השקה: יונדאי באיון היברידי קל בישראל

בהמשך להתרחבות של יונדאי בישראל בגזרת ההנעה האלטרנטיבית, ולאחר ההשקות של יונדאי קונה ויונדאי אלנטרה ההיברידיות - היונדאי באיון זמינה בישראל החל מהיום בגרסה ההיברידית הקלה.

ההיצע ההיברידי של יונדאי בארץ מתרחב עם קרוסאובר נוסף. לאחר ההשקה של יונדאי אלנטרה בסוף 2021 (יש גם את מבחן רכב ליונדאי אלנטרה שערכנו קצת לאחר מכן), ולאחר חזרתה של היונדאי קונה הייבריד ארצה (שגם בחנו בתחילת השנה), גם היונדאי באיון בגרסה ההיברידית הקלה מגיעה לישראל. היונדאי באיון מתאפיין בקו העיצובי הספורטיבי של הדור החדש של יונדאי, יחד עם תא נוסעים מרווח, מערכת היברידית קלה ומערכות בטיחות מתקדמות.

יונדאי באיון בגרסה היברידית קלה
יונדאי באיון בגרסה היברידית קלה (מקור: אתר יונדאי העולמי)

יונדאי באיון בגרסה היברידית קלה

היונדאי באיון ההיברידי יושק בארץ עם מנוע 1,000 סמ"ק טורבו, בהספק של 120 כ"ס ברמת הגימור Supreme – שהיא היחידה עם המערכת ההיברידית הקלה. המערך כולל סוללה שנטענת באופן רגרנטיבי בזמן הורדת הרגל מהגז, והיא מספקת חשמל לחלק ממערכות הרכב. הסוללה ההיברידית הזו היא בגודל של 0.46 קוט"ש, ועל פי הצהרת היצרן, צריכת הדלק של היונדאי באיון הייבריד היא ליטר ל-18.5 ק"מ.

להרחבה בנושא סוגי מערכות היברידיות – מומלץ לעיין במדריך לרכב היברידי

יונדאי באיון בגרסה היברידית קלה (מקור: אתר יונדאי העולמי)

יחידת ההנעה

יחידת ההנעה של היונדאי באיון ההיברידי כוללת מנוע שלושה צילינדרים עם דגש על צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכות. הוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד DCT בעלת שבעה יחסי העברה, שמצוידת במנגנון Rev Matching, אותו אולי תכירו מדגמי הספורט של חטיבת N. מנגנון זה מתאים את סל"ד המנוע באופן אוטומטי לסל"ד של ציר תיבת ההילוכים לפני כל החלפת הילוך, מה שמבטיח החלפת הילוכים חלקה במיוחד ללא הפסדי כוח. שילוב המנוע ותיבת ההילוכים החכמה מספקים ביצועים אופטימליים שמאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות, ומהירות מרבית של 185 קמ"ש.

מנוע 1,000 סמ"ק טורבו, בהספק של 120 כ"ס. יונדאי באיון היברידית קלה (מקור: אתר יונדאי העולמי)

מראה ואיבזור

היונדאי באיון מתאפיין בקו העיצובי המודרני והנועז של הדור החדש של יונדאי, ומציע קרוסאובר במידות של מכונית סופר מיני, עם קווים זוויתיים שנותנים לו מראה ספורטיבי ו"הייטקי". הרכב שם דגש על עיצוב מתחוכם ופונקציונאליות. למרות הקומפקטיות, תא הנוסעים של יונדאי באיון הוא בעל מרחב פנים מרווח יחסית לקרוסאוברים עירוניים אחרים, ומאפשר ישיבה מרווחת ונוחה.

לוח השעונים ברכב דיגיטלי, בגודל 10.25 אינץ'. לצידו ישנו מסך מגע צף בגודל 8 אינץ' המאפשר שליטה על מערכות הבידור והתפעול של הרכב, כשמתחתיו משטח המגע של ממשק המולטימדיה. המערכת תומכת בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay לשיקוף הטלפון הנייד, וכפי שהכרנו מדגמי יונדאי האחרים – מדובר במערכת נוחה ויעילה.

שם דגש על עיצוב מתחוכם ופונקציונאליות. יונדאי באיון היברידי קל (מקור: אתר יונדאי העולמי)

יונדאי באיון היברידי ברמת גימור Supreme

יונדאי באיון משווק בישראל בגרסה ההיברידית הקלה רק ברמת הגימור השלישית והמתקדמת ביותר – ה-Supreme. רמת הגימור כוללת בין השאר תאורת LED קדמית ואחורית, תאורת יום DRL בטכנולוגיית LED, וחיישני גשם ותאורה.

יונדאי באיון (מקור: אתר יונדאי העולמי)

מערכות הבטיחות

מפרט הבטיחות של יונדאי באיון היברידי קל כולל 6 כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות רבות, ביניהן: מערכת בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, תאורת אור גבוה אדפטיבית המונעת סינוור, התראה ויזואלית וקולית על שכחת ילדים במושב האחורי, חיישנים היקפיים לסיוע בחנייה, זיהוי רכב בשטח מת ומערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור.

יונדאי באיון היברידי קל (מקור: אתר יונדאי העולמי)

המחיר

יונדאי באיון ההיברידית הקלה זמינה להזמנה בישראל החל מהיום ברמת הגימור Supreme, במחיר של 133,900 ש"ח. מחיר זה ממצב אותה במיקום מעניין אל מול קרוסאוברים היברידיים אחרים, דוגמת הטויוטה יאריס קרוס הייבריד, שעל אף דמיון סגמנטיאלי וסוללה מעט גדולה יותר, מתומחרת בסכום גבוה משמעותית.

בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!

מה דעתכם על הגעת היונדאי באיון עם המערכת ההיברידית הקלה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

יונדאי באיון בגרסה היברידית קלה (מקור: אתר יונדאי העולמי)