משלוח ראשון של ג'ילי ג'יאומטרי C בדרכו ארצה, השקה רשמית באוקטובר

יוניון מוטורוס מודיעה על הכנות אחרונות לתחילת השיווק והמכירות של הג'ילי ג'יאומטרי C החשמלית בישראל, יחד עם מינויים בג'ילי ישראל ו-EV EDGE

יצרנית הרכב הסינית ג'ילי היא אולי שם קצת פחות מוכר בארץ למי שאינו חובב רכב חשמלי הדוק, אך מדובר בחברה עם רקורד בעלויות מרשים במיוחד. ב-2010 החברה רכשה את חטיבת הרכב הפרטי של וולוו, השאירה את כל מערך הפיתוח והניהול בשוודיה, והזרימה סכומי כסף גדולים למי שאז דשדשה בנתוני המכירות תחת בעלות קונצרן פורד. את התוצאות הראשונות של הבעלות על ידי ג'ילי, וולוו החלה להראות בהשקת ה-XC90 החדש, אי אז באמצע העשור השני של שנות ה-2000, וכיום יש לוולוו ליין שונה לחלוטין ממה שהיה בעת הרכישה על ידי ג'ילי, וגולת הכותרת שלו – ליין ענף של רכבי פלאג אין, יחד עם רכב חשמלי ראשון שהושק בארץ זה מכבר – ה-XC40 החשמלית. בנוסף לכך, ג'ילי גם מחזיקה בכ-50% ממותג הרכב סמארט, שנמכרו לה על ידי מרצדס ב-2019 – ואת התוצאות נראה ייתכן שכבר ב-2023, עם השקת הסמארט קונספט #1.

ג'ילי ג'יאומטרי C
משלוח ראשון בדרך ארצה, השקה באוקטובר. ג'ילי ג'יאומטרי C (מקור: אתר ג'ילי העולמי)

אבל ג'ילי יודעת גם לנהל מערך ייצור עצמאי לבדה, ובהמשך לפעילותה של יוניון מוטורס בתחום הרכב החשמלי – משלוח ראשון של מאות רכבי ג'ילי מדגם ג'יאומטרי C צפוי להגיע ארצה עד סוף השנה. יוניון מוטורס מציינים בהודעה לעיתונות כי השקה תערך כבר באוקטובר, מיד לאחר החגים, והג'יאומטרי C צפוייה להגיע עם שתי אפשרויות לגודל סוללה – האחת, סוללה בגודל 53 קוט"ש והשנייה היא סוללת 70 קוט"ש. לדגם הספק של 204 כ"ס, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות מכובדות ביותר, ומבנה קרוסאוברי טיפוסי. כמו רכבים סיניים אחרים, גם במקרה של ג'ילי – ישנה תקינה אירופאית מלאה לרכב.

ג'ילי ג'יאומטרי C
מאות מכוניות צפויות להגיע ארצה עד סוף השנה, וייתכן שרכבים יימסרו ללקוחות עוד לפני סוף 2021 (מקור: אתר ג'ילי העולמי)

בשלב זה, יוניון מוטורוס עדיין לא העבירה מפרט מלא של הרכב ובאיזה רמות אבזור הוא צפוי להגיע ארצה, אך בנוסף לתחילת הפעילות ההולכת וקרבה של ג'ילי, גם בתוך קבוצת יוניון בוצע מינוי חדש לצורך המהלך – כאשר רונן יבלון, מנכ"ל EV Edge, יעבור בחודש אוקטובר לנהל את הפעילות החדשה של קבוצת יוניון עם המותג ג'ילי, ובמקומו ימונה למנכ"ל חברת EV Edge שרגא כץ – מנהל מקצועי עם רזומה מרשים במספר חברות ענק גלובליות, לו גם ניסיון רב בעולמות האנרגיה האלטרנטיבית, ואף תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון – אותו סיים בהצטיינות.

אם פספסתם – חברת EV EDGE מציעה ללקוחותיה וללקוחות חדשים שובר טעינה ע"ס 30 ש"ח למימוש בעמדותיה – את הפוסט ניתן לראות בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג, עוברים לרכב חשמלי 

ג'ילי ג'יאומטרי C
קרוסאובר מעניין, עם תקינה אירופאית מלאה, וסוללות בגודל 53 קוט"ש או 70 קוט"ש. ג'ילי ג'יאומטרי C (מקור: אתר ג'ילי העולמי)