ה-DS 9 המשודרגת מוצגת רשמית עם מערכת פלאג אין ושתי רמות הספק

ה-DS 9 המשודרגת מוצגת רשמית בזוג גרסאות פלאג אין עוצמתיות - והיא צפוייה להגיע ארצה כבר במהלך השנה הנוכחית בשתי גרסאות אלו

בכתבת "מה מחכה לנו בשנת 2022 בשוק הרכב בישראל", זרוע היוקרה של קונצרן PSA – הלוא היא DS – זכתה להופיע עם כמה דגמים שצפויים להגיע לישראל השנה. אחד הדגמים היוקרתיים הוא ה-DS 9 – רכב מהנלים גדול ויוקרתי, כמובן, שצפוי לקרוא תיגר על ההגמוניה הגמרנית בסגמנט זה – עם עיצוב הרבה פחות שמרני ומפרט מפתה.

כעת, ב-DS משחררים את המפרט והמידע המלא לגבי הדגם החדש – וזה צפוי להגיע בתצורת פלאג אין, עם שתי גרסאות הספק שונות ושני גדלי סוללה שונים, כאשר הגרסה העוצמתית יותר תגיע עם הנעה כפולה. מתחת לפני השטח, זוג הדגמים מציעים מספר לא מבוטל של מכלולים עם אוריינטציה ספורטיבית במקצת, אך בהתחשב בעובדה שטרם יצא לנו (או לכל עיתונאי רכב באשר הוא בשלב זה) לנהוג ברכב – אני נאלץ להסתפק במראה ובנתונים היבשים.

DS 9 360
גרסאת ה-360 העוצמתית – DS 9 (מקור: אתר DS העולמי)

DS 9 E-Tense 360 4X4

השם הארוך והאלפא-נומרי הזה מתייחס כל כולו לדגם הבכיר של ה-DS 9 החדשה. כמשתמע מהשם, דגם זה יגיע עם הנעה כפולה והספק של כ-360 כ"ס, אשר מגיע מלא פחות משלושה מנועים: בחזית הרכב ימוקם מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2000 סמ"ק אשר יפיק כ-200 כ"ס, ויחד איתו ישב בקדמת הרכב מנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס. המנוע החשמלי הקדמי ישולב עם הגיר של הרכב (גיר 8 מהירויות פלנטרי של קונצרן PSA אשר אנחנו מכירים מדגמי פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-DS האחרים), ומנוע חשמלי נוסף עם הספק של 110 כ"ס ישב על הסרן האחורי.

DS 9 360
DS 9 360 (מקור: אתר DS העולמי)

אם המתמטיקה שלכם טובה כמו שלנו בוודאי ספרתם כאן מעל ל-400 כ"ס, אך מפאת ענייני פיזיקה כאלו ואחרים, ההספק של גרסה זו עומד על 360 כ"ס בסך הכל לכל שלושת המנועים. את הכוח החשמלי תספק סוללה בגודל 11.9 קוט"ש, והיא תאפשר – במידה ולא בא לכם להתחרע עם היכולות הספורטיביות – טווח נסיעה של כ-52 ק"מ. בנוסף לנושאים אלו, ה-DS הזו מגיעה, כאמור, עם מספר מכלולים ספורטיביים – ביניהם סרנים משודרגים ומחוזקים, 4 בוכנות בכל קליפר, מהירות מרבית של 250 קמ"ש, מהירות מרבית של 140 קמ"ש בנסיעה על חשמל בלבד, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות מכובדות בהחלט, ג'אנטים בגודל 20 אינץ' וקישורית לנייד (כרגע לא ברור אם ומתי זו תהיה אפשרית לשימוש בישראל).

DS 9 360
(מקור: אתר DS העולמי)

DS 9 E-Tense 250 – אם 360 כ"ס זה יותר מידי בשבילכם

הגרסה המעט יותר עממית של ה-DS 9 היא גרסת ה-250. גם כאן מנוע הבנזין הוא מנוע 2,000 סמ"ק בהספק של 200 כ"ס שיחובר לתיבה פלנטרית בעלת 8 מהירויות, רק שבמקרה זה הרכב המדובר מגיע עם מנוע חשמלי אחד ולא שניים – גם הוא בהספק של 110 כ"ס, וגם במקרה זה – כמו בגרסת ה-360 – ההספק הכולל עומד על 250 כ"ס (ולא על חיבור המספרים של שני המנועים).

DS 9 250
גרסת ה-250 הקצת פחות עוצמתית. DS 9 250 (מקור: אתר DS העולמי)

יחד עם זאת, גרסת ה-250 מציעה מערך פלאג אין חדש שעושה הופעת בכורה בדגמי DS בפרט ובדגמי PSA בכלל: הסוללה מגיעה כאן בגודל של 15.6 קוט"ש, וזו מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 70 ק"מ. נוסף לכך, ב-DS מציינים כי המטען המובנה של הרכב יטען אותו בקצב של 7.4 קילו וואט – מה שאומר שהסוללה תוכל להתמלא מ-0 מוחלט ל-100% בתוך קצת מעל לשעתיים, מה שממצב את ה-DS 9 250 כאחד מרכבי הפלאג אין עם קצב הטעינה המהיר יותר בישראל – לכשזו תגיע. המהירות המרבית תעמוד על 240 קמ"ש בעוד מהירות הנסיעה המרבית על חשמל בלבד תעמוד על 135 קמ"ש. גם גרסת ה-250 וגם גרסת ה-360 צפויות להגיע ארצה במהלך השנה הנוכחית, ואנו נעדכן במועדי ההגעה המדויקים ובמחירים כאשר אלו יפורסמו ע"י לובינסקי.

מתלבטים לגבי רכב פלאג אין? המדריך לרכב פלאג אין יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על ה-DS 9? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

DS 9 250
DS 9 250 (מקור: אתר DS העולמי)