טסלה דוחה את ייצור הרואדסטר ל-2023, ואת הסייברטראק לסוף 2022

ייצור הרואדסטר של טסלה נדחה ל-2023, הטסלה סייברטראק נדחה לסוף 2022, אך יש גם חדשות טובות לגבי המודל Y והמודל 2 המסקרנות

נדמהכ שאין יום שעובר ללא איזו שהיא חדשה על טסלה – אם זה מקומי (ההישגים המדהימים של היצרנית בכיבוש מוחלט של שוק הרכב החשמלי בפרק זמן זעיר), או בין לאומי – כשם דבר בתחום הרכב החשמלי, טסלה מספקת ללא הפסקה המון חדשות בעולם הרכב החשמלי, וכחברה שמהווה אמת מידה בתחום הרכב החשמלי – כל ידיעה כזאת זוכה להד נרחב ברחבי גופי התקשורת בכל העולם.

בשיחה שקיים איילון מאסק, מנכ"ל החברה, עם שרשרת ההנהלה, הודה היזם המהולל שהרואדסטר החדשה נדחית לשנת 2023. ידיעה זו כנראה תתסכל מאוד את מעריצי החברה ואף יותר את מי ששם מקדמה על הרכב – הטסלה רואדסטר הוצגה לראשונה בשנת 2017 והוצהר כבר אז שהיא תעלה לכבישים ב-2020, כאשר טסלה איפשרה ללקוחות לשריין מראש רכב בעלות של 50 אלף דולרים. מחיר הרכב עצמו עמד, אז, על 200 אלף דולרים, ואם חשקתם באחד מרכבי "סדרת המייסדים" שיעלו על הכביש, תדרשו לשלם לא פחות מ-250 אלף דולרים. טסלה הודיעה כי הרואדסטר תאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-1.9 שניות בלבד, מהירותה המירבית תעמוד על 400 קמ"ש, והיא תגיע עם סוללת ענק בגודל 250 קוט"ש – לשם השוואה, הטסלה מודל S שעתידה לנחות בארץ בתחילת 2022, תגיע בגרסאת הפלייד הבכירה שלה עם סוללת 100 קוט"ש. עושה רושם מהשיחה אותה קיים מאסק כי הקושי והגורם העיקרי לעיכוב הנוסף בייצור ומסירת הרכב הוא הנדסי.

טסלה רואדסטר
דחייה ל-2023. טסלה רואדסטר (מקור: אתר טסלה העולמי)

נוסף לטסלה רואדסטר, גם הסייברטראק של טסלה צפוי להתעכב לסוף 2022. הדגם השנוי במחלוקת, שהוצג בסוף 2019, לא הוצג לציבור עם יותר מידי נתונים, אך ניתן להניח שתהינה מספר אפשרויות לבחירת גודל סוללה וביצועים – טווחים משוערים של בין 400 ל-800 ק"מ יוצעו, יחד עם מפרט שמיועד לעבודה. הסייברטראק מיועד להיות רכב עבודה בקטגוריית הפיק-אפים המאוד פופולרית בארה"ב, והמחירם המשוערים של הדגם יתחילו כנראה מ-40 אלף דולרים לגרסאת ההנעה האחורית ו-50 אלף דולרים לגרסאת ההנעה הכפולה.

טסלה סייברטראק
גם כן נדחה, אם כי לא בהרבה – בשביל לראות את הטסלה סייברטראק, נאלץ לחכות "רק" לסוף 2022 (מקור: אתר טסלה העולמי)

באותה השיחה, ציין מאסק כי דגם הכניסה החדש, שמשוער כמודל 2, צפוי להמכר כמודל 2023 – משמע שהוא יגיע לשווקים, לפי האימרה, ב-2022, וכן ציין מאסק כי מספר בעיות ייצור שהתרחשו בפסים שנוגעים למודל Y (שהוצגה לציבור במקביל לסייברטראק ב-2019) נפתרו ויקלו על הגדלת היקפי הייצור. בהתחשב בכך, כנראה שאת הסייברטראק לא נזכה לראות בקרוב נעה ברחבי שטחים חקלאיים, ולא נחזה לשבריר שנייה ברואדסטר שתעקוף אותנו במהירות מסחררת בכביש 6, אבל המודל Y קרובה אלינו מתמיד, וכנראה שתהווה תחרות ישירות ליונדאי איוניק 5.

טסלה מודל Y
טסלה מודל Y – לפחות כאן, לא היו חדשות רעות (מקור: אתר טסלה העולמי)