)

סטורדוט לא בונה מגדלים באוויר – החברה הציגה כבר ב-2019 ניסוי מוצלח במסגרתו קטנוע חשמלי נטען במלואו בפרק זמן של חמש דקות. בין החברות אשר מקיימות שותפות אסטרטגית עם סטורדוט ניתן למנות את סמסונג, דיימלר (בעלת הבית של מרצדס), TDK ו-BP. החברה מתכננת לפתוח את מרכז המחקר והפיתוח החדש בקליפורניה, המדינה האמריקאית בה ממוקמים מפעלים ומערכי מחקר ופיתוח רבים של יצרניות רכב אמריקאיות ואסייתיות אשר מייצרות ומוכרות כלי רכב חשמליים בארה"ב. מנכ"ל החברה הוא דורון מאירסדורף, ואנחנו מקווים מאוד לראות את הטכנולוגיה הזו בייצור סדרתי בהקדם האפשרי.

תוהים לגבי ענייני הטעינה? המדריך לרכב חשמלי והמדריך לעמדות טעינה יעשה לכם סדר, ולהשלמה ניתן לעיין במילון המונחים החשמלי

מסכימים עם מרכיבי "השילוש השטני"? חושבים שיש גורמים נוספים שמונעים מאנשים לעבור לרכב חשמלי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי