וולוו C40 החשמלי מתחיל להמכר בישראל – החל מ-279 אלף שקלים

אחרי דחיות חוזרות ונשנות, מאיר חברה למכוניות מתחילה לשווק רשמית את הוולוו C40 החשמלית - גרסאת הקופה של ה-XC40 החשמלית - בישראל, החל מ-279,900 ש"ח

אחרי המתנה ארוכה ומספר דחיות בשיווק, במאיר חברה למכוניות הודיעו הבוקר כי הם מתחילים במכירה באופן רשמי של הוולוו C40 – זו היא גרסאת הקופה של ה-XC40, שנמכרת בתצורה חשמלית לחלוטין (ה-XC40 נמכר גם בתצורות של הייבריד מתון ופלאג אין, נוסף לגרסה החשמלית). הדגם החדש הושק לקראת סוף 2021, והגיע גם ארצה עוד בדצמבר האחרון.

וולוו C40
 (מקור: אתר וולוו העולמי)

הוולוו C40 החשמלי ימכר בשתי גרסאות סוללה: הגרסה הראשונה, שתמכר תחת השם P6, היא גרסאת ההנעה הקדמית. כאן, וולוו שתלו את סוללת ה-69 קוט"ש שבזכות ההנעה הקדמית המעט מתונה יותר והספק נמוך יותר של המנוע החשמלי (234 כ"ס) תאפשר טווח של עד 434 ק"מ, ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-7.9 שניות. יכולות הטעינה של הדגם מעמדה ביתית או ציבורית יעמדו – כמקובל אצל היצרן – על 11 קילו וואט, בעוד שעמדה מטעינה מהירה תתאפשר בקצב מקסימלי של 150 קילו וואט ותאפשר מילוי של הסוללה מ-10% ל-80% בתוך כ-32 דקות. זו מתבססת על ה-XC40 החשמלית שהושקה בישראל לאחרונה עם סוללה קטנה יותר וטווח קצר במקצת.

וולוו C40
 (מקור: אתר וולוו העולמי)

גרסאת הסוללה השניה, שתמכר תחת השם P8, תכיל כבר שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, יחד עם סוללת 72 קוט"ש גדולה יותר. כאן – הטווח מעט נמוך יותר ועומד על 414 ק"מ, אך ההספק גבוה יותר – ושני המנועים החשמליים יספקו לא פחות מ-407 כוחות סוס תמימים. דגם זה יאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.9 שניות, ויכולות הטעינה שלו יהיו זהות לגרסאת ה-P6 מהפסקה לעיל: 11 קילו וואט מעמדה ביתית ו-150 קילו וואט מעמדה מהירה.

וולוו C40
 (מקור: אתר וולוו העולמי)

שני הדגמים מכילים מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד עם מסך ענק במרכז הקונסולה המרכזית, ושניהם יתמכו בעדכוני תוכנה OTA – כך שלא יהיה לבעל הרכב צורך להגיע למוסך בכדי לעדכן את המערכת. בחברה מציינים גם כי הטווח של הרכבים צפוי להשתפר במקצת עם עדכוני תוכנה עתידיים. מחירה של הוולוו C40 בגרסאת ה-P6 עומד על 279,900 ש"ח, בעוד שגרסאת ה-P8 העוצמתית תומחרה בכ-309,900 ש"ח, מחירים לא רחוקים כלל מה-XC40 החשמלית. בנוסף, במאיר מזכירים לנו במסגרת ההודעה לעיתונות את החזון של וולוו לגבי עתיד ההינע האלטרנטיבי – שם, מתכננים לא פחות מ-50% נפח מכירות של דגמים חשמליים ו-50% היברידיים / פלאג אין עד 2025, כאשר בוולוו מתכננים שעד שנת 2030 כל הרכבים שנמכרים מתוצרתה יהיו חשמליים לחלוטין. אנחנו מחכים לראות איפה הסוללות של סטורדוט, אחרי ההשקעה של וולוו בחברה הישראלית, ישתלבו. מהלך תחילת היבוא של ה-C40 מצטרף להמשך עיבוי הליין החשמלי של וולוו בארץ, והשלב הבא לו אנו מחכים הוא השקת לינק אנד קו בישראל.

בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

וולוו C40
ההבדל העיקרי בעיצוב בין שני הדגמים – עיצוב הקופה של החלק האחורי. וולוו C40 החשמלי והגרסה החשמלית של הוולוו XC40 (מקור: אתר וולוו העולמי)