ב-20 באוגוסט 2025 נרשם ציון דרך משמעותי בהיסטוריה של קיה באירופה: תחילת ייצורה של קיה EV4, רכב חשמלי חדש לחלוטין, במפעל החברה הוותיק ב-Žilina (ז’ילינה), סלובקיה. מדובר ברכב החשמלי הראשון שמיוצר על אדמת אירופה עבור קיה – מהלך אסטרטגי שמסמן האצה ביישום תוכנית החשמול של המותג ביבשת.
ההזמנות לדגם נפתחו במרץ 2025. “תחילת ייצור ה-EV4 היא אבן דרך ענקית עבורנו. היא מדגימה את היכולות הטכנולוגיות והגמישות של הפעילות האירופית שלנו”, אמר Marc Hedrich (מארק הדריך), נשיא ומנכ"ל קיה אירופה. “מה-20 באוגוסט סלובקיה תבנה מכוניות חשמליות מלאות לצד דגמים היברידיים ומנועי בעירה פנימית. הרחבת יכולות הייצור שלנו מאפשרת לנו לתמוך עוד יותר במגוון לקוחותינו באירופה".
אז מה חשוב לדעת על הדגם והמפעל הסלובקי?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

קיה EV4 – דגם ייעודי לשוק האירופאי
ה-EV4 הוא האצ’בק חמש-דלתות קומפקטי, שתוכנן ועוצב במיוחד עבור הצרכן האירופי. הדגם מבוסס על פלטפורמת E-GMP (Electric Global Modular Platform) של קונצרן יונדאי-קיה, ומציע שילוב בין ביצועים, יעילות ואוטונומיה גבוהה. הוא יוצע בשתי גרסאות סוללה: 58.3 קוט"ש ו-81.4 קוט"ש, עם טווח נסיעה מרבי של כ-630 ק"מ בטעינה אחת.
בנוסף, הדגם כולל טכנולוגיות מתקדמות לניהול אנרגיה, בהן V2L (ר"ת של Vehicle-to-Load) שמאפשרת שימוש ברכב כמקור חשמל למכשירים חיצוניים, ו-V2G (ר"ת Vehicle-to-Grid) המאפשרת החזרת אנרגיה לרשת החשמל (תוכלו לקרוא עוד בנושא במדריך לרכב חשמלי בתרחיש עלטה).
בין מאפייני העיצוב הבולטים: מכסה מנוע מאלומיניום להפחתת משקל ושיפור ההתנהגות הדינמית, לצד חמישה צבעי חוץ ייחודיים וקווי עיצוב חדים הממשיכים את שפת “Opposites United” של קיה.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

המפעל הסלובקי של קיה
מפעל Kia Autoland Slovakia ב-Žilina נפתח בשנת 2004 ומשתרע על פני שני קילומטרים רבועים. הוא מהווה בסיס ייצור מרכזי לאירופה, עם קיבולת שנתית של 350 אלף כלי רכב ו-540 אלף מנועים, ובסך הכול יוצרו בו מאז הקמתו למעלה מ-5 מיליון יחידות שיוצאות ל-83 מדינות ברחבי העולם – כ-11% מתפוקת כלי הרכב העולמית של קיה.
במפעל מועסקים כ-3,700 עובדים והוא מתופעל באמצעות יותר מ-600 רובוטים מתקדמים, בחמישה תחומי ייצור עיקריים: חיתוך פח, מרכב, צביעה, מנועים והרכבה. לצד ה-EV4, המפעל ממשיך לייצר גם את קיה XCeed ואת קיה ספורטאז' בגרסאות היברידיות ופלאג אין, שהיוו כבר בשנת 2024 כרבע מהתפוקה השנתית.
לקראת תחילת ייצור קיה EV4, השקיעה החברה 108 מיליון יורו בשדרוג קווי הייצור, כולל התקנת מסוע סוללות חדש בקו ההרכבה. בנוסף, המפעל מוביל ביישום מדיניות קיימות: מאז 2014 הופחתה צריכת החשמל ליחידה ב-11%, צריכת המים ב-28% ופליטת הפחמן הדו חמצני ב-13%. כיום המפעל פועל על חשמל ממקורות מתחדשים בלבד, ובסוף השנה צפוי להתחיל להפיק כ-1.5% מצריכת האנרגיה שלו באמצעות תחנת כוח סולארית חדשה.

ומה עוד קיה מתכננת?
בעוד גרסת החמש-דלתות של ה-EV4 תיוצר באירופה, אחיו בעל מרכב הסאלון – EV4 Fastback – ייוצר בקוריאה, במפעל Autoland Gwangmyeong EVO. בספטמבר 2024, החברה חנכה את המפעל בתור מפעל הרכב החשמלי הראשון שלה בדרום קוריאה. המהלך מדגיש את האסטרטגיה הגלובלית של קיה: חלוקת קווי ייצור בין אירופה לאסיה כדי לתת מענה מיטבי לשווקים שונים.

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מקווים לחזרתם המהירה והשלמה של כל החטופים ומאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
רוצים לדבר על רכבי קיה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי