לוסיד חושפת את הסדאן הסופר-ספורטיבית הראשונה בעולם: לוסיד אייר Sapphire

שמעתם פעם על סדאן סופר ספורטיבית? אם לא, עכשיו אתם בהחלט הולכים לשמוע על אחת כזאת: כך לוסיד מכנה את הלוסיד אייר ספיר, עם כמעט 1200 כ"ס

את לוסיד אתם בוודאי מכירים משכבר: פרט לכתבה שהכנו על הלוסיד אייר דרים אדישן, שהייתה הבכירה ביותר בהיצע של היצרנית הצעירה בזמנו, כדאי לדעת שמדובר באחד מיצרניות הרכב החשמלי המבטיחות יותר של השנים האחרונות. טסלה כבר רצה היטב בעולם ומוכרת בפי כל חובב רכב – ולו הקטן ביותר – אבל ללוסיד היה וישנו כיוון מעט שונה, ובדומה ליצרנית אמריקאית נוספת אותה סיקרנו בעבר (ריביאן R1T למשל), היא לא בוחלת באמצעים בכדי להיות בטופ של יצרניות הרכב החשמלי בעולם, מסורתיות וחדשות כאחד.

לוסיד
לוסיד אייר ספיר – מכונית הסדאן הסופר ספורטיבית הראשונה בעולם (מקור: אתר לוסיד העולמי)

אז אחרי שדיווחנו לכם על הלוסיד אייר גרנד טורינג פרפורמנס, שהייתה הלוסיד הקיצונית ביותר (עד כה), ועל כך שהיצרנית הודיעה על כוונותיה להתחיל למכור לוסיד באירופה (ואולי, כתוצאה מכך, גם בישראל מתישהו בעתיד) – אנשי החברה חושפים כעת את הלוסיד אייר ספיר (Sapphire), הדגם -הכי- קיצוני של החברה עד היום (וכנראה שהוא ישאר כזה). אם אתם רוצים אימלוק, נספר לכם שלפחות על הנייר – הדגם הזה יכול בהחלט לעקוף את הטסלה מודל S פלייד (היא עצמה הדגם הבכיר במשפחת המודל S), ולהתמודד ראש בראש בלי בושה מול רכב העל החשמלי רימאק נבארה.

לוסיד
(מקור: אתר לוסיד העולמי)

בדומה לקיה EV6 GT שנחשפה באותו המקום, גם אנשי לוסיד בחרו בשבוע הרכב של מונטריי בקליפורניה לצורך החשיפה. אך בניגוד לקיה EV6 GT ועם כל הכבוד לקוריאנים, מה שלוסיד בנו פה הוא עולם אחר לגמרי. ראשית, השם "ספיר" לא מתייחס רק לגרסה עצמה של הלוסיד אייר: לוסיד בעצם משתמשת במכונית שאתם רואים לפניכם (לא לשכוח לנגב את הריר – שלנו נזל על המקלדת) בכדי להודיע כי ספיר צפויה להיות רמת גימור אולטרה בכירה ואולטרה אקסקלוסיבית שתשמש את כל דגמי החברה מעתה ואילך (אם תהיתם – כרגע עובדים במרתפי לוסיד על קרוסאובר חשמלי גדול ויוקרתי).

לוסיד
(מקור: אתר לוסיד העולמי)

אז מה בתפריט? ראשית, הלוסיד אייר ספיר מגיעה עם מערך של שלושה מנועים חשמליים – אחד לכל גלגל אחורי לצד אחד נוסף שיניע את זוג הגלגלים הקדמיים יחד. שלושת המנועים האלו מייצרים הספק מטורף – קצת מתחת ל-1200 כוחות סוס (לוסיד אמורה למסור מספר מדוייק בהמשך), מה שיגרום ללוסיד אייר ספיר להאיץ מעמידה מוחלטת – 0 ל-100 קמ"ש – בתוך מתחת ל-2 שניות (אנחנו קיבלנו כאב צוואר רק מלדמיין תאוצה שכזו). לשם השוואה – טסלה מודל S פלייד מספקת 1020 כוחות סוס, והרימאק נבארה לעיל מגיעה עם 1800 כוחות סוס – שם, כל גלגל מהארבעה מקבל מנוע עוצמתי משלו. לוסיד מגדירה את הרכב כמכונית הסדאן הסופר-ספורטיבית הראשונה בעולם הרכב החשמלי, ובין אם ההגדרה הזו נכונה או לא באופן אבסולוטי, יש לנו כאן בהחלט לטעון הרבה בעד ההצהרה הזו.

לוסיד
(מקור: אתר לוסיד העולמי)

סתם ככה בשביל לסבר את האוזן, תאוצה מ-0 ל-160 קמ"ש בלוסיד אייר ספיר תארוך מעט מתחת ל-4 שניות (ולנו עף הפוני מה-5 שניות של היונדאי איוניק 5 הנעה כפולה), כאשר המהירות המקסימלית של הלוסיד אייר ספיר מגיעה ל-320 קמ"ש. בנוסף למערך המנועים, שהוא ה-פנינה של הדבר הזה, יש כאן עוד כמה תפנוקים ספורטיביים: בולמים ספורטיביים יותר, תכנון שונה לזוג הבולמים הקדמיים והקשחה כללית של כלל הבולמים ברכב, כיוון שונה למערכות ה-ABS ובקרת האחיזה, לצד בלמים קרמיים – שיהיו אחראים לעצירת המפלצת הזו עם כל הכוח שלה כשיידרשו לכך. יכולות הטעינה של הרכב נותרו זהות לכלל דגמי לוסיד האחרים – כך גם הסוללה. נתון הטווח, כמקובל ברכבים מסוג זה (בהם הייעוד של הרכב הוא חירוע מוחלט ולא נסיעה ארוכה ככל הניתן על הסוללה), לא נמסר.

לוסיד
(מקור: אתר לוסיד העולמי)

מבפנים, הכל שחור משחור – עם שילוב של עור שחור ואלקנטרה שחורה, לצד נגיעות קטנות שיזכירו לכם כי הלוסיד הזאת היא לא "סתם עוד לוסיד אייר", אלא ה-לוסיד אייר. הרכב גם מכיל מבפנים ומבחוץ מספר קריצות למדינת המוצא של החברה – קליפורניה – בדמות צללית הדוב שניתן לראות בחלק מהתמונות, והרכב יימסר לרוכשים המאושרים גם עם כיסויים לג'אנטים שאמורים לשפר את האווירודינמיות ולהקל על הרכב בהגעה למהירויות סופר גבוהות.

לוסיד
(מקור: אתר לוסיד העולמי)

אחרי שראינו את כל התפריט, הזלנו ריר, ואנחנו יודעים שזה לא צפוי להגיע ארצה בעתיד המאוד קרוב (אבל אולי ב-2023 או 2024), הגענו לשאלת השאלות – כמה? – והתשובה לכך היא – 250,000$. כן, רבע מיליון דולר, לפני משלוח לישראל ושלל מיסים. מחיר כמעט זהה למחירה של הלייטייר 1 הסולארית (להבדיל כמובן אלף אלפי הבדלות בין רכב סולארי ראשון מסוגו לרכב סדאן סופר ספורטיבי חשמלי). היא גם עולה כמעט כפול מהטסלה מודל S פלייד (שעולה 130 אלף דולרים), והרבה הרבה הרבה פחות מהרימאק נבארה (שעלותה – 2 מיליון דולרים). כל זאת, בהנחה שתצליחו לשים יד על הזמנה מראש לאחת כזאת – כי בלוסיד מצהירים שמדובר בגרסה מוגבלת, על אף העובדה שלא מסרו מה יהיה סדר גודל של כמויות הייצור בדגם זה. הדגם צפוי להיכנס לייצור בחצי השנה הראשונה של 2023, וישנו סיכוי שעד אז – נוכל לדווח לכם עליו בווידאו מפורט, שיצולם בצמוד לרכב שכזה.

רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הלוסיד אייר ספיר? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

לוסיד
(מקור: אתר לוסיד העולמי)