פיאט E-Ulysse רוצה לכבוש את שוק ההיסעים החשמלי באירופה

פיאט E-Ulysse מציג שאיפה של היצרנית לכבוש את שוק ההיסעים החשמלי באירופה, והוא מתכנן לעשות זאת עם עשרות אפשרויות התאמה אישית

בדומה לתחומים אחרים שחווים את המהפכה החשמלית, גם תחום הרכבים המסחריים מקבל בטפטופים עוד ועוד דגמים חשמליים חדשים. בפעם האחרונה ראינו את זה בהקשר של המרצדס EQV שקיבלה מספר אפשרויות הינע חדשות לשנה הנוכחית, וכעת הגיע תורה של עוד צלע של קונצרן סטלנטיס להתקדם לכיוון חשמלי זה – כאשר, למזלם, הפלטפורמה כבר קיימת. אחת מהאופציות לרכב מסחרי חשמלי אף נבחנה במגזין בעבר וזהו ה-LEVC VN5 (אם כי במקרה זה מדובר במסחרית ולא מסיע נוסעים).

פיאט חשמלי
פיאט E-Ulysse – גרסה קצרה וארוכה, והמון המון המון אפשרויות התאמה (מקור: אתר פיאט העולמי)

הפעם מדובר בחטיבה המסחרית של פיאט, אשר משיקה את הפיאט E-Ulysse – רכב היסעים חשמלי חדש, אשר עושה שימוש בפלטפורמה זהה לזו של הסיטרואן ג'אמפי החשמלית (אשר אמורה להגיע ארצה בהמשך השנה הנוכחית). עד כמה בפיאט נחושים להכנס בעוצמה לשוק ההיסעים באירופה? כנראה שמאוד, כי מעבר למפרט הטכני, יש ל-E-Ulysse מספר נתונים מעניינים נוספים שיכולים בהחלט לסייע לו להשיג את המטרה של החברה.

פיאט חשמלי
סביבת נהג טיפוסית למסיע נוסעים. פיאט E-Ulysse (מקור: אתר פיאט העולמי)

בהיבט הטכני, אין כאן הרבה דברים חדשים שטרם ראינו: ה-E-Ulysse יגיע עם שני גדלי סוללה – 50 קוט"ש או 75 קוט"ש, שיספקו טווח מקסימלי עפ"י תקן ה-WTLP של כ-330 ק"מ. נכון, הטווח פה לא מפיל לסתות, אך חשוב לזכור שמדובר ברכב מסחרי גדול שמיועד להסיע בנוחות יתרה שבעה או שמונה נוסעים מבוגרים, ולא ברכב משפחתי לשימוש פרטי. המנוע החשמלי של ה-E-Ulysse מספק כ-136 כ"ס, ויכולות הטעינה גם הן זהות לשאר המוצע בפלטפורמה המדוברת – 11 קילו וואט בטעינה ביתית.

פיאט חשמלי
אחת מאפשרויות הקונפיגורציה המרובות (מקור: אתר פיאט העולמי)

השוס העיקרי של הפיאט E-Ulysse החשמלי הוא באפשרויות ההתאמה האישית לכל לקוח ולקוח: ראשית, הדגם מגיע בשתי אפשרויות אורך לבחירה, אבל הדבר שבאמת מפתיע אותנו הוא שלפיאט E-Ulysse יש לא פחות מ-28 אפשרויות בנייה והתאמה שונות של פנים הרכב, שיאפשרו הן ל-7 והן ל-8 נוסעים להתנהל ברכב – כאמור – בנוחות יתרה.

פיאט חשמלי
(מקור: אתר פיאט העולמי)

בין האפשרויות הקיימות: סאן רוף כפול, אך לא זה שאנחנו מכירים – הסאן רוף של הפיאט הזו מפוצל ל-2, שניהם נעים לאורך הרכב מלפנים לאחור, כאשר קורה שמפרידה בינהם מכילה פקדים כאלו ואחרים לשימוש הנוסעים לאורך הרכב. ניתן להתאים מושבים מסתובבים בחלק מהשורות של הרכב, שולחנות מתקפלים, מקררים, ריפודים שונים ומשונים, חימום וקירור מובנה, ומקום רב למטען מאחור.

פיאט חשמלי
סאן רוף כפול – אבל לא כזה שאתם מכירים (מקור: אתר פיאט העולמי)

לא מן הנמנע שהדגם הזה יקרוץ גם למשפחות גדולות, אך ביסודו ה-E-Ulysse מיועד להיות מסיע נוסעים זול יחסית, חשמלי וחסכוני, עם לא מעט תפנוקים. הפלטפורמה הקיימת בהחלט יכולה לסייע לפיאט בהורדת עלויות הרכישה, שצפויות לעמוד באירופה על מחיר התחלתי של 40 אלף יורו לפני הנחות והטבות מס, אך לצערנו – בשלב זה אין מידע אם דגם זה יעשה את דרכו ארצה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על הפיאט E-Ulysse החשמלי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

פיאט חשמלי
(מקור: אתר פיאט העולמי)