מבחן רכב: לקסוס LM – מיניוואן היברידי יוקרתי שגרם לי לשאול, מה יש מעל למחלקה ראשונה?

לקסוס LM ממוצבת בקצה העליון של שוק רכבי שבעת המקומות היוקרתיים - עם חוויית נסיעה של מחלקה ראשונה ומעלה, אבל עוד הרבה יתרונות מעניינים

לקחתי את לקסוס LM למבחן – וחזרתי עם הרבה מאוד חוויות. הדור הראשון של לקסוס LM היה זמין כמיניוואן שבעה או ארבעה מקומות עם אפשרות בחירה בין מנועי בנזין למערכות היברידיות, בין השנים 2020 ל-20203. כעת, עם השקת הדור השני שלה, ה-LM זמינה עם אפשרות הינע היברידית בלבד, אבל עדיין שומרת על שתי אפשרויות ההושבה – שבעה או ארבעה מקומות, ועל כך נרחיב מעט בהמשך. ולמקרה שתהיתם, השם "LM" משמעותו "רכב יוקרתי להובלת נוסעים" ("Luxury Mover").

מבחן לקסוס LM היברידי – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

בניגוד למבחנים האחרונים, בהם בחנתי את הרכבים באופן גורף מכל הכיוונים – כאן, היות ומדובר ברכב עם דגש מהותי על היותו מסיע נוסעים, חלקו הארי של המבחן יעסוק בכל מה שקורה בפנים הרכב. ויש לנו הרבה על מה לדבר!

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאגאין והחשמלי החדש שלכם

מבחן רכב לקסוס LM
מבחן רכב לקסוס LM

עיצוב לקסוס LM היברידי

עיצוב לקסוס LM 350h נאמן להיותו מיניוואן יוקרתי. הקו העיצובי הממש רענן ומיוחד של לקסוס, כפי שראינו אותו במבחנים האחרונים – כמו במבחן ללקסוס RX500 הספורטיבי – ניכר גם כאן. הוא ארוך וגבוה כיאה למיניוואן, עם בסיס גלגלים ארוך, על מנת לאפשר מרווח פנים נדיב.

הוא מרובע מאוד, אך כולל גם זוויות, קימורים ופסים שנותנים לו תחושת זרימה, ומזכירים לי קצת את הגלים באוקיינוס. מלפנים תמצאו גריל קדמי עצום ופנסי LED עם 3 מוקדים, ומאחור – פס תאורה רחב ובולט. כמו כן, הוא מגיע עם דלתות הזזה צדדיות עם פתיחה חשמלית וחישוקי 19 אינץ'.

העיצוב של הרכב הוא די נועז לרכב הסעות, ולמרות שהסגמנט הזה מיסודו סובל מקשיים עיצוביים, ממש אהבתי את התוצאה הסופית כאן – גם מול ה-LM בפני עצמה וגם כהמשך לקו העיצובי המודרני של לקסוס. מהצד ומאחור הוא נראה פצצה ואופנתי ומלפנים הוא ממש שונה בנוף. מה שבטוח הוא שה-LM בהחלט יודע לסובב ראשים, והרבה נהגים פשוט עצרו לבהות ברכב החונה. 

אני מניחה שלא כולם יסכימו איתי, אבל כפי שאני תמיד אומרת: כשנוהגים ברכב (או במקרה הזה, כשהנהג שלך מסיע אותך משדה התעופה לחניון במגדל ומשם לדירת היוקרה שלך) – לא רואים איך הוא נראה מבחוץ.

עיצוב לקסוס LM
עיצוב לקסוס LM

אזור הנהג/ת מבפנים

אומנם מדובר על מסיע נוסעים אולטרה יוקרתי, אבל בואו נתחיל מלפנים – אזור הנהגת והנוסע. גם חוויית הנהיגה נלקחה כאן בחשבון, עם מיקום הגה, דוושות, כפתורים ומערכת מולטימדיה שתוכנן במטרה לספק נוחות מירבית. הרכב סופר מרווח ומאובזר, מאוד נוח, מאוד מפנק (גם לנהג). עבור החלקים של הרכב מבפנים מומלץ מאוד לצפות במבחן המצולם שלנו, בו אני מציגה את כל מה שחשוב לראות ברכב.

יש לנו מלפנים מושבים מאוד נוחים ומפנקים עם כוונון חשמלי וזיכרונות, הגה מתכוונן חשמלית ומתחמם, קונסולה מרכזית מאובזרת עם המון מקום אחסון, חיבור HDMI בתא הנהג בתוך תא האחסון של הקונסולה המרכזית, חיבורי USB-C, משטח טעינה אלחוטי, עור נעים למגע, גימורי רוז גולד מהממים, ושליטה על כל מיני פיצ'רים של האזור האחורי באמצעות כפתורים פיזיים – שזה מאוד נוח.

נעשה פה שימוש בבקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, כאשר השליטה במיזוג מעצבנת טיפה בגלל שימוש במסך המגע בחלק מהפונקציות. מערכת המולטימדיה מסורבלת מעט, וזו כנראה הטענה הכי גדולה שלנו ללקסוס בדור העדכני של הרכבים שלה, אבל היות שיש לנו חיבור אלחוטי לאפל קארפליי וחיבור חוטי לאנדרואיד אוטו, אפשר לגמרי לחיות עם זה.

בנוסף יש לנו גם תצוגה עילית צבעונית ומאוד מפורטת בגודל 10 אינץ'. בדומה למה שראינו גם בדגמי ה-RX, גם כאן – המראה המרכזית דיגיטלית למחצה – ניתן להשתמש בה כמובן כמראה רגילה אבל בלחיצה על הכפתור היא הופכת לצג שמציג לנו את מה שמתרחש מאחור. כמו בדגמי ה-RX, גם כאן לוקח משהו כמו 4 דקות על השעון להתרגל לזה, אבל אחרי שמתרגלים קשה לחזור אחורה. ברכב במימדים האלו, זה נוח אפילו יותר.

כל אזור הנהג והנוסע מלפנים מאוד מרווח, נוח, מואר ועם חלונות גדולים שמכניסים המון אור פנימה. הישיבה מאוד נוחה וגבוהה מעל לכביש וניכר כי למרות היותו מסיע נוסעים, לקסוס לא שכחו את הנהג.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

אזור הנהגת מלפנים
אזור הנהגת מלפנים

חוויית הנסיעה בשורת המושבים האמצעית

עכשיו אנחנו עוברים לשוס האמיתי של ה-LM – שורת המושבים השנייה. יש כאן המון המון המון מקום ומושבים אולטרה מפנקים, עם יותר אפשרויות כיוון מאשר מלפנים – למשל, הדום לרגליים, קירור וחימום ב-4 דרגות שונות, יחד עם חימום גם במשענות הידיים ובהדום!

בפקדי השליטה יש בסך הכל 5 מצבי ישיבה בשני המושבים האמצעיים – 4 מצבי ישיבה מובנים ומצב אחד מותאם אישית. המצבים הם מצב שינה (עם תאורה מעומעמת, זווית למושב, סגירת וילונות ומיזוג חם), מצב RELAX עם מיזוג אוויר חם ותאורה מרגיעה, מצב פוקוס לעבודה (עם קירור לגוף ותאורה מרעננת), ומצב enegize שנותן אנרגיות, עם גירוי טרמי בכיסא ותאורה מלהיבה. במצב המותאם אישית ניתן להתאים את מיזוג האוויר, המסאז' ועוצמתו, תאורת התא, הקריאה והאווירה, והווילונות.

במקביל, יש וילונות חשמליים בכל החלונות, פתיחה חשמלית כמעט לכל דבר, מסך מולטימדיה בגודל 14 אינץ' לנוסעים מאחור עם מגוון פיצ'רים, וזוג שלטי שליטה לתפעול של כל זה (שקיימים גם במרצדס EQS אבל הם לא הגיעו עם רכב המבחן שלקחנו). יש גם שולחן מתקפל בשני הכיסאות, תאי אחסון, המון המון המון המון המון המון המון מרווח, מקום כפול למשקפיים, מערכת מיזוג אחורית נפרדת ופנטסטית עם מספר אפשרויות שליטה (מהמסך או מלוח הבקרה בגג), גימורים דמויי עץ בכל מקום, מקום לכוסות, חיבורי טעינה, פתיחה חשמלית לדלתות, וגם זוג גגות זכוכית קטנים מוארים ומגניבים שמכניסים אור לאוטו (כאשר מדובר בסגמנט שבדרך כלל סובל מחשכה מסוימת בגלל הגודל של הרכבים האלו). הרכב מגיע עם מערכת סאונד של מארק לווינסון עם 21 רמקולים וסאבוופר.

ויש עוד הרבה תחכום בחלל הנוסעים, כמו מגוון וויי תלייה נסתרים ואסתטיים – בידית בגב שני המושבים הקדמיים, בידיות שצמודות לגג ועוד. לצד זה, יש פה כנראה את מנגנון פתיחת החלונות הכי שקט שחוויתי ברכב מבחן.

שורת המושבים האמצעית
שורת המושבים האמצעית

אזור הנוסעים מאחור

בשורת המושבים האחרונה (לה 2-3 מושבים, בהתאם להעדפתכם) קצת יותר קטן וצפוף ועם פחות פיצ'רים – אבל עם וילונות חשמליים (שגם נשלטים מהאמצע של הרכב), שקע מצת, מיזוג ואפילו מרווח סביר לרגליים. בסך הכל מרווח ונוח, גם אם לא כמו שתי השורות הקדמיות, אבל אין מה לעשות.

שורת המושבים האחורית ביותר
שורת המושבים האחורית ביותר

תא המטען

תא המטען כאן נפתח חשמלית – גם באמצעות לחיצה על השלט, או דרך זוג הכפתורים המגניבים שנמצאים על גבי שתי הקורות האחוריות, משני הצדדים. כשהרכב בתצורת 7 מושבים, בקושי יש מקום בתא המטען והוא זניח לחלוטין. אבל ברגע שתקפלו את השלישייה האחורית של המושבים, שמתקפלים בקלות רבה ממש בלחיצה על שני כפתורים, תוכלו גם להרים אותם למעלה ולקשור – ולפנות שפע של מקום למטען (עד 1,190 ליטר). יש פה גם שלוש מגירות תחתונות, כאשר באחת מהן יש גלגל חליפי!

עם כל המושבים בשימוש ומעט נפח אחסון
עם כל המושבים בשימוש ומעט נפח אחסון

עם המושבים מורמים וחלל האחסון הגדול ביותר
עם המושבים מורמים וחלל האחסון הגדול ביותר

מנוע

הלקסוס LM מונע עם הנעה כפולה בהספק כולל של 250 כ"ס – בדומה ללקסוס NX 350H ולקסוס RX 350h. לרכב יש מנוע בנזין בנפח 2,500 סמ"ק עם גיר רציף ויחד איתו יש גם זוג מנועים חשמליים – אחד מלפנים ואחד מאחור. מבחינת יכולות ההאצה שלו, יש לנו פה הפתעה! זה מיניוואן במשקל של כמעט 2.5 טון, שמאיץ מ-0-100 תוך 8.7 שניות. זה נתון מאוד מאוד יפה, והדבר היחיד שקצת מעיב על החגיגה הזאת הוא הגיר הרציף הרעשני והמעט עצל בתגובתו במקרים מסוימים.

לקסוס LM מיניוואן היברידי
לקסוס LM מיניוואן היברידי

מערכת היברידית וצריכת דלק במסגרת המבחן

הרכב מבוסס על פלטפורמת GA-K של המותג, המשותפת ל-NX ,RX ו-ES. בדגם ה-RX הפלטפורמה מאפשרת גם מערכת פלאג אין – שנעדרת מה-LM, להערכתי בגלל ענייני מימדים של הסוללה.

שתי הגרסאות של ה-LM מגיעות עם אותה סוללה היברידית – בגודל של 1.3 קוט"ש. אין כאן אפשרות שליטה מהירה במצבי הרגנרציה, ולמען האמת – לא כל מי שירכוש את הרכב הזה עושה זאת רק בגלל חיבתו העמוקה לאיכות הסביבה. כן יש לנו את כפתור ה-EV MODE המפורסם של לקסוס שמאפשר נסיעה על חשמל בלבד, לבחירת הנהג, לפרקי זמן קצובים.

צריכת הדלק המוצהרת היא 13.3 ק"מ לליטר, ובזמן המבחן הוצאנו נתון יפה ממוצע של כ–11 ק"מ לליטר – ואזכיר שוב, מדובר במסיע נוסעים גדול מאוד, מפואר מאוד, עם מנוע גדול ומשקל עצמי של כמעט 2 וחצי טון!

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב היברידי

לקסוס LM

בטיחות ומערכות עזר

הרכב מצויד במערכות בטיחות וסיוע בנהיגה רבות שתומכות בנסיעה, מהדור האחרון של Lexus Safety System +. מעטפת הבטיחות כאן מאוד טובה. המפרט הזה כולל, למשל, מצלמת היקפיות, זיהוי עצמים בשטח מת, מערכת יציאה בטוחה, סייען חנייה אוטומטי, מעבר נתיב אוטומטי, ניטור תנועה חוצה מלפנים, זיהוי תמרורי בטיחות והתרעה על מהירות חורגת, בקרת ערנות נהג (כולל הבאת הרכב לעצירה מלאה ויצירת קשר עם מוקד חירום במידה והנהג לא הגיב לכל התראה), ועוד. מערכות הבטיחות עובדות באופן מצוין, הרמוני ולא קפריזי. וגם הקרוז קונטרול כאן הוא הטוב ביותר שהגיע אליי למבחן השנה – לא מנומס מידי, זריז בתגובתו ונוח יחסית לתפעול, לאחר שמתרגלים לענייני כפתורי המגע ותצוגת העילית.

לקסוס LM מאחור
לקסוס LM מאחור

איך לקסוס LM ההיברידית נוסעת?

ללקסוס LM יש 5 מצבי נהיגה (אקו, Rear Comfort – נוחות אחורית, נורמל, מותאם אישית, וספורט), שנשלטים דרך מסך המולטימדיה.

הבולמים ברכב ממש מצוינים! יש לו בולמי אוויר אדפטיביים שמשככים טוב את הזעזועים בנסיעה גם מבחינת הנהג וגם מבחינת הנוסעים, ובמצב Rear Comfort הייעודי המיסוך מורגש אפילו יותר טוב בשורת המושבים האמצעית והאחרונה. גם הפנסים האוטומטיים פה עם מערכת מצוינת, ויש תאורה גבוהה אדפטיבית עם מטריקס לד.

מבחינת בידוד הרעשים, יש רעשי כביש, רוח ומנוע בנסיעה מהירה, ואין מה לעשות כי הרכב גדול מאוד ומונע עם, בין השאר, גיר רציף. תהליך בידוד הרעשים ברכב כן כולל חלונות ושמשות שעשויים מזכוכית אקוסטית שמפחיתה רעשים, והסגירה שלהם חרישית. בנוסף, קיימת גם בקרת רעשים אקטיבית (המכונה ANC), המשדרת ברמקולים גלי קול שממסכים את רעשי הנסיעה. בסך הכל במהירויות החוקיות, לנוסעים בחלק הקדמי יהיה נוח מאוד, אבל מי שבאמת ייהנה יהיה מי שישב בשורה האמצעית.

למרות שחוויית הנהיגה שלי ברכב הזה יותר מתייחסת לצד של הנוסע, רק אציין שנוח גם לנהוג בו – המושב גבוה ונוח מאוד, ההגה דק מאוד וקל לתפעול, ויש המון מקום גם בחלל של הנהג. 

ומבחינת הנוסע – זה מרגיש כמו לטוס במחלקה ראשונה, ואפילו יותר טוב. אתם יכולים לשלוט בכל האלמנטים ברכב ממסכי השליטה בקבינה, להרים רגליים, להדליק קירור או חימום מושבים ועיסוי עמוק, ופשוט להירגע. 

לקסוס LM מהצד
לקסוס LM מהצד

מחיר לקסוס LM

ללקסוס LM יש 2 גרסאות – הגרסה הזאת עם 7 המושבים שנקראת "Takumi", וגרסת VIP עם 4 מושבים בלבד ששמה Takumi VIP. מחיר הרכב מתחיל מ-889,900 ש"ח לגרסה הזו, והחל מ-1,050,000 ש"ח לגרסת ה-VIP.

ההבדלים העיקריים בין שתי הגרסאות הם הוא שב-VIP יש ארבעה מושבים עם הפרדה של מחיצה פנימית שקופה (שניתנת גם לעמעום) בין תא הנהג לחלק האחורי, מסך ענק, המון מרווח, מערכת מיזוג אוויר חכמה עם חיישנים טרמיים (שמתאימה את החימום והאיוורור בהתאם למצב בשטח), ועוד. מערכת ההינע זהה בשתי רמות הגימור וגם אפשרויות הבטיחות.

מחיר לקסוס LM
מחיר לקסוס LM

למי הרכב הזה מתאים?

המיניוואן ההיברידי של לקסוס מתאים מי שמחפש להסיע את המשפחה שלו שמונה מעל ל-5 נפשות (אבל גם 5 יהנו מהרכב) בנוחות על-חלל; למי שגם הזמן שהוא מבלה בנסיעות ובפקקים סופר יקר לו וחייב יכולת לעבוד בשקט ובנוחות בזמן שהנהג שלו משנע אותו ממקום למקום; ומי שבאופן כללי רוצה מיניוואן שבעה (או ארבעה) מקומות סופר מפואר ומפנק, היברידי עם קריצה לחובבי איכות הסביבה, אבל שלא חוסך בשום דבר בשום צורה.

לקסוס LM מיניוואן היברידי
לקסוס LM מיניוואן היברידי

סיכום מבחן לקסוס LM

החבילה הכוללת בלקסוס LM מאוד מפנקת וקורצת לדעתי לשני קהלי יעד ספציפיים: מי שרוצה לפנק במקסימום את המשפחה שלו בזמן הנסיעות (הוא כנראה יבחר בגרסת התקומי), ומי שמחפש חוויית נסיעה של מטוס פרטי – ואני מדגישה נסיעה ולא *נהיגה* – היות ובסופו של דבר, הרכב הזה יכול בהחלט לשמש כרכב שרד של בכירי המשק עם כל התפנוקים שהוא מציע בחלקו האחורי, במיוחד בגרסת ה-VIP. הישיבה מאחורה מאפשרת את חוויית הנסיעה בין הטובות ביותר שחוויתי, וזה פשוט תענוג. הייתי מקימה פה את המשרד הפרטי שלי, ומנהלת פגישות, וישנה, ונוסעת בסבבה שלי לכל מקום עם הנהג הפרטי שלי.

יחד עם כל זאת, חשוב כמובן לציין שגם חווית הנהיגה עצמה ברכב מצוינת, הוא מאיץ היטב, מגיב מעולה, בטיחותי מאוד ומשרה רוגע ובטחון בנהג.

זו אחת המכוניות המפתיעות והכי כיפיות שעברו במגזין לאחרונה בכל היבט – למרות שמדובר במיניוואן! המבחנים האחרונים שערכנו כאן ללקסוס בהחלט מראים שהדור החדש של היצרנית הולך קדימה ושומר על המסורת במקביל לאימוץ החדשנות והקידמה, וה-LM מציג את זה מעולה בדיוק כמו זוג גרסאות ה-RX שנבחנו אצלנו לפניו.

צפו בלקסוס LM בפחות מדקה – מיניוואן היברידי יוקרתי עם שבעה מקומות ✨

רוצים להתייעץ לגבי דגמי לקסוס, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים וההיברידיים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

המיניוואן ההיברידי לקסוס LM
המיניוואן ההיברידי לקסוס LM

מפרט טכני של לקסוס LM

הספק מנוע משולב: 250 כ"ס, הנעה כפולה

גודל סוללה: 1.3 קוט"ש

צריכת דלק מוצהרת: כ-13.3 ק"מ לליטר

צריכת דלק במבחן: כ-11 ק"מ לליטר

מחיר רכב המבחן (רמת הגימור Takumi): 889,900 ש"ח

אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב (ניתן להאריך לאחריות בת 10 שנים או 160 אלף ק"מ בתוספת תשלום), 5 שנים או 100,000 ק"מ על הסוללה (ניתן להאריך את האחריות לסוללה ל-10 שנים ללא הגבלת ק"מ בתוספת תשלום)

שירות: רשת מרכזי השירות של לקסוס הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]