סטורדוט הישראלית מתחילה בסבב גיוס רביעי במספר לקראת תחילת ייצור סוללות ה-XFC, בהובלת חברת VINFAST הוויאטנמית

סטורדוט מתחילה בסבב גיוס רביעי לקראת תחילת הייצור של סוללות ה-XFC שלה, הפעם בהובלת יצרנית הרכב Vinfast

אנחנו עוקבים אחרי חברת סטורדוט החל מזמן קצר לאחר הקמת המגזין, והחברה פועלת במרץ על מנת לפתח סוללות ומערכי טעינה שיקרבו את פרקי הזמן המדוברים קרוב ככל האפשר אל עבר פרקי זמן שווי ערך לתדלוק רכב – כלומר, דקות בודדות לטעינה מלאה של הסוללה. ממש לאחרונה, דיווחנו לכם על הצלחה בניסוי שבצעה סטורדוט, במסגרתו – החברה ביצעה מאות מחזורי טעינה בסוללות XFC מתוצרתה (eXtreme Fast Charging) לבחינת תוחלת החיים בסוללה לאחר כל מחזורי הטעינה, ולאחר הניסוי – הסוללה איבדה רק 20% מיכולותיה.

באותה ידיעה, הבטיחו לנו בסטורדוט כי את שנת 2022 הם יתחילו עם חדשות גדולות מאוד, אך סרבו לספר במה מדובר. גם כאשר פנינו במסגרת הכתבה "מה מחכה לנו ב-2022", בחברה שמרו על סודיות, אך היום החברה חשפה מה החדשות הגדולות שהבטיחו: סטורדוט מתחילה סבב גיוס רביעי במספר, כאשר סבב גיוס זה צפוי להתנהל על ידי חברת VinFAST – יצרנית הרכב הוויאטנמית (הראשונה בעולם), וחלק מתאגיד VinGroup.

סטורדוט
(מקור: ISI)

למי שאינו מכיר – חברת VinFast הוקמה בשנת 2017 והיא יצרנית הרכב הויאטנאמית הראשונה בעולם, כאמור. החברה מפתחת כלי רכב במספר קטגוריות לשווקי המזרח הרחוק, אך בכוונתה לייצא את מוצריה בעתיד גם לשווקי המערב – בין השאר לאירופה וארה"ב. החברה הביעה בעבר עניין רב בטכנולוגיות של סטורדוט וזו גם צפויה לעשות שימוש באבות-הטיפוס של סוללות ה-XFC לצורך הטעמתן ברכבי החברה.

הצפי לסבב הגיוס הנוכחי עומד על כ-80 מיליון דולרים לכל היותר. סטורדוט החלה לקראת סוף השנה האחרונה לשלוח אבות טיפוס של סוללות ה-XFC שלה ליצרניות רכב ברחבי העולם לצורך בחינתם בתנאי אמת, ובחברה מתכננים להכניס את סוללות ה-XFC לייצור סדרתי במהלך 2024. עד כה, סטורדוט עמדה ביעדים שהציבה לעצמם – בינהם אותו ניסוי שהזכרנו בתחילת הכתבה.

מה דעתכם על פועלה של סטורדוט? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

storedot
מימין: גברת פאם-טוי לין, מנכל"ית חברת Vinfast, משמאל: ד"ר דורון מייסדורף, מייסד ומנכ"ל סטורדוט (מקור: סטורדוט)