אנרג'יקה מציגה אופנוע טורינג חדש – אקספריה – הוא גם אופנוע הטורינג החשמלי הראשון בעולם

יצרנית הדו גלגלי האיטלקית אנרג'יקה מציגה את אופנוע הטורינג החשמלי הראשון בעולם - זהו האנרג'יקה אקספריה, עם טווח של מעל ל-200 ק"מ

בתקופה האחרונה אנחנו זוכים ליותר ויותר ידיעות בתחום הדו גלגלי החשמלי, גם אם אלו לא ידיעות בסדר גודל אליהן התרגלנו מעולם הרכב החשמלי. האחרונה שבידיעות אלו הייתה ההודעה המעניינת של הארלי דייוידסון, לפיה החברה עוצרת את ייצור כל דגמי הבנזין שלה לשבועיים בגלל בעיות אספקה – אך ייצורם של ההארלי דייוידסון LiveWire וה-Del Mar החדש יימשכו כרגיל.

אנרג'יקה אקספריה
(מקור: אתר אנרג'יקה העולמי)

הפעם, הידיעה החדשותית קצת יותר גדולה ומעניינת: יצרנית הדו גלגלי החשמלי האיטלקית אנרג'יקה, מציגה לראשונה מזה לא מעט זמן דגם חדש – אנרג'יקה אקספריה – הוא אופנוע הטורינג החשמלי הראשון בעולם. ליצרנית שכרגע מתחרה באנרג'יקה על השליטה בתחום החשמלי, זירו (להבדיל אלף אלפי הבדלות ביכולות הייצור ומשך הזמן בו החברות קיימות) יש אומנם דגמים שמאפשרים התאמה לדרישות תיור שכאלו, אך האנרג'יקה אקספריה הוא הראשון עד כה בתחום החשמלי שיוצר מלכתחילה ומראש כדגם טורינג ומגיע עם כל הציוד המנדטורי לדגם שכזה.

אנרג'יקה אקספריה
(מקור: אתר אנרג'יקה העולמי)

מבחינה זו, מדובר בראש ובראשונה בתנוחת רכיבה זקופה, כאשר האופנוע בנוי סביב פונקציה זו: חופת פלסטיק נדיבה עם משקף רוח (שנראה מעט נמוך לטעמנו בתמונות) יאפשרו מידת בידוד מעט טובה יותר  מהרוח לעומת אופנוע נייקד, ובנוסף לכך הדגם יגיע עם סט של שלושה ארגזים, ידיות מחוממות וג'ק מרכזי שיהיה אפקטיבי במיוחד בזמן הצורך בשימון השרשרת.

אנרג'יקה אקספריה
(מקור: אתר אנרג'יקה העולמי)

בצד הטכני, יש כאן מנוע וסוללה חדשים: המנוע החשמלי החדש מספק כ-102 כוחות סוס, מאיץ מ-0 ל-100 ב-3.5 שניות, ומציע טווח משולב של 222 ק"מ (אנרג'יקה טוענת למעל 400 ק"מ בשימוש עירוני). הסוללה החדשה מגיעה בגודל של 22.5 קוט"ש, ויכולות הטעינה של הדגם יעמדו על 3 קילו וואט בטעינה מעמדה ביתית או ציבורית, אך במפרט לא צויין מה הוא הספק הטעינה המהירה (שכן אפשרית בדגם) – ודובר על מספרים של 400 ק"מ בשעת טעינה מהירה, מה שאומר – סדר גודל של כ-25 דקות לטעינה של עד 80% בקירוב. אחד הייתרונות של אנרג'יקה על פני זירו, אגב, הוא יכולת השימוש בעמדות טעינה ולא בחיבור לשקע הקיר ישירות.

להרחבה בנושא קצב טעינה, גודל סוללה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

אנרג'יקה אקספריה
(מקור: אתר אנרג'יקה העולמי)

רשימת האבזור של האנרג'יקה אקספריה יפה מאוד גם כן: החל ממסך TFT צבעוני בגודל 5.5 אינץ', לא פחות משבעה מצבי רכיבה לבחירה (ארבעה מוגדרים מראש ושלושה נוספים להתאמה אישית של הרוכב), מערכת ABS של בוש שיודעת להתמודד עם בלימות גם בזמן הטיית האופנוע, בקרת אחיזה עם שישה מצבי התערבות, קרוז קונטרול, מערכת סיוע לחנייה שיכולה להניע את האופנוע קדימה או אחורנית באיטיות וכמובן סדרת האביזרים שהם כמעט מחייבים באופנועי טורינג שצויינו לעיל.

אנרג'יקה אקספריה
טעינה באמצעות מחבר טייפ 2 או CCS (מקור: אתר אנרג'יקה העולמי)

היות וכתבה זו עולה בסמיכות גבוהה מאוד לזמן בו האופנוע הוצג, קצת מוקדם לומר אם יגיע הדגם ארצה ובאיזה שלב (וכמובן מה יהיה מחירו), אך לכשהמידע יהיה ברשותנו אנו נדאג גם לעדכן את הכתבה. הצגת האקספריה של אנרג'יקה פותחת בפני רוכבי הטורינג את עולם הדו גלגלי החשמלי ויהיה מאוד מעניין לראות כיצד אנרג'יקה יעמדו בדרישה לדגם והאם היקפי הייצור של היצרנית יגדלו בהתאם.

מתלבטים לגבי אופנוע חשמלי? המדריך לאופנוע חשמלי יעשה לכם סדר!

חברי ערוץ הטלגרם של פלאג מג מקבלים את החדשות הכי חמות לפני כולם!

אנרג'יקה אקספריה
(מקור: אתר אנרג'יקה העולמי)