שוק המסחריות החשמליות מתחמם: סיטרואן ברלינגו חשמלית וסיטרואן ג'אמפי חשמלית נחתו בארץ

אחרי ציפיה רבה - לובינסקי מודיעה על תחילת השיווק הרשמי של זוג המסחריות הפופולריות שלה, בגרסאות החשמליות: ברלינגו חשמלית וג'אמפי חשמלית

מזה זמן לא מועט שאנחנו מלינים על כך ששוק המסחריות ורכבי העבודה החשמליים בישראל לא ממש שופע באפשרויות. אחת הבודדות שבהן היא ה-LEVC VN5, אשר היא עצמה מכילה גנרטור בנזין שנכנס לפעולה כאשר החשמל אוזל מהסוללה, ואחת נוספת היא המקסוס E-DELIVER החשמלי שמציע יכולות עבודה עירוניות בשני מרכבים.

כעת, שחקן חדש בתחום החשמלי הזה (אבל וותיק מאוד הן בתחום רכבי העבודה והן בתחום הרכבים החשמליים הפרטיים) נכנס לחלק ההולך ומתחמם הזה של השוק הישראלי: לובינסקי מודיעה כי הג'אמפי והברלינגו החשמליות נחתו בארץ ויחלו להמכר ללקוחות. מדובר בבשורה משמעותית במיוחד – היות ואלו שתי מסחריות פופולריות בשוק רכבי העבודה הישראלי שיאפשרו כעת הנעה חשמלית לחלוטין.

סיטרואן ברלינגו חשמלית
סיטרואן ברלינגו חשמלית (מקור: אתר סיטרואן העולמי)

סיטרואן ברלינגו החשמלית תגיע עם סוללה בגודל 50 קוט"ש, מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס וטווח מוצהר של 269 קילומטרים, כאשר בנוסף לכך – היא מורשית גרירה במשקל של עד 750 ק"ג. התצורה הנוכחית בה תמכר הברלינגו החשמלית תהיה זו בעלת חמשת המושבים, וייתכן שבעתיד – תגיע גם גרסאת שבעה מושבים, כפי שהיה בברלינגו דיזל. אם נתוני המערכת החשמלית נשמעים לכם מוכרים, לא בכדי – מדובר במערכת חשמלית בה עושה קונצרן PSA שימוש לרוחב מותגיו, ופגשנו אותה בין השאר בסיטרואן C4 החשמלית.

אבל כפי שאנחנו רואים את זה, הבשורה המשמעותית מעט יותר אפילו מהברלינגו החשמלית (עם כל הכבוד לה בהיותה פורצת הדרך לרכבי העבודה מסוגה בשוק הישראלי) היא הג'אמפי החשמלית החדשה. זו תגיע ארצה בשתי גרסאות סוללה – 50 קוט"ש ו-75 קוט"ש והטווחים יעמדו בהתאמה על 221 ק"מ ו-319 ק"מ, והיא תוצע בזוג מרכבים – מדיום ולארג'.

סיטרואן ג'מפי חשמלית
סיטרואן ג'מפי חשמלית בישראל – במרכב היסעים ולא סגור כמו שבתמונה (מקור: אתר סיטרואן העולמי)

גרסאת המדיום של הג'אמפי תאפשר בחירה בין 6 ל-9 מושבים (בתצורה של נהג פלוס חמישה או נהג פלוס שמונה), בעוד גרסאת הלארג' תגיע אך ורק עם סוללה בגודל 75 קוט"ש (עם הבדל מזערי בטווח – 316 ק"מ) ובתצורה של שישה מקומות בלבד, אך עם מרכב ארוך יותר ויותר מקום למטען – וזו קורצת בעיקר לתחום ההיסעים, שם לא חסרה נוכחות יוקרתית בדמות המרצדס EQV – אך הנוכחות של מותג נגיש יותר לא נפוצה בו, עד עכשיו.

כל הדגמים המוצגים לעיל (ברליגנו חשמלית וג'אמפי חשמלית על שתי אפשרויות המרכב והסוללה שלה) יציעו טעינה ביתית בקצב של 11 קילו וואט וטעינה מהירה בקצב של עד 100 קילו וואט (באירופה ניתן להזמין את הברלינגו עם טעינת 22 קילו וואט, וייתכן שכך יהיה גם בהמשך הדרך בארץ). הבשורה העיקרית מבחינתנו בהגעתה של הג'אמפי לעיל היא העובדה שכעת ישנה נציגה עממית יחסית במחירה בכל תחום ההיסעים, ומחיריה אף לא רחוקים בצורה דרמטית בהשוואה לג'אמפי דיזל המקבילות (נושא המחירים דומה גם בברלינגו החשמלית בהשוואה לגרסאות הדיזל). בנוסף, הג'אמפי תהיה ככל שידוע לנו הרכב החשמלי הראשון שיימכר באופן מסודר כרכב נכים למי זכאי לכזה מטעם לביטוח לאומי.

להרחבה בנושא גודל סוללה והספקי טעינה – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

הדבר האחרון שנותר לנו הוא המחיר: סיטרואן ברלינגו החשמלית תומחרה בכ-178,900 ש"ח, מה שהופך אותה למסחרית החשמלית הבאה במחירה לאחר המקסוס E-DELIVER. מחיר הסיטרואן ג'אמפי החשמלית בגרסאת מדיום עם סוללת 50 קוט"ש נקבע על 264,990 ש"ח, וכמובן שהוא יעלה בהתאם – ביחס למרכב הרכב שייבחר (ארוך או קצר, 50 קוט"ש או 75 קוט"ש וכו'). 

חברי ערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג מקבלים את הידיעות הרבה לפני כולם!

מה דעתכם על החשמליות המסחריות של סיטרואן? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

סיטרואן ברלינגו חשמלית
בהמשך צפויה לעלות ארצה גם הגרסה הסגורה של הברלינגו החשמלית (מקור: אתר סיטרואן העולמי)