הקאמבק של למבורגיני קונטאש – ישירות אל עולם הרכב ההיברידי

למבורגיני מקימה לתחייה את אחד מהשמות המחייבים ביותר מהעבר שלה - הקונטאש - ומציגה מכונית על סופר אקסקלוסיבית עם מנגנון היברידי

האם אנחנו באמת צריכים להציג את למבורגיני? יצרנית מכוניות העל האקזוטיות האיטלקית הייתה, וכנראה שנשארה עד עצם היום הזה, חלומם הרטוב ביותר של חובבי נהיגה רבים, ומכוניות העל שלה מפורסמות בכל רחבי העולם עם העיצוב האייקוני שאינו משתמע לשתי פנים. חיסכון בדלק, שימושיות רחמנא ליצלן, אפילו אפשרות של חנייה עם שני גלגלים על המדרכה – כל אלו נמצאים מהיצרנית והלאה, וכך גם לגבי מחירים ריאליים. מזל שלפנטז לא עולה כסף…

למבורגיני הודיעה כי היא מקימה לתחייה את אחד מהשמות הכי אייקוניים בעולם הרכב – הקונטאש. הדגם יוצר במקור בין השנים 1974 ל-1990, ומעבר לעיצובו פורץ הדרך והמהפכני, הכיל דגם זה מנוע V12 מפלצתי בנפח 4000 סמ"ק, שצוות לתיבת הילוכים ידנית. היום, בכל רכב ולו הזול והבסיסי ביותר, יש לנו שלל בקרות ומערכות שאמורות לשמור עלינו מביצוע טעויות בנהיגה – אך במקרה של הקונטאש – בדיוק כמו חנייה עם שני גלגלים על המדרכה – גם דברים אלמנטריים כמו בקרת אחיזה, ABS או אפילו מערכת בלימה משולבת לא היו בכיוון של היצרנית. אז, נהיגה ברכב עם מנוע V12, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית, הצריכה יכולות נהיגה גבוהות במיוחד.

למבורגיני קונטאש
למבורגיני קונטאש קמה לתחייה (מקור: Road and Track)

אז ראשית, נרגיע – הלמבורגיני קונטאש החדשה לא קשורה בשום צורה ודרך לדגם המקורי, פרט לשם ולעיצוב. אם בזמן הפסקה הקודמת כבר החלטתם שאתם לא תרכשו אותה – אל חשש, המכונית תגיע מאובזרת במיטב שיש לאלקטרוניקת הרכב העילית להציע. נוסף על כך, הקונטאש הזו תגיע עם יחידת הינע היברידית קלה (להרחבה על מערכת היברידית קלה אתם מוזמנים לקרוא את המדריך לרכב היברידי), שתורכב כך: את עיקר הכוח יספק מנוע מפלצתי אף יותר – V12 בנפח 6500 סמ"ק (אטמוספרי לגמרי, ללא טורבו), וגיר כפול מצמדים בעל שבעה הילוכים. כל החבילה הבנזינית הזאת מספקת לא פחות מ-780 כוחות סוס!

אל המערך העוצמתי הזה, מחוברת כאמור מערכת היברידית קלה – סוללה ומנוע חשמליים נוספים שמולבשים על יחידת ההינע, מספקים עוד 34 כוחות סוס צנועים. ברכב היברידי עממי, מערכת שכזו אפילו לא נחשבת למערכת היברידית קלה, אלא לאחת טיפוסית לגמרי, ולא לחלוטין ברור מה גרם ליצרנית להשתמש במנגנון הזה (פרט לעובדה שהוא היה קיים על המדף בדגמי קונספט של החברה). למרות זאת – לדברי היצרנית, נעשה בסוללה שימוש בקבל על – מה שמאפשר להפיק מהסוללה הקטנה מבחינה פיזית הספק גבוה בהרבה מאשר במערכת מקבילה ללא קבל על, כך שניתן להניח שלא מדובר ב"סתם" מנגנון, אלא כמו שאר הרכב – יצירת עילית מכאנית (או חשמלית, או היברידית, תלוי כמה חשוב לכם הנושא הירוק).

למבורגיני קונטאש
גם הדלתות המפורסמות של היצרנית נמצאות כאן (מקור: peakpx)

הוצאתם כבר את פנקס הצ'קים? ובכן, כדאי לכם למהר. למבורגיני מתכננת לייצר רק 112 יחידות של הקונטאש 2022, ועלות כל יחידה תעמוד על 2 מיליון יורו. לפני ההזמנה, חשוב מאוד שתדעו: למבורגיני הודיעה כי הקונטאש תהיה האחרונה אי פעם בהיצע שלה שתעשה שימוש במנגנון ההיברידי הזה, ומכונית הדגל הבאה של היצרנית תכלול כבר מערכת פלאג אין עוצמתית הרבה יותר מהמערכת ההיברידית הקלה שיש ברכב זה.

הכתבה פורסמה במקור בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

למבורגיני קונטאש
ברקע – הקונטאש המקורית משנות ה-70 (מקור: Autobala)