הרכב החשמלי עם זמן הטעינה המהיר ביותר: יונדאי איוניק 6

יכולות הטעינה של יונדאי איוניק 6 נבחנו רשמית, והיא הגיעה למקום הראשון במבחן קצב הטעינה של אדמונדס ו-P3 Group. בעשירייה הפותחת תמצאו עוד דגמים של הקונצרן. מה זה אומר על המותג?

על פי מבחן מהירות הטעינה של אדמונדס (Edmunds EV Charging Test), הרכב שתצטרכו לבלות איתו הכי פחות זמן בעמדת הטעינה הוא יונדאי איוניק 6. תהליך הבדיקה נערך בשיתוף עם P3 Group, חברת ייעוץ רכב ומומחית לטעינת רכבים חשמליים, במטרה למדוד באיזו מהירות רכבים חשמליים יכולים לטעון את הסוללות שלהם עם מטען מהיר ברמה 3.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

צפו במבחן של איוניק 6 בעלת ההנעה הכפולה בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

העשירייה הפותחת

המבחן ערך השוואה בין קצב הטעינה של 43 דגמים חשמליים פופולאריים, ודירג את יונדאי איוניק 6 בעלת ההנעה האחורית במקום הראשון, ויונדאי איוניק 6 בעלת ההנעלה הכפולה במקום השלישי. ואם תהיתם, למקום השני הגיעה קיה EV6 בעלת ההנעה האחורית. ומה לגבי העשירייה הפותחת? את המקום הרביעי איישה פורשה טייקן 4S, ואחריה קיה EV6 GT Line, יונדאי איוניק 5 4X4, מרצדס EQS, ג'נסיס G80, פורשה טייקן GTS, וטסלה מודל 3 לונג ריינג'.

הקפנו את ישראל בג'נסיס G80 עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

איוניק 6
איוניק 6 (צילום: יצרן)

הנימוקים לבחירה

ללא ספק, בעשירייה הפותחת יש נוכחות מכובדת של קונצרן יונדאי-קיה, ולא בכדי. איוניק 6, איוניק 5 וקיה EV6 מבוססים על אותה פלטפורמה משותפת שייעודית לרכבים חשמליים, וג'נסיס G80 מבוססת על פלטפורמה משותפת עם רכבי בנזין אחרים של המותג. אליסטר וויבר, העורך הראשי של אדמונדס, טוען כי המבחן מאשר את החשיבות של שילוב טעינה מהירה עם מערכת יעילה, עבור חוויית הנסיעה החשמלית הטובה ביותר. נראה כי יעילות המערכת החשמלית נשמרת בכלל דגמי הקונצרן המובילים, ורכבים כמו האיוניק 6 מציעים יכולות טעינה אולטרה־מתקדמות ביחס לשוק.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

איוניק 6 מחיר
איוניק 6 (מתוך המבחן של מגזין פלאג מג)

איך בודקים את הנתון הזה?

בנוסף, צוין כי האיוניק 6 בעלת ההנעה האחורית היא הרכב החשמלי בעל הטעינה המהירה ביותר שנבחן עד כה, ויש לו עוצמת טעינה ממוצעת מרשימה. הרכבים נבחנו בין השאר לפי קריטריון "מיילים לשעת טעינה", המודד כמה מיילים של טווח נסיעה יכול הרכב לטעון בשעה של טעינה מהירה. רכב שמגיע לנתון גבוה יותר של מיילים לשעת טעינה, יצריך בסופו של דבר פחות זמן המתנה בהשוואה לרכב בעל נתון נמוך יותר. האיוניק 6 בעלת ההנעה האחורית הגיעה ל-868 מיילים לשעת טעינה, ששווי ערך לטעינה של 100 מייל תוך 6 דקות ו-54 שניות. אף רכב חשמלי אחר שנבדק לא הצליח לשבור את מחסום 7 הדקות – כולל דגמים של מותגים כמו טסלה, פורשה ומרצדס-בנץ.

איוניק 6
מבט מלמעלה על האיוניק 6

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

מעוניינים להתייעץ לגבי רכבי יונדאי? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זו, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

צפו בהשקת האיוניק 6 בפחות מדקה בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג