חברת LG תשלם לג'נרל מוטורס 1.9 מיליארד דולרים על חלקה בריקול הענק לשברולט בולט

אחרי סאגה קצרה ומאוד לא נעימה, שבמסגרתה ג'נרל מוטורס הוציאה ריקול ענק להחלפת הסוללות בכל יחידות השברולט בולט שנמכרו מ-2017, LG נאלצת להכניס את היד לכיס

ריקולים הם עניין שכיח בעולם הרכב על כל סוגיו. רק לאחרונה פרסמנו כאן את הריקול לפורד מוסטאנג החשמלית, וגם דנו בעליהום התקשורתי שהתרחש בחודשי הקיץ מצד מספר אתרי אינטרנט בארץ כנגד טסלה, בעקבות אותה תקלת מזגן, אך הריקול הגדול והמשמעותי ביותר שאנו מדווחים עליו הוא דווקא הריקול של שברולט בולט. הבולט היא החשמלית הנמכרת ביותר בארה"ב אחרי טסלה, וגם לארץ הגיעו יחידות בודדות ממנה ביבוא אישי או מקביל.

דיווחנו בעבר כי ג'נרל מוטורס, חברת האם, פרסמה המלצה לבעלי השברולט בולט שלא לחנות במרחק הקטן מ-15 מטרים מרכבים אחרים, מחשש להתלקחות הרכב. המלצה זו הגיע אחרי שלל המלצות אחרות של ג'נרל מוטורס שנגעו לבולט הקטנה, בינהן – לא לטעון את הרכב אל מעבר ל-90%, לא לטעון את הרכב בשעות הלילה בזמן השינה ועוד המלצות שפוגעות בעצם קיומו של הרכב כרכב חשמלי.

שברולט בולט
הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארה"ב לאחר טסלה – בריקול ענק (מקור: אתר שברולט העולמי)

הלחץ על ג'נרל מוטורס הלך וגבר, ולבסוף, הקונצרן הוציא ריקול חסר תקדים – כל רכבי שברולט בולט שנמכרו בין 2017 ל-2021, ללא יוצא מן הכלל, יזומנו לסוכנות שברולט לצורך החלפת הסוללה. מדובר בריקול בעלות אסטרונומית שעולה על מאות מיליוני דולרים, ובמקביל לתחילת הטיפול בריקול (תהליך מורכב בפני עצמו בהתחשב במשבר השבבים), ג'נרל מוטורס פנתה למי שייצרה את סוללות הבולט, הלא היא חברת LG הקוריאנית, ודרשה הבהרות כיצד מצב זה נגרם.

תחקיר פנימי שנערך ב-LG מצא כי מערך ייצור רובוטי מסויים הוא האחראי למחדל הסוללות המתלקחות, וג'נרל מוטורס הוציאה לדירקטוריון הקונצרן הודעה כי היא מתכננת לתבוע מ-LG סכום אסטרונומי של 1.9 מיליארד דולרים. לא חלפו מספר שבועות מאז אותה הודעה לדירקטוריון ג'נרל מוטורס – וכעת חברת LG מודיעה כי היא תשלם את הסכום המדובר כפיצוי. ממש ככה, בלי משפט, בלי עורכי דין והאשמות הדדיות, בלי מלחמות והתכסחויות ליגליות, ג'נרל מוטורס רוצה – LG מכניסה את היד לכיס ומשלמת.

כשאנחנו רואים את המהלך אותו ביצעה LG – תשלום של סכום אסטרונומי באופן כמעט מיידי, ללא שום סוג שהוא של מאבק, אנחנו לא יכולים שלא לתהות – עד כמה LG באמת אשמה בריקול הזה, שהיא – בהעדר מינוח אחר – בחפץ לב של ממש, שילמה 2 מיליארד דולרים לג'נרל מוטורס במקום ללכת איתה למשפט. ייתכן, שפרט לאשמתה של LG במצב, החברה הייתה עלולה לסכן פעילות וסכומי כסף גבוהים באופן ניכר אם הם אכן היו מחליטים להכנס למלחמה משפטית, היות ו-LG היא ספק הסוללות של ג'נרל מוטורס, והחברות עובדות יחד על פיתוח דור הסוללות הבא שצפוי להניע בתצורות כאלו ואחרות את כלל דגמי ג'נרל מוטורס החשמליים העתידיים. לפחות הסאגה הזו הסתיימה, לעת עתה.

יש לכם ספקולציות אחרות לסיבה בגינה LG שילמה 1.9 מיליארד דולרים כל כך מהר? שתפו אותנו בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג, עוברים לרכב חשמלי