פיג'ו 5008 החשמלית 7 המקומות נחשפת – עם טווח נסיעה מירבי של 660 ק"מ

פיג'ו 3008 החשמלית נחשפת רשמית, בשתי רמות גימור, 3 מערכות הינע ו-2 סוללות חשמליות. לרכב תהיה גם גרסה היברידית ופלאגאין. מה חשוב לדעת על הדגם, ומתי נראה אותו בישראל?

כבר בשנת 2023 קונצרן סטלנטיס (בעל הבית של מותג פיג'ו) הבטיח להשיק עד 2025 זוג חשמליות חדשות וחשובות: פיג'ו 3008 ופיג'ו 5008, והבטיחה כי יהיה להם טווח חשמלי של כ-700 ק"מ. כיום, ההיצע החשמלי של פיג'ו נשלט בארץ בידי פיג'ו 2008 החשמלית ופיג'ו 3008 פלאג אין, אך בכתבת "מה מחכה לנו בשנת 2024 בתחום הרכב החשמלי בישראל" הודענו שהשנה יצטרפו להיצע פיג'ו 408 החשמלית ופיג'ו 3008 החשמלית. היום אנחנו שמחים לבשר על החשיפה העולמית הרשמית של פיג'ו 5008 החשמלית. מה חשוב לדעת עליה, ומתי נראה אותה בארץ?

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

פיג'ו 5008 החשמלית החדשה (צילום: פיג'ו)
פיג'ו 5008 החשמלית החדשה (צילום: פיג'ו)

עיצוב פיג'ו 5008

פיג'ו 5008 הוא קרוסאובר גדול עם 7 מקומות. הוא מצטרף, בערך, לקטגוריה האקסקלוסיבית של החשמליות בנות 7 המושבים, דוגמת מקסוס אי-יוניק 5 ומרצדס EQV – כאשר שניהם מגיעים בתצורת מיניוואן. הייחוד שלו בסגמנט הזה הוא צורתו, שהיא צורת קרוסאובר ולא מיניוואן, ולטענת החברה הוא בכל זאת מציע מרווח פנים עשיר, לצד היתרונות של קרוסאובר בהתניידות עירונית. רוחבו של בסיס הגלגלים שלו הוא 2.9 מטרים, ואורכו 4.79 מטר.

לפיג'ו 5008 יש את העיצוב החיצוני החדש של דגמי פיג'ו, עם הרבה אלמנטים אגרסיביים ודינמיים. עם פסי לד המדמים "שריטות אריה" מתחת לפנסי הפיקסל-לד המשולשים, גריל קדמי וג'אנטים מעוצבים (בגודל 19 ו-20 אינץ'), שעל גבי שניהם מוטבע הלוגו החדש של המותג.

מבפנים הוא מעודן יותר, ושם דגש על טכנולוגיה בתא הנוסעים, עם עיטורי אלומיניום ותאורת אווירה הניתנת להתאמה אישית, מסביב למסך מולטימדיה בגודל 21 אינץ'.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

פיג'ו 5008 החשמלית החדשה (צילום: פיג'ו)
פיג'ו 5008 החשמלית החדשה (צילום: פיג'ו)

פיג'ו 5008 החשמלי נתונים טכניים

פיג'ו 5008 מבוסס על פלטפורמת STLA Medium של קוצרן סטלנטיס. הדגם יוצע בשתי רמות גימור, Allure ו-GT, עם אפשרות לבחירה בין 3 מערכות הינע חשמליות: בהספק 210 כ"ס, 230 כ"ס ו-320 בהנעה כפולה.

לרכב סוללה גדולה, בגודל 98 קוט"ש, לצד סוללה קטנה יותר לדגם הכניסה – בגודל 73 קילוואט. בדומה להבטחה מהשנה הקודמת, לפיג'ו יש טווח נסיעה מירבי של 660 ק"מ, ו-500 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה ובדגם הכניסה. הוא מגיע עם טעינה ביתית בקצב 11 קילוואט כסטנדרט, וטעינת 22 קילוואט אופציונלית. להזכירכם, מעטים הדגמים החשמליים שניתן לטעון בארץ בקצב של 22 קילוואט (כסטנדרט או לא כסטנדרט), וביניהם תמצאו את סמארט 1 וזיקר 001.

גם את הסוללה הזו ניתן להטעין מ-20% ל-80% תוך כחצי שעה, בקצב טעינה מהירה מירבי של 160 קילוואט. בנוסף, לדגם יש גם יכולת טעינת V2L בהספק של 3 קילוואט, ותוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך לרכב חשמלי בתרחיש עלטה.

בנוסף, לרכב יש תא מטען בנפח 748 ליטר בתצורת 5 מושבים (2 מקופלים), 259 ליטר בתצורת 7 מושבים ועד 1,815 בתצורת 2 מושבים בלבד (5 מקופלים). בנוסף, יש שטחי אחסון גדולים גם בחלל הנוסעים והנהג. ובגרסת ה-GT, דלת תא המטען מגיעה כסטנדרט עם פתיחה חשמלית.

בנוסף לגרסה החשמלית, הדגם יוצא גם עם מנוע היברידי 1.2 טורבו בהספק של 136 כ"ס, וגרסת פלאגאין עם מנוע חשמלי בהספק של כ-123 כ"ס לצד מנוע בנזין בהספק של 150 כ"ס – לו טווח נסיעה חשמלי מירבי של כ-80 ק"מ.

להרחבה לגבי המושגים האלו, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

פיג'ו 5008 חשמלית תא הנהג (צילום: פיג'ו)
פיג'ו 5008 חשמלית תא הנהג (צילום: פיג'ו)

איבזור ומערכות בטיחות

מבפנים, ב-5008 החשמלית תמצאו כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה בגודל 10 עד 21 אינץ' (בהתאם לרמת הגימור), הגה חדש, גג זכוכית פנורמי, מערכת לטיהור אוויר, קונסולה מרכזית עם מחזיקי כוסות, 2 מטעני USB-C ושקע 12V, בקרת אקלים מפוצלת תלת-אזורית, ועוד. ניתן יהיה להזמין בתוספת תשלום מושבים ייחודיים שתוכננו בידי רופאים ומטפלים גרמנים כדי למנוע בעיות גב, ובגרסת ה-GT מושבי הרכב הרגילים גם מאווררים ומעסים, עם חימום לכל 7 המושבים.

גם בשורה השלישית (והאחרונה) שני הנוסעים נהנים כל אחד ממושב בגודל מלא, מחזיק כוסות, מנורת קריאה ומשענת יד. שקע ה-12V נגיע גם עבורם. ומהיבט סביבתי נוסף, בכל רכב נעשה שימוש ביותר מ-500 ק"ג של חומרים ירוקים וממוחזרים (מתכות ופולימרים שונים).

ברכב מותקנות יותר מ-40 מערכות בטיחות וסיוע בנהיגה, לצד מצלמת 360° ו-12 חיישנים שפזורים סביב האוטו. יש לו, בין השאר, בקרת שיוט אדפטיבית ששומרת על מרכז הנתיב, המלצות מהירות בהתאם לתנאי השטח, מעבר נתיב סמי אוטומטי, מערכת נהיגה חצי אוטונומית ועוד.

פיג'ו 5008 חשמלית תא הנוסעים (צילום: פיג'ו)
פיג'ו 5008 חשמלית תא הנוסעים (צילום: פיג'ו)

מתי פיג'ו 5008 החשמלית תגיע לישראל?

הדגם צפוי לצאת לשווקים העולמיים בסתיו 2024. מיבואנית המותג בישראל, קבוצת לובינסקי, נמסר כי פיג'ו 5008 החשמלית תגיע אלינו בתחילת שנת 2025.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

פיג'ו 5008 חשמלית 2024 (צילום: פיג'ו)
פיג'ו 5008 חשמלית 2024 (צילום: פיג'ו)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

רוצים לדבר על רכבי פיג'ו? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

קראו את הכתבה המלאה וצפו בסרטון: מה מחכה לנו ב-2024 בתחום הרכב החשמלי?