1000 ק"מ לפי תקן NEDC: היצרנית הסינית GAC מתחילה למכור את ה-LX PLUS בסין

היצרנית הסינית GAC מתחילה במכירה רשמית של ה-LX PLUS החשמלית, לה טווח מוצהר עפ"י ה-NEDC של כ-1008 ק"מ

בחודש נובמבר דיווחנו על השקתה ותחילת שיווקה של המכונית GAC LX Plus, רכב חשמלי לשוק הסיני המקומי של היצרנית GAC אשר על פי תקן ה-NEDC צפוי לאפשר טווח של כ-1008 ק"מ תמימים. בארץ, GAC ידועה ב-GE3 שלה, שנמכר כאן על ידי יוניון מוטורס לפני הגעת הג'ילי ג'יאומטרי C ארצה, ולא כל כך הצליח. חלק מחוסר ההצלחה של הדגם נבע מהעדר תמיכה בטעינה מהירה בתקן CCS, העדר מערכות בטיחות אקטיביות ומחיר גבוה יחסית.

GAC
GAC LX PLUS – טווח NEDC של כ-1008 ק"מ (מקור: אתר GAC העולמי)

לגבי החזרתה של GAC ארצה אין כרגע מידע, אך היצרנית לא נחה מעבר לים. מעבר לכל מיני שותפויות גדולות כקטנות עם יצרניות מערביות מוכרות (למשל – שותפות עם הונדה בהקמת מפעל לרכבים חשמליים בסין), החברה ממשיכה כהרגלה למכור את תוצרתה בשוק המקומי, וכעת אנחנו מתוודעים כי ה-LX PLUS – אותה חשמלית עם טווח NEDC מוצהר של כ-1008 ק"מ, מתחילה להמכר באופן רשמי בסין.

GAC
(מקור: אתר GAC העולמי)

כידוע, הסוללה ב-GAC LX PLUS תגיע בגודל 144.5 קוט"ש, שזו למעשה הסוללה הגדולה ביותר שידוע לנו עלייה ביצור סדרתי בעולם. הטווח המוצהר יעמוד על 1008 ק"מ, אך הוא נמדד לפי תקן ה-NEDC המחמיר פחות, ואנו נעריך בזהירות שהטווח האמיתי של ה-LX PLUS יעמוד על משהו כמו 700 ק"מ – נתון מרשים בפני עצמו. להצהרה הזו של GAC בדבר תחילת המכירות של ה-LX נצרף גם את התזכורת לגבי עמדת הטעינה המהירה של GAC, אשר תומכת לכאורה בקצב טעינה מסחרר של 480 קילו וואט, כאשר ה-LX PLUS היא למעשה המכונית היחידה בעולם – כרגע – שיכולה, באופן תיאורטי, לתמוך בקצב הטעינה הזה.

להרחבה בנושא הספקי טעינה מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

GAC
(מקור: אתר GAC העולמי)

המחיר בסין עומד על כ-73 אלף דולרים (בערך 220 אלף שקלים לפי שער המרה נוכחי), אך אם נאלץ להמר – נהמר כי ה-GAC LX PLUS לא תגיע לאירופה במתכונתה הנוכחית. ביוניון מוטורס הצהירו בעבר כי האפיזודה עם ה-GAC GE3 הייתה מעין "תחילת עבודה" מול היצרנית, בכדי לייבא את דגמיה הבכירים ארצה כאשר אלו גם ייוצרו עם תקינה אירופאית, אך לא נראה כי בשלב זה הנושא מתקדם.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר

מה דעתכם על ה-GAC LX PLUS? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

GAC
(מקור: אתר GAC העולמי)