תערוכת CES2022: קנוורת' מציגה ראש גורר חשמלי עם 670 כ"ס וטווח מוצהר של 240 ק"מ

יצרנית המשאיות האמריקאית קנוורת' מציגה בתערוכת CES2022 את ה-T680E החשמלית עם סוללת ענק בגודל 394 קוט"ש וטווח מוצהר של כ-240 ק"מ

ייתכן שחלקכם מכירים את יצרנית המשאיות האמריקאית קנוורת' ממקור ראשון: משאיות בודדות של החברה עשו דרכן ארצה, בין אם ביבוא מסודר ורשמי של חברת תעבורה ובין אם ביבוא אישי, לאורך עשרות השנים האחרונות. היצרנית האמריקאית זוכה להצלחה רבה במולדתה, אך תצורת המשאית (בה החרטום מכיל את המנוע הענק והופך אותה למעשה לארוכה משמעותית ממשאיות "טלוויזיה" בהן הקבינה ממוקמת מעל למנוע ולא מאחוריו) הפכה אותה לבעייתית למכירה באירופה (ובישראל), היכן שישנה מגבלת אורך לראשי גורר. בארה"ב, הרגולציה בנושא מחמירה פחות באופן דרסטי, ותצורה זו היא התצורה היחידה שקיימת שם בראשי גורר.

בקנוורת' לא קופאים על השמרים בתחום החשמלי, והחברה הציגה בתערוכת CES2022 את הקנוורת' T680E – ראש גורר חשמלי בתצורת הנעה של 6X4, עם נתונים מרשימים בהחלט. כפי שציינו בעבר, תחום רכבי העבודה החשמליים – שמכיל בתוכו את המסחריות הגדולות ואת המשאיות לסוגיהן, סובל מקושי הנדסי משמעותי בכל הנוגע לטווחים של הרכבים; משאיות לדוגמא נמכרות למגוון עצום של שימושים ומשאות, ולכן קשה מאוד לייצר משאית חשמלית שתתאים לכולם באופן גורף וגם תאפשר את אותו הטווח. בזמן שכלי רכב פרטיים מציעים טווחים שעומדים על מאות קילומטרים בממוצע, משאיות חשמליות מסוגלות לספק בדרך כלל – ובהתאם לשימוש הצפוי – טווחים של בין 120 ל-400 ק"מ. העלויות כאן גבוהות פי כמה וכמה ממשאיות מקבילות מונעות דיזל.

קנוורת' חשמלית
קנוורת' T680E חשמלית – סוללת ענק של 394 קוט"ש (מקור: אתר קנוורת' העולמי)

הקנוורת' T680E מגיעה כאמור עם הנעת 6X4 אשר מושגת באמצעות זוג מנועים חשמליים – אחד לכל סרן. ההספק של ה-T680E עומד על כ-670 כוחות סוס מרשימים, אשר מגיעים מסוללה עצומה בגודלה – 394 קוט"ש. בקנוורת' לא שיחררו נתונים מלאים לגבי יכולות הטעינה של ה-T680E, אך ציינו שטעינה מהירה ברכב תארוך כ-3 שעות למילוין המלא של הסוללות (מה שאומר שכפי הנראה- הטעינה המהירה תתאפשר בקצב של כ-100 קילו וואט, לערך). הטווח המוצהר של ה-T680E עומד על כ-240 ק"מ – טווח שעלול להראות נמוך, אך חשוב לזכור כי מדובר במשאית שבפני עצמה שוקלת כמה טונות בודדות, וזו צפויה לגרור מטענים במשקלים אדירים של עשרות טונות.

להרחבה בנושא קצב טעינה מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

ה-T680E מצטרפת לליין המשאיות החשמליות של קנוורת', ולמרות העדר רגולציה ברורה וחד משמעית בתחום הרכב הכבד החשמלי, משמח לראות שגם יצרניות אמריקאיות (היכן שהרגולציה מעט פחות מחמירה מבאירופה) רצות קדימה בתחום החשמלי. מחירה של ה-T680E יימסר ללקוחות המתעניינים, ואנחנו נשער בזהירות כי העלות שלה תהיה פי כמה וכמה מעלות המשאית המקבילה לה מנוע דיזל.

מה דעתכם על ה-T680E של קנוורת'? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

קנוורת' חשמלית
(מקור: אתר Kenworth העולמי)