וולוו משאיות ארה"ב מציגה ראש גורר חשמלי חדש עם טווח של 440 ק"מ

וולוו משאיות ארה"ב מציגה את הדור השני של משאיות ה-VNR החשמליות שלה, שיציעו כעת יותר טווח, קצב טעינה טוב יותר ואפשרויות התאמה מרובות

האם גם עולם הרכב הכבד החשמלי מתחיל להתעורר וליישר קו עם עולם המכוניות החשמליות? במהלך תערוכת CES2022, דיווחנו לכם על הקנוורת' T680E החשמלית החדשה, ראש גורר של יצרנית המשאיות האמריקאית קנוורת', שהוצג בעיצומה של תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES2022. בנוסף אליו, וכתחום משיק-במידה של עולם הרכב הכבד החשמלי, גם חברת בובקט הציגה מיני-מעמיס חשמלי לחלוטין, שאף צפוי להגיע בקרוב ארצה.

וולוו חשמלית
וולוו VNR החשמלית (מקור: אתר וולוו העולמי)

אומנם לא מדובר בחברה שמציגה את מרכולתה במסגרת תערוכת CES2022, אך וולוו משאיות מנצלת את התזמון בכדי להציג דור חדש למשאיות וולוו VNR החשמליות שלה. למעשה, לקרוא לזה דור חדש זה לא מדוייק – כי מדובר במקצה שיפורים  של דגם ה-VNR החשמלי הקודם, אך מדובר במקצה שיפורים נרחב מאוד. ראשית, בוולוו משאיות יציעו מספר רב של קונפיגורציות סוללה – כאשר הקונפיגורציה הגדולה ביותר שבהן היא מארז של 6 סוללות בגודל כולל של 565 קוט"ש מפלצתיים, אשר יספקו למשאית טווח נסיעה משוער על חשמל בלבד של כ-440 ק"מ. יכולות הטעינה של הוולוו VNR לסוגיה עומדת על קצב של 250 קילו וואט מרשימים בטעינה מהירה, מה שלטענת וולוו יאפשר מילוי של הסוללה ל-80% בתוך כ-90 דקות.

להרחבה על גודל סוללה, קצב טעינה ועוד, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

וולוו חשמלית
(מקור: אתר וולוו העולמי)

משאיות ה-VNR של וולוו הן למעשה הדגמים המוצעים בשוק האמריקאי, שם אורך ראש הגורר פחות קריטי מאשר באירופה, ועל כן משאיות כגון ה-VNR שאתם רואים בתמונות נפוצות במיוחד. בנוסף לשדרוג הנרחב של הדגם, בוולוו מתכננים להציע 5 אפשרויות מרכב של ה-VNR החשמלית החדשה: ראש גורר 6X4, ראש גורר 6X2 "פושר" (בו הסרן האחרון הוא המניע), ראש גורר 4X2 "סינגל", משאית אחודה במרכב 4X2 ומשאית אחודה במרכב 6X4. כולן יוכלו להציע את אפשרויות ההינע החשמליות המדוברות, ויכולת הנשיאה המקסימלית של הדגמים הבכירים ביותר עומדת על כ-44 טונות.

וולוו חשמלית
למעלה מימין: ראש גורר 4X2 סינגל. באמצע מימין: ראש גורר 6X2 "פושר". למטה מימין: ראש גורר 6X4. למעלה משמאל: מרכב אחוד 4X2. למטה משמאל: מרכב אחוד 6X4 (מקור: אתר וולוו העולמי)

דגמי VNR אומנם לא מגיעים ארצה, אך גם בישראל – בדומה למדינות רבות אחרות בעולם – וולוו שולטת בשוק המשאיות הבינוניות והכבדות, והחברה החלה כבר ב-2019 למכור – גם באירופה וגם בארה"ב – משאיות חשמליות, כאשר אחת העסקאות הגדולות והמוכרות – עליהן דיווחנו כאן – הייתה עסקה בה חברת הלוגיסטיקה DFDS רכשה מאה משאיות חשמליות מוולוו (עסקה שלאחרונה דווח בתקשורת האירופאית שהוכפלה עקב שביעות הרצון של DFDS מראשוני הרכבים החשמליים שקיבלה).

מה דעתכם על הוולוו VNR החשמלית החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

וולוו חשמלית
(מקור: אתר וולוו העולמי)