השקה: אורה פאנקי קאט בישראל

אחרי הרבה ציפייה, אחת החשמליות הכי מסקרנות של 2023 נוחתת בישראל: כלמוביל השיקה היום את האורה פאנקי קאט, במחיר התחלתי של 137,990 ש"ח

עולם הרכב בישראל חווה בשנים האחרונות פריחה חסרת תקדים, שרובה ככולה מונעת על ידי המהפכה החשמלית, ולמרות שפעילות ספורדית יחסית של מספר יבואנים ומותגים בתחום זה טיפטפה אלינו – את המפץ הגדול אפשר לשים על שנת 2021. הגעתה של טסלה ארצה טרפה את הקלפים והמכירות זינקו השמימה – גם של טסלה, אבל גם של המתחרות הישירות שלה לצד מתחרות לסמגנט החשמלי בכלל.

אפשר מאז לשים את האצבע על שני מאורעות משמעותיים שדחפו את התחום החשמלי אף יותר קדימה, על ידי הנגשה של כלים חשמליים לציבור הרחב במחירים יחסית נמוכים: בסוף 2021 הייתה זו ג'ילי עם הג'יאומטרי C, קצת לפני סוף 2022 הייתה זו ה-BYD ATTO 3, וכעת אנו נמצאים בעיצומו של מאורע שלישי משמעותי שכזה: השקתה בישראל של האורה פאנקי קאט על ידי כלמוביל, שנכון לזמן כתיבת שורות אלו – נמכרת במחיר אטרקטיבי יחסית למה שהורגלנו אליו עד כה.

אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

השקת האורה פאנקי קאט – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מי זו בכלל אורה ומה הקשר שלה לגרייט וול?

לפני שנתחיל בסקירה של ההשקה והרכב, כמה מילים על אורה וחברת האם שלה – גרייט וול מוטורס (GWM). זו, כמובן, אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין – אבל בניגוד למרביתן, לגרייט וול כבר היה סיבוב קצר בישראל במהלך העשור הקודם. מספר מצומצם במיוחד של דגמים יובאו ארצה ע"י מי שבזמנו החזיקה בזיכיון היבוא – חברת המזרח – ולא ממש זכו להצלחה בשוק המקומי. הסינים עשו קצת שיעורי בית בשנים האחרונות, ותקפו מחדש את אירופה עם שתי חברות בת של גרייט וול – האחת היא WEY, שמייצרת קרוסאוברים גדולים בעיקר בגזרת פלאג אין, והשניה היא אורה – מותג צעיר, רענן – וכמובן חשמלי.

אורה ו-WEY החלו לפעול באירופה כבר במהלך הקיץ האחרון, וכעת – זמן קצר יחסית אחר כך – המותג מושק בארץ בידי כלמוביל. פרט להשקה עצמה, כלמוביל תפתח גם אולם תצוגה מפואר בתל אביב – שעפ"י הצהרת אנשי היבואנית צפוי להיות אולם הדגל של אורה בכל רחבי אירופה. גם ההשקה, שהתבצעה במתחם פרדייב בחוף הבונים, הייתה מושקעת במיוחד וכללה אף קטע נהיגה קצר ברכב – ועל כך בהרחבה בהמשך.
אורה פנקי קט

אורה פאנקי קאט בישראל

אז אחרי המון ציפיה, הפאנקי קאט נחתה גם בארץ. הרכבים מסתובבים מזה זמן בישראל וכבר בראשית תהליך ההזמנה המוקדמת, כלמוביל איפשרה ללקוחות לבצע רכישה מקוונת של הדגם תוך כדי ניצול המיסוי הקודם – עשרה אחוזים, אפשרות שממשיכה גם כעת ותכלול למעשה 900 כלי רכב. זה אולי נשמע הרבה, אך במצב השוק כיום – סבירות גבוהה שהכמות הזאת תגמר מאוד מאוד מהר.

הפאנקי קאט נוחתת כאן במספר קונפיגורציות שונות של סוללה, כאשר שאר המכלולים ברכב – כמו תוספות קוסמטיות, אבזור או אפילו מערכות בטיחות מסויימות, משתנים בין דגם ודגם ובין רמות הגימור. לצד כל זאת, הפאנקי קאט מציעה את אחת מאפשרויות ההתאמה האישית הנרחבות ביותר שניתן למצוא כיום ברכבים ברמת המחיר הזו – וניתן לבחור אחד מבין 25 שילובי צבעים שונים, מבפנים ומבחוץ.

אורה פנקי קט

מנוע חשמלי, יכולות טעינה ושתי אפשרויות טווח

הבסיס לכלל הקונפיגורציות של האורה פאנקי קאט הוא גודל הסוללה. היא מגיעה ארצה עם שתי אפשרויות סוללה – האחת היא סוללה בגודל של 47.78 קוט"ש והיא תספק טווח מוצהר של עד 310 ק"מ, בעוד שהסוללה הגדולה יותר – סוללה בגודל של 63.13 קוט"ש, תאפשר לנו טווח מוצהר של עד 420 ק"מ. המנוע זהה בכלל הגרסאות של הפאנקי קאט.

ההנעה כאן היא הנעה קדמית בלבד (למרות שהיה מגניב במיוחד לראות את הדבר הזה גם בגרסת הנעה אחורית) באמצעות מנוע שמפיק 171 כ"ס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תארוך 8.4 שניות והמהירות המירבית של הפאנקי קאט עומדת על 160 קמ"ש. הטעינה של הפאנקי קאט מעמדת טעינה ביתית בקצב מקסימלי של 11 קילו וואט, או עד 80 קילו וואט מעמדה מהירה.

להרחבה בנושא קוט"ש, קילו וואט ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי ובמדריך לעמדות טעינה

אורה

רמות הגימור, בטיחות, אחריות ומחיר אורה פאנקי קאט

לפני פירוט רמות הגימור – נציין שכסטנדרט האורה פאנקי קאט מגיעה עם מגוון גדול של מערכות בטיחות והיא אף עברה בהצלחה את מבחן הריסוק של היורו NCAP וזכתה בחמישה כוכבי בטיחות. בין המערכות שתמצאו בפאנקי קאט ניתן למנות בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי (שמהנסיעה הקצרצרה ברכב נראה שחלק זה עובד היטב באופן מרשים), התראה על תנועה חוצה מאחור ומלפנים (!), התראה על המצאות רכבים בשטח מת, זיהוי תמרורים, מערכת שמירה על אי-סטיה מנתיב וכמובן קרוז קונטרול אדפטיבי. בחלק מרמות הגימור מתווספים מספר פיצ'רים שקשורים גם לבטיחות. נוסף על כך, בכלמוביל מציעים לרוכשים 5 שנות אחריות על הרכב ללא הגבלת ק"מ, לצד אחריות של 8 שנים או 160 אלף ק"מ על הסוללה.

רמת הגימור הראשונה של האורה פאנקי קאט היא ה-300 PRO, וכשמה – היא מגיעה עם הסוללה הקטנה יותר. מעבר למפרט הבטיחות לעיל – תמצאו בה בין השאר גם את פריטי האבזור הבאים: קיפול מראות חשמלי עם הפשרה, ריפודים טבעוניים דמויי עור בכל הרכב, מצלמת 360, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי ומושב נהג חשמלי. מחירה של רמת הגימור הזו נקבע על 144,990 ש"ח, כאשר נכון לזמן ההשקה – ניתן עדיין לרכוש את הרכב במחיר שצויין לעיל – לפני עליית המס – של 137,990 ש"ח.

אורה פנקי קאט

רמת הגימור השניה היא ה-300 PRO+, שמוסיפה יחד עם מה שצויין לעיל גם מושב נהג חשמלי עם שישה מצבי כוון וזכרונות, מושב נוסע חשמלי, חימום, קירור ואפילו עיסוי בשני המושבים הקדמיים, תא מטען חשמלי, חלון גג פנורמי, סייען חנייה אוטומטי, חיישני חנייה קדמיים, וחלונות אחוריים מושחרים. מחירה של רמת גימור זו נקבע על 153,990 ש"ח (מחיר טרם עליית המס: 146,900 ש"ח). ה-PRO+ זמינה גם בגרסת הסוללה הגדולה, שנקראת PRO+ 400, ומחירה נקבע על 171,900 ש"ח (לפני עליית המס: 164,900 ש"ח). 

אחרונה חביבה בליין-אפ של האורה פאנקי קאט בישראל היא גרסת ה-GT, שאנחנו לתומנו חשבנו שכלל לא תגיע ארצה. גרסה זו מציעה – בנוסף לכל האמור לעיל – מעט יותר מרחב (נתוני מימדים בהמשך) מאשר שלושת הגרסאות האחרות, לוק ספורטיבי לאללה, ושלוש מערכות בטיחות נוספות: מערכת סיוע לנסיעה בכבישים מהירים, סייען בלימה בעת זיהוי תנועה חוצה מלפנים וסייען להיגוי חירום. מחירה של האורה פאנקי קאט GT נקבע על 184,900 ש"ח (מחיר טרם עליית המס: 174,900 ש"ח).

אורה פנקי קאט

מידות, תחזוקה – ואפליקציה!

אורכה של הפאנקי קאט עומד על 4,235 מ"מ, רוחבה – 1,825 מ"מ, גובהה 1,603 מ"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 2,605 מ"מ. נפח תא המטען הוא 228 ליטרים (858 ליטרים עם כיסאות אחוריים מקופלים) והמשקל העצמי שלה עומד על 1,540 ק"ג לרמת הגימור PRO או 1,580 ק"ג לרמות הגימור האחרות. רמת הגימור GT נבדלת מהאחרות במימדים מעט יותר גדולים – אורכה עומד על 4,254 מ"מ וגובהה עומד על 1,848 מ"מ לצד שינוי קל שבקלים ברוחב הצמיגים ברמת גימור זו.

הטיפולים בפאנקי קאט יתבצעו בכל 30 אלף קילומטרים או בכל שנה – כאשר כלמוביל מבטיחה גם כי ממש בקרוב תשוחרר אפליקציה לרכב בעברית מלאה – שמאפשרת שליטה והפעלה של פונקציות מסויימות מרחוק – כמו פתיחה וסגירה של דלתות ודלת תא המטען, חימום של הסוללה, הפעלת מיזוג חכם מרחוק בהתאם לתנאי מזג האוויר, פתיחה וסגירה של הסאן רוף, תזמון טעינה ואף עדכוני OTA.

אורה פאנקי קאט

איך היא נוסעת?

בדרך כלל את החלק הזה אנחנו שומרים למבחני הדרכים שלנו, אבל השקה זו כללה גם מקטע קצר בו יצא לנו לנהוג ברכב בפועל. נהיגה שכזו אינה מייצגת כמובן נהיגה בתנאי אמת בשום צורה ודרך, אך כן ניתן ללמוד ממנה מספר דברים שנוגעים מלרחב המחיה ברכב ולדברים נוספים שקשורים לנוחות ולאופן הנהיגה ברכב זה לאורך מסלול ההמראה בו נהגנו.

בהתחשב בכך שמדובר במסלול סגור, הרשינו לעצמנו "ללחוץ" קצת על האורה – שהאיצה יפה מאוד ובהחלטיות אופיינית לרכב חשמלי למרות שישבו בה שלושה נוסעים, עד כדי פרפור הגלגלים הקדמיים. בידוד הרעשים היה טוב מאוד עד שהגענו למהירויות היותר גבוהות שבאמתחתה, והסביבה הכללית של הנוסעים מאוד מזמינה ונעימה. בדומה לחברות סיניות רבות אחרות – השליטה ברגנרציה לא נעשית באמצעות מנופים או כפתורים אלא על ידי בחירה במסך המולטימדיה, ויחד עם נושא זה ניתן למנות לחובתה של האורה עניין משמעותי נוסף – על אף שמה, כל דמיון בינה ובין חתול במציאות הינו מקרי לחלוטין.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על ההשקה של האורה פאנקי קאט בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

רכב חשמלי בפחות מדקה: אורה פאנקי קאט בישראל! מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג