מרצדס Vision EQXX שוברת את השיא של עצמה – ועוברת מעל 1200 ק"מ על טעינה בודדת

אחרי המסע המוצלח בחודש אפריל, במרצדס החליטו לקחת את ה-EQXX לקצה ולראות כמה הרכב יוכל לעבור על טעינה בודדת בפעם השנייה. הם שברו את השיא הקודם
המסע הקודם של ה-EQXX, שהניב מעל ל-1000 ק"מ על טעינה בודדת. מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

בחודש ינואר האחרון, וכחלק מהצגת התכלית החשמלית שלה במסגרת משפחת ה-EQ, מרצדס הציגה את הקונספט Vision EQXX. קונספט זה נועד להציג חשמלית אולטרה יעילה, הן מבחינת צריכת האנרגיה והן מבחינת המבנה האווירודינמי שלה. מרצדס טענה כי הדגם הייחודי, לו סוללת הענק של המרצדס EQS (שנמצאת גם במרצדס EQV אותו בחנו בעבר) יוכל לעבור 1000 קילומטרים על טעינה בודדת.

מרצדס EQXX
(מקור: אתר מרצדס העולמי)

ההצהרה של מרצדס עמדה במבחן המציאות בחודש אפריל האחרון, כאשר בחברה הוציאו את ה-EQXX לאוויר העולם והחלו במסע מזינדלפינגן הגרמנית אל העיר קסיס הצרפתית, עיירות אירופאיות הנמצאות במרחק של מעל ל-1000 ק"מ אחת מהשנייה. המסע המדובר נערך בתנאי גשם וקור – מה שכידוע משפיע לרעה על הסוללה (ניתן לקרוא עוד בנושא במדריך השפעות מזג האוויר על הרכב החשמלי), אך למרות הכל – ה-EQXX השיגה טווח מדהים של 1008 קילומטרים, כאשר מחשב הדרך ברכב הראה שנותרו עוד מעל ל-140 קילומטרים נוספים. פרט ליעילות האנרגטית והמבנה האווירודינמי המבטיח, ה-EQXX עושה שימוש גם בפאנלים סולאריים בשביל לאחזר חלק מסויים מאנרגיית השמש, בדומה לרעיון של ה-Lightyear 0, ועל אותו בסיס של הג'נסיס G80 החשמלית (אף על פי ששם – הפאנל הסולארי נועד בכדי לספק חשמל בראש ובראשונה למערכת המיזוג כאשר הרכב בחניה).

מרצדס EQXX
בדרך לשטרסבורג (מקור: אתר מרצדס העולמי)

אז אחרי המסע מזינדלפינגן לקסיס, כנראה שלמהנדסים במרצדס נפתחו העיניים – והם החליטו לעשות מעשה, ולקחת את ה-EQXX באמת אל הקצה. הפעם, התוואי הנבחר עבר ממטה החברה בשטוטגרט שבגרמניה, אל עבר צרפת – דרך האוטובהאן (שמרצדס נדרשה לסגור מקטעים ממנו לציבור בזמן הניסוי, היות וה-EQXX מוגבלת ל-140 קמ"ש), הלאה לשטרסבורג ובהמשך אל מנהרת התעלה המקשרת בין צרפת לבריטניה, ומשם המשיכה מסביב ללונדון אל עבר מסלול המירוצים בסילברסטון, שהוא גם – על הדרך – ביתה של קבוצת הפורמלה 1 והפורמולה E של היצרנית הגרמנית.

מרצדס EQXX
שארית החשמל – בכניסה למסלול סילברסטון (מקור: אתר מרצדס העולמי)

לא הספיק לכם? אז תשמחו לשמוע ששארית החשמל שנותרה ברכב נועדה בכדי שנהג המירוצים של הקבוצה, וצבא מהנדסים שהשתתף בתכנון וייצור ה-EQXX, יסחטו מהרכב את כל מה שנשאר בסוללות בהקפות במסלול זה. מכאן והלאה נותרו ל-EQXX מספיק אלקטרונים בסוללת הענק שלה בכדי להקיף את המסלול עוד 11 פעמים, ללא התחשבות יתרה במצב החשמלי, והיא הגיעה לעצירה מוחלטת עם 1% בסוללה אל מול מרכז השליטה של המסלול.

מרצדס EQXX
1202 קילומטרים – עם אחוז טעינה נוסף בסוללה, ואחרי התחרעות של צוות הפורמולה E של מרצדס על המסלול (מקור: אתר מרצדס העולמי)

אז לכמה קילומטרים כל זה תורגם בפועל? ה-EQXX עברה טווח של כ-1202 קילומטרים על טעינה בודדת, מעל ל-100 קילומטרים יותר משהצליחה להשיג במסע הראשון שלה. בהתחשב בעובדה שאת ייתרת החשמל בסוללה החליטו במרצדס לפרוק על מסלול המירוצים, אנחנו לא נתפלא אם בקרוב נשמע על מסע נוסף של היצרנית עם ה-EQXX – הפעם, ככל שניתן יהיה לנסוע עד שהרכב יעצור.

בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!

חושבים שבסיבוב הבא ה-EQXX תעבור גם את ה-1300 קילומטרים על טעינה בודדת? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

מרצדס EQXX
שקע הטעינה עם מדבקות שנועדו להראות כי הרכב לא נטען כלל כל הדרך מגרמניה לבריטניה (מקור: אתר מרצדס העולמי)