סקייוול XR86 לא מגיע אלינו למגזין בפעם הראשונה, ותוכלו לצפות במבחן שלו וגם של גרסתו הקודמת, סקייוול ET5. הוא מציע שילוב של מרחב פנימי נדיב, סוללה גדולה וטווח נסיעה שלגמרי מאפשר להגיע איתו לאילת ברוגע. כעת מצטרפת למשפחה גרסת PRO GT, שמביאה איתה שדרוגים נקודתיים בעיצוב, באבזור ובמערכות הבטיחות – ומנסה לחדד עוד יותר את החבילה שהדגם מציע. לקחנו אותו לנסיעה לאילת, ואלו התוצאות.
עיצוב ג'ילי EX5 החשמלי
בגרסה הזו, סקייוול לא ביצעה מהפכה עיצובית, אבל הוסיפה נגיעה נקודתית עם חישוקי "20 שמחליפים את "19 בדגם הרגיל. זאת, תוך שמירה על פרופורציות הקרוסאובר הגדולות והמרווחות, פס תאורה אחורי וחלונות מושחרים שממשיכים להעניק לרכב נוכחות בולטת.

מנוע ומערכת חשמלית
בבסיסו, מדובר באותו מערך הנעה חשמלי, עם מנוע בהספק 204 כ"ס שמניע את הגלגלים האחוריים.
לגרסה זו את הסוללה הגדולה של הדגם, בגודל 86 קוט"ש, לה טווח רשמי של 489 ק"מ.
בנסיעה מעשית השגנו כ-460 ק"מ עם מזגן פעיל – תוצאה מרשימה שמספיקה בהחלט לנסיעה שלמה לאילת ללא עצירה לטעינה. עבור נסיעות בין עירוניות ארוכות זה יתרון משמעותי.
להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

תא הנוסעים
בפנים, סקייוול מעניקה אפשרות בחירה בין ריפוד עור סינתטי לעור אמיתי. המסך המרכזי בגודל "12.8 נשען על חומרה חדשה שמציעה תגובה מהירה וברורה יותר, ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי "12.3.
השליטה ברבות מהמערכות ממשיכה להתבצע דרך המסך – פתרון שנראה מודרני אך פחות נוח בזמן נהיגה. המושבים הקדמיים חשמליים וכוללים חימום וקירור, הנוחות הכללית טובה, והמרווח מאחור ממשיך להיות אחת מנקודות החוזקה הגדולות של המודל בזכות רצפה שטוחה ומיזוג ייעודי.
גם תא המטען גדול ומרווח, כמו הדגם המוכר, והוא מציע שטח אחסון רב עם שטיחים מרופדים.
סקרנים לגבי המעבר לרכב חשמלי? מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

.
בטיחות ומערכות עזר
ה-PRO GT מוסיפה מספר טכנולוגיות שלא היו בגרסה הרגילה: מערך מצלמות היקפיות, זיהוי רכבים בשטח מת, סיוע בעת בלימה בנסיעה לאחור ובתנועה חוצה מאחור, התראה על רכב בשטח המת בעת פתיחת דלתות.
כל אלה מצטרפים לסט המערכות המוכר הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ניטור שטחים מתים וסייען חניה.

איך סקייוול XR86 PRO GT החשמלית נוסעת?
ההתנהגות של XR86 PRO GT ממשיכה להישען על אותה נוסחה מוכרת: נסיעה שקטה, בולמים רכים והתנהגות מאוזנת. היא בהחלט נוחה, במיוחד בנסיעות ארוכות כמו זו שעשינו.

מחיר סקייוול XR86 PRO GT חשמלי
מחיר גרסת PRO GT עומד על 188,900 שקל. גרסת הקומפורט הזולה יותר עולה 176,900 שקל. בהשוואה לתוספות – מצלמות היקפיות, בטיחות משופרת וחישוקים גדולים – התוספת במחיר הגיונית.
הרכב מגיע עם אחריות של 6 שנים או 150,000 ק"מ לרכב, ו-8 שנים או 200,000 ק"מ לסוללה – לפי המוקדם מבניהם.

סיכום מבחן סקייוול XR86 PRO GT החשמלית
סקייוול XR86 PRO GT מחדדת ומחזקת את מה שכבר היה טוב בדגם. היא מציעה יותר בטיחות, קצת יותר טכנולוגיה וחוויית נהיגה שממשיכה להיות נוחה ושקטה. למי שכבר אוהב את ה-XR86 גרסת ה-GT נותנת בדיוק את מה שחיפש: עוד קצת מכל דבר, ובמקומות הנכונים.
רוצים להתייעץ לגבי דגמי סקייוול, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

מפרט טכני של סקייוול XR86 PRO GT
הספק המנוע של רכב המבחן: 204 כ"ס, הנעה קדמית
יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 9.6 שניות
גודל סוללה: 86 קוט"ש נטו
קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילוואט
קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 75 קילוואט
טווח מוצהר של רכב המבחן: 489 ק"מ בטעינה אחת
טווח נסיעה במבחן: 460 ק"מ בטעינה אחת
מחיר רכב המבחן (גרסת PRO GT): 188,900 שקלים
אחריות: 5 שנים או 150,000 ק"מ לרכב, ו-8 שנים או 200,000 ק"מ לסוללה – לפי המוקדם מבניהם
שירות: רשת מרכזי השירות של קבוצת כדורי (היבואן הרשמי של רכבי סקייוול) הפזורים ברחבי הארץ
[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]