הונדה משיקה זוג קטנועים חשמליים קטנים וזולים – לשוק הסיני

הונדה משיקה בסין זוג קטנועים חשמליים זערוריים עם טווחים של בין 55 ל-85 ק"מ, מפרט צנוע ומחיר צנוע אף יותר מכך, שנושק בקושי לאזור ה-1000 דולרים

קצת מאכזב לראות את ההיצע ההולך וגדל של כלי רכב חשמליים בישראל, בעוד קטנועים ואופנועים חשמליים נותרים הרחק מאחור. ההיצע דל (באופנועים הוא מסתכם פחות או יותר בזירו, בקטנועים יש מעט יותר מבחר), הטווחים לא אידאליים וברובם מתאימים לשימוש עירוני בעיקר, והם סובלים למעשה ממספר חסרונות מהם סובלים גם הרכבים החשמליים (אם כי ברכב חשמלי בעיית הטווח הולכת ונעלמת). להרחבה, אתם מוזמנים לעיין במדריך לרכב חשמלי של מגזין פלאג מג.

יחד עם זאת, במקומות רבים בעולם – השימוש באופנועים וקטנועים חשמליים הוא נורמה. מטרופולינים צפופים ואדירי מימדים הופכים את ההתניידות על דו גלגלי, ובמיוחד חשמלי – שמקודם לעיתים מאוד קרובות על ידי המדינה – לפתרון מעולה. אחד מהמקומות בהם פתרון זה נפוץ במיוחד הוא סין – שם הממשלה גם מקדמת באופן אקטיבי ונרחב את תחום הדו גלגלי החשמלי בכלל, ואת הקטנועים החשמליים בפרט, במיוחד את הזערוריים מבינהם. מדובר בשוק אדיר מימדים בהיקפיו, ואחת היצרניות שנלחמות על כיס הרוכשים היא הונדה. טוב, זו לא בדיוק הונדה שאנחנו מכירים, אלא יצרן מקומי בשם הונדה-וויאנג, שהוא למעשה הנציגות הסינית של הונדה (נציגות שמייצרת גם וריאציות סיניות של דגמי מכוניות הונדה שאנחנו מכירים אפילו בישראל).

שני קטנועי הונדה-וויאנג החדשים כנראה יהיו מקבילים למשהו בסגנון של קטנוע 50 סמ"ק. הדגם הראשון נקרא U-GO (יצירתיים הסינים האלו…), ולו שתי גרסאות שמבוססות על אותה סוללת 1.44 קוט"ש נשלפת. גרסא אחת תספק 2.5 כוחות סוס, והיא הבכירה יותר מבין השתיים, בעוד השנייה תספק 1.5 כ"ס. סוללה אחת כזו תספיק לטווח של כ-65 ק"מ, אך לקטנועים אלו אפשרות לתוספת סוללה – וכך ניתן יהיה להכפיל את הטווח ל-130 קילומטרים תמימים. מחירם של הדגמים נושק לאזור ה-1000 דולרים. על מנת לשמור על מחיר נמוך כל כך, הונדה דואגת לאבזר את הקטנוע במינימום הנדרש – צג LCD פשוט ביותר, ללא שום מערכות בטיחות.

קטנוע הונדה חשמלי
הונדה U-GO – שימוש עירוני בלבד (מקור: Gizmochina)

הקטנוע השני הוא ה-U-BE, ואם המפרט הצנוע של ה-U-GO הפתיע אתכם – תחזיקו חזק. כאן מדובר בקטנוע עירוני עוד יותר קטן, עם מהירות מירבית של 25 קמ"ש וסוללה מעט קטנה יותר מה-U-GO במספר ווריאציות, אשר יכולה לאפשר טווח רכיבה של בין 55 ק"מ ל-85 ק"מ. כאן, אם תלכו על הדגם הגבוה ביותר בהיצע ה-U-BE, תזכו לקבל לא פחות מבלם דיסק קדמי כחלק מרשימת האבזור. ייתכן שתופתעו לשמוע כי ל-U-BE יש פדלים – כחלק מהתקנות המקומיות אשר מאפשרות הטבות למינהן לקטנועים בעלי פדלים לעומת קטנועים רגילים.

קטנועים אלו אומנם לא מאוד מלהיבים או מפתיעים אותנו כאן בארץ, וישראל לא שונה בהקשר זה מרוב העולם המערבי – תחום הדו גלגלי החשמלי עדיין רחוק מאוד מהמקום בו תחום הרכב החשמלי נמצא, ובהעדר רגולציה דוחקת, רק יצרניות בודדות מעיזות ללכת לכיוונים שכאלו בצורה גורפת. דוגמא לכך היא הארלי דייוידסון עם ה-Livewire, ומהצד השני ישנה זירו, אשר מיסודה (בדומה לטסלה במכוניות) עוסקת אך ורק בהנדסה, פיתוח וייצור של אופנועים חשמליים. מקווים מאוד שבקרוב נתחיל לראות שינוי מגמה בתחום זה.

רוצים לדון בעולם הקטנועים והאופנועים החשמליים? בואו לקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

קטנוע הונדה חשמלי
הונדה U-BE. לא נדמה לכם – יש לו פדלים (מקור: Gizmochina)