יונדאי איוניק צפויה לקבל שורת שדרוגים ב-2023 – בנוסף לסוללה הגדולה יותר

יונדאי איוניק 5 מקבלת שורת שדרוגים ל-2023: סוללה מעט גדולה יותר, מראות דיגיטליות כאופציה, מערכת חימום לסוללה ודמפרים חכמים לבולמים האחוריים
טיזר למבחן הדרכים ליונדאי איוניק 5, מתוך ערוץ היוטיוב של פלאג מג

יונדאי איוניק 5 מככבת כאן לא מעט בתקופה האחרונה; אחרי מבחן הדרכים שביצענו לרכב במסגרתו גילינו שההייפ סביבה, לא רק בארץ אלא גם בארה"ב ואירופה, היה בהחלט מוצדק, הרכב זכה בתחרות "רכב השנה" (יחד עם הקיה EV6), ולפני זמן מה החלו לצוץ שמועות עיקשות ברשת כי האיוניק 5 צפויה ליישר קו עם הסוללה של הקיה EV6: בעוד באחת התאומה, הסוללה הגיעה בגודל של 77.4 קוט"ש, באיוניק 5 נעלמו כמעט 5 קוט"ש באורך מסתורי בשיווק באירופה – בעוד שהדגם שהגיע לארה"ב הגיע עם סוללה זו.

כעת, ביונדאי מאשרים רשמית כי יישור הקו הזה יוצא אל הפועל, והחל מ-2023 דגמי היונדאי איוניק 5 שיגיעו לאירופה (ישראל בתוכה כמובן) יכילו סוללת 77.4 קוט"ש במקום הסוללה הקיימת כיום. לא מדובר בשינוי מרחיק לכת אלא בסך הכל במספר קילומטרים נוספים על כל טעינה, אך ברכב חשמלי יותר סוללה זה תמיד יותר טוב, בעיקר אם אתם נוטים לנסוע "על הקצה".

יונדאי איוניק 5

אבל הגדלת הסוללה אינה התוספת היחידה שהיונדאי איוניק 5 צפויה לקבל ב-2023: תוספת חשובה נוספת שהרכב יקבל היא מערכת "חימום מראש" לסוללה. מערכת זו תאפשר לחמם את הסוללה באופן מבודד מהסביבה בזמן שהרכב עושה את דרכו לעמדת טעינה ובכך למקסם את יכולות הטעינה של הסוללה – פיצ'ר שלמרבה הצער, כרגע, לא רלוונטי בישראל – כי מערכת הניווט המובנית של האיוניק 5 אינה נתמכת בארץ.

בנוסף, תקבל האיוניק 5 אופציה למראה מרכזית ומראות צד דיגיטליות – בדומה למה שראינו בעבר כאופציה באודי e-Tron – כאשר במקום מראות יהיו מצלמות, וצגים שיציגו את התמונה יפוזרו ברחבי תא הנוסעים. המראה המרכזית תעשה שימוש במצלמה האחורית, ובאופן מעניין – הפיצ'ר הזה ספציפית קיים כבר היום כאופציה ביונדאי איוניק 5 שנמכרות בדרום קוריאה. שדרוג נוסף הוא דמפרים חדשים שיורכבו על הבולמים האחוריים, ואלו יאפשרו לטענת אנשי החברה נוחות נסיעה גבוהה משמעותית מאשר בדגם הנוכחי (גילוי נאות: לא שמנו לב בזמן נסיעת המבחן למשהו חריג בבולמים האחוריים).

השדרוגים המדוברים יגיעו ליונדאי איוניק 5 במהלך האביב הקרוב – כלומר ברבעון השני-שלישי של שנת 2022, והם יגיעו לארץ בדיוק כפי שיגיעו לכל אירופה – השאלה העיקרית היא מתי. עם זמני האספקה הנוכחיים בעקבות משבר השבבים, לקוחות רבים מזמינים רכבים שמועדי האספקה שלהם עומדים על ספטמבר 2022 ואף מעבר לכך, ועל כן – ייתכן שחלק מהלקוחות יקבלו כבר את גרסת ה-77.4 קוט"ש מבלי לבצע פעילות מסוימת מצידם. אנו כמובן נעדכן אם וכאשר יהיה לנו מידע חדש בנושא מכלמוביל.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על השדרוגים העתידיים של היונדאי איוניק 5? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי