בסוף שנת 2024 הגיעה לישראל מכונית הסדאן צ'רי אריזו 8 פלאג אין, ובפברואר 2025 הצטרפה צלע נוספת למשפחה. זו לא אחרת מאשר צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין (Chery Tiggo 8 Pro PHEV) – קרוסאובר 7 מקומות מרווח ומאובזר. הדגם מבוסס על Tiggo 8 Pro המונע בבנזין, אשר הפך בשנתיים האחרונות לאחד הדגמים הנמכרים בקטגוריית הקרוסאוברים עם שבעה מקומות בישראל, עם למעלה מ-11,500 מסירות עד יוני 2025 – ואף הגיע למקום הראשון בקטגוריה שלו. ובכלל, בשלוש השנים שעברו מאז נחיתת צ'רי בישראל, נוסעות בכבישי הארץ מעל ל-43 אלף מכוניות מבית המותג!
בארץ הדגם מתחרה בקרוסאוברי פלאג אין עם 7 מקומות כמו פיג'ו 5008 ומיצובישי אאוטלנדר, או בסקודה קודיאק עם ההנעה ההיברידית הקלה (גרסת הפלאג אין לא הגיעה לישראל באופן רשמי).
הדגם מגיע לארץ ב-2 רמות גימור, Noble ו-Ultimate (ובהמשך גם גרסת כניסה חדשה בשם Comfort). רכב המבחן שקיבלנו הוא מרמת הגימור הבכירה ביותר, Ultimate.
אז מה חשוב לדעת על הדגם?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

עיצוב צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין
ה-Tiggo 8 Pro פלאג אין מעוצב באופן לא חריג בנוף הקרוסאוברים, אבל נעים לעין. הוא כולל גריל קדמי ייחודי, גימורי כרום שונים מסביב, ידיות שקועות לדלתות ופנסי LED דקים. מהצד הרכב מצויד בחלונות מושחרים וג'אנטים קלים מסגסוגת אלומיניום בגודל 19 אינץ’, אשר משלימים את המראה שלו ומוסיפים קצת חספוס. הרכב מגיע בירוק, לבן, שחור ואפור מטאליים. הגוון השחור של רכב המבחן ממש מחמיא לו בעיני. בסך הכל העיצוב נקי, אסתטי ובעל נוכחות.
יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מנוע
יחידת ההנעה של הטיגו 8 פרו זהה בשתי רמות הגימור של הדגם, וההספק זהה לזה של צ'רי אריזו 8 שכבר בחנו במגזין. היא כוללת מערכת פלאג-אין מהדור השלישי של היצרנית, המשלבת מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטרים עם מנוע חשמלי, המספקים יחד 347 כוחות סוס ומניעים את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בת שלושה יחסי העברה. לדגם המאסיבי הזה יש יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, שזה לא רע בכלל עבור רכב 7 מקומות גדול.
להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

אזור הנוסעים מלפנים
הדגם מוצע בשתי רמות גימור: Noble ו-Ultimate, ואני כאמור אספתי את הבכירה מבין השתיים, Ultimate. בתא הנוסעים מיד מרגישים שהוא מרווח ומאובזר מאוד. המסך הגדול במרכז הקונסולה נוח לשימוש, הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי עבדה בצורה חלקה, ומערכת השמע של סוני עם 12 רמקולים הפתיעה באיכות הצליל – ואהבתי במיוחד את תוספת שני הרמקולים במשענת הראש.
ברמת הגימור הבכירה שקיבלתי למבחן, יש באמת שפע של פינוקים – מושבים חשמליים עם חימום, אוורור ועיסוי (חבל שהעיסוי לא קיים גם בצד הנהגת אלא רק לנוסעת שלידה), טעינה אלחוטית מהירה לטלפון הנייד, וגג פנורמי שמכניס הרבה אור וכולל גם סאנרוף שנפתח חשמלית ווילון חשמלי. המושבים היו לי נוחים והעניקו תמיכה טובה לגב, ובמיוחד אהבתי את פונקציית הכניסה הקלה שמזיזה את המושב אחורה כשנכנסים או יוצאים.
במהלך הנסיעות השתמשתי לא מעט במצלמות ההיקפיות ובחיישנים, וזה הפך את החניה לפשוטה יותר. גם בקרת האקלים המפוצלת הייתה פתרון מצוין כשלא הצלחנו להסכים על טמפרטורה אחידה במהלך הנהיגה. בסך הכול, התחושה שלי היא שהרכב נותן חוויה נעימה ומפנקת, עם הרבה תשומת לב לפרטים הקטנים שמשפרים את היומיום.

אזור הנוסעים בשורת המושבים השנייה (האמצעית)
שורת המושבים השנייה מציעה מרחב נדיב לרגליים ולצדדים, הודות לבסיס גלגלים של 271 ס"מ ורצפה כמעט שטוחה. הנוסעים מאחור נהנים מנוחות שימושית כמו פתחי מיזוג ייעודיים, תאורה אישית, כיסים בגב המושבים, ידיות עם ווי תלייה ומשענת יד מרכזית עם מחזיקי כוסות כפולים. בנוסף יש זוג חיבורי USB-C לטעינה, חלונות מושחרים וגישה מלאה לאור שנכנס דרך הגג הפנורמי. יתרון נוסף הוא שהספסל נע על מסילה, וניתן לכוון את מושב הנוסע שלצד הנהג, כך שניתן לשחק עם המרווח לרגליים בהתאם לצורך.

אזור הנוסעים בשורת המושבים השלישית (האחרונה)
שורת המושבים השלישית נגישה באמצעות קיפול המושבים בשורה השנייה – ורצוי לעשות זאת מצד ימין, שם הגישה נוחה יותר. כמקובל בקטגוריה, מדובר בשני מושבים המתאימים בעיקר לילדים או לנוסעים נמוכים, שכן מרווח הראש והרגליים כאן מוגבל יותר. עם זאת, הם מציעים פתרון שימושי כשצריך להסיע שבעה נוסעים. כאשר השורה אינה בשימוש, ניתן לקפל אותה בקלות וליהנות מתא מטען גדול ושימושי במיוחד.

תא המטען של צ'רי אריזו 8
תא המטען של הדגם נפתח חשמלית, גם בלחיצה על הכפתור שתחתיו, גם בלחיצה ארוכה על הכפתור בשלט וגם בלחיצה על כפתור שמתחת להגה משמאל לנהג. יש לו סף העמסה גבוה, ובמצב ה"רגיל" שלו הוא די קטן – כי את המקום תופסת שורת המושבים האחורית. ברגע שאתם מקפלים אותה, אתם מקבלים תוספת טובה של מקום. ואם זה לא מספיק, אז תוכלו לקפל גם את שורת המושבים האמצעית – ולקבל שפע של נפח אחסון. נפח תא המטען של הרכב הוא 193 ליטר, 1,179 ליטר עם שורת המושבים האחורית מקופלת, ו-1,930 ליטר בעת קיפול שתי שורות המושבים מאחור.
לדגם כושר גרירה של 750 ק"ג, עם או בלי בלמים.

צריכת דלק, מערכת חשמלית וטווח נסיעה במבחן
הדגם מגיע עם סוללה זהה בשתי רמות הגימור, שגם אותה הוא חולק עם האריזו 8 ואף ג'אקו 7, מבית אותה היצרנית – וגודלה 18.3 קוט"ש. היא מאפשרת נסיעה לטווח חשמלי מוצהר של 90 ק"מ בגרסה זו, שזה מרשים מאוד! הטווח המשולב חוצה את ה-1,100 ק"מ.
צריכת הדלק המוצהרת של האוטו היא 5.9 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה במצב ההיברידי בלבד, וצונחת ל-0.8 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה במצב המשולב עם סוללה טעונה במלואה. כמובן, שאם הנסיעה שלכם כולה אורכת פחות מ-90 ק"מ – תוכלו לעשות את רובה על חשמל בלבד.
במהלך המבחן, צריכת הדלק הממוצעת שלי הייתה 16 ק"מ לליטר, שהם כ-6.25 ליטר ל-100 ק"מ, מה שאומר שתוכלו לנסוע ממש בקלות כ-960 ק"מ מינימום על מיכל דלק מלא, ועם סוללה טעונה במלואה גם תעקפו את האלף ק"מ. ואם תקפידו על נסיעה בסגנון חסכוני יותר תגיעו בקלות גם לטווח המוצהר של רכב המבחן.
הרכב תומך בטעינה ביתית בהספק מירבי של 6.6 קילוואט, כמו שראינו בהרבה רכבי פלאג אין, המאפשרת להטעין את הרכב במלואו בבית תוך כ-3 שעות. בנוסף, הרכב כולל תמיכה בטעינה מהירה בקצב מקסימלי של 40 קילוואט, כך שבתנאים המתאימים ניתן להטעין את הסוללה מ-30-80% תוך 20 דקות בלבד. חשוב לציין כי לא כל רכבי הפלאג-אין בישראל תומכים בטעינה מהירה, וזו נקודת חוזקה משמעותית של הדגם, המאפשרת ניצול מיטבי של ההנעה החשמלית.
לרכב שני מצבי נהיגה: EV ו-HEV (לצד מצב EV+ שתוכלו לבחור במערכת המולטימדיה, ויפרוק את הסוללה למקסימום האפשרי במצבי חירום). במצב הראשון הנהג יכול לבחור מצב חשמלי בלבד עבור נסיעה יומית חלקה, או נסיעה עירונית. במצב השני הרכב ישתמש בעיקר בכוח שמספק המצבר. רק בזמן האצה, מנוע הבנזין מגביר כוח נוסף לגלגלים התומכים בסוללה. כמו כן, המנוע טוען את הסוללה במהלך הנסיעה ומקפיד שתישאר על כ-15 אחוז.
הרגנרציה ברכב נשלטת רק דרך מסך המולטימדיה, ותוכלו לבחור בין שלושה מצבים – רגנרציה חלשה, בינונית או חזקה. זה נחמד מאוד שאפשר לשלוט בדרגת הרגנרציה במהלך הנסיעה, למרות שמדובר ברכב פלאג אין.
במהלך המבחן, הגעתי לטווח נסיעה של 75 ק"מ במצב החשמלי "הטהור", לפני שהרכב המליץ לי לעבור למצב ההיברידי (כשנותרו כ-15% חשמל בסוללה). אני מאמינה לחלוטין שבנהיגה רגועה ובתנאי השטח הנכונים תוכלו לנסוע גם יותר מ-90 ק"מ על חשמל בלבד. וכפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם – ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, תוכלו להוציא ממנו טווח שיהיה יותר ויותר קרוב להצהרת היצרן.
ובאופן שאינו שגרתי לרכבי פלאג אין גם כן, אבל כן ראינו עוד מספר דגמים כאלו לאחרונה – הרכב תומך בהפעלת מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות פונקציית V2L. זו מאפשרת לדגם לשמש אתכם כגנרטור נייד – בזכות נפח מיכל הדלק הגדול של הרכב (60 ליטרים). מדריך בנושא תוכלו למצוא בכתבת תרחיש עלטה שמפרטת מה תוכלו לעשות עם רכב חשמלי בזמן הפסקות חשמל ארוכות, והיא קיימת גם בגרסת וידאו.
להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

בטיחות ומערכות עזר
הדגם זכה לציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו NCAP.
ה-Tiggo 8 Pro פלאג אין מגיע עם 9 כריות אוויר (ברמת הגימור הבכירה) ו-15 מערכות סיוע לנהג. בין היתר, הדגם כולל בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, סיוע בזחילה בפקקים, התרעה על פתיחת דלת מסוכנת, וכן מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב – אשר לא הייתה קיימת בגרסת הבנזין.
מערכות הבטיחות מתפקדות טוב, הקרוז קונטרול האדפטיבי מוצלח, והדבר היחיד שהפריע לי קצת הוא תיקון הסטייה מנתיב בכבישים בהם העדפתי להיצמד יותר לשול ולהתרחק מהרכב שלצידי – אבל תוכלו לנטרל אותו. ובתכלס הוא שומר על מרכז הנתיב מעולה, פשוט יש נהגים שאיתם אני מעדיפה עוד קצת מקדם הגנה.
אחד הפיצ’רים הנוחים ממש לשימוש ברכב גדול כמו זה הוא מערכת מצלמות 540°, המספקת נראות מקיפה לכל הכיוונים, כולל תצוגת שלדה שקופה, המאפשרת לנהג לראות את תנאי הדרך מתחת לרכב.
בנוסף, רמת הגימור הבכירה של רכב המבחן מציעה תצוגה עילית (HUD) על השמשה הקדמית, המציגה לנהג מידע חשוב כמו מהירות, הנחיות ניווט והתראות בטיחות ללא צורך בהסרת המבט מהכביש. זה תמיד פיצ'ר שמאוד מוסיף בעיני.

איך Chery Tiggo 8 Pro פלאג אין נוסעת?
ברכב יש בורר מצבי נהיגה עם 3 מצבים: Normal, Eco ו-Sport. זה מאוד נוח שהשליטה מתבצעת דרך כפתור. כאמור, דרך צמד כפתורים נוספים שממוקמים על הקונסולה המרכזית תוכלו לבחור גם בין שני מצבי נהיגה נוספים: היברידי וחשמלי.
למרות שמדובר ברכב 7 מקומות, מבחוץ הוא פשוט נראה כמו קרוסאובר גדול, וזה מאוד נחמד – כי זה מרגיש כמו לנהוג בקרוסאובר גדול רגיל.
גם מערך המצלמות ההיקפיות מאוד תורם לתחושה הנינוחה ברכב, ולמרות שהוא כזה גדול וכבד יש לו יכולת תאוצה מפתיעה וביצועים טובים על הכביש – שוב, עבור רכב 7 מקומות ששוקל כמעט שני טון (1,991 ק"ג).
הרכב מאוד שקט, בטח בנהיגה במצב החשמלי. בידוד הרעשים גם הוא טוב מאוד מבחינת רעשי רוח וכביש, שקצת מתגבר במהירויות גבוהות. הדגם נוח לנהיגה, עם בולמים שהם קצת קצת רכים – אבל לא באופן משמעותי. חשוב לזכור שזה דגם של 7 מקומות, וכאשר הוא מלא הבולמים יתנהגו אחרת.

מחיר Chery Tiggo 8 Pro פלאג אין
צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין מגיע לארץ בשתי רמות גימור – Noble ו-Ultimate. בהמשך תתווסף גרסה התחלתית חדשה, ששמה Comfort. מחירו ההתחלתי של הדגם הוא 199,990 שקלים. מחירו של רכב המבחן, מרמת הגימור הבכירה Ultimate, הוא 209,990 שקלים. המחירים הינם לפני אגרת רישוי (בסך 2,722 שקלים) או תוספות.
הרכב מגיע עם אחריות ל-6 שנים או 150,000 ק"מ, ואחריות לסוללה ל-8 שנים או 150,000 ק"מ. בנוסף, קיימת תוספת של 2,000 ש"ח עבור הצבעים המטאליים, כולל גוון ירוק בקבוק חדש ויוקרתי.

סיכום מבחן צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין
צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין מצליח לשלב בין פרקטיות של רכב משפחתי מרווח ל-7 נוסעים, אבזור מפנק ברמה גבוהה וטכנולוגיית פלאג אין מודרנית ומתקדמת. הוא מציע טווח חשמלי נוח, טווח משולב מרשים בטירוף, תמיכה בטעינה מהירה, רשימת מערכות בטיחות עשירה וחוויית נהיגה שקטה ונוחה – כל זה במחיר תחרותי מאוד ביחס לשוק. אם אתם מחפשים רכב שבע מקומות שמאפשר גם נהיגה נוחה, גם טווח מטורף וגם שפע של איבזור, שווה בהחלט לעשות נסיעת מבחן על הטיגו 8 פרו פלאג אין.
למי שחושש, זה יכול להיות פתרון מעולה למעבר מבוקר ואיטי לרכב חשמלי, וזה גם פתרון טוב למי שעושה רוב הזמן נסיעות קצרות ויוכל לעשות אותן על חשמל בלבד – אבל לא לחטוף חרדת טווח כאשר הוא יוצא לנסיעות ארוכות יותר. תוכלו לקרוא ולצפות עוד בנושא במדריך רכב פלאג אין, שקיים גם בגרסת וידאו (ויש גם מדריך רכב חשמלי לקריאה נוספת).
רוצים להתייעץ לגבי דגמי צ'רי, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מפרט טכני של צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין
הספק המנוע של רכב המבחן: 347 כ"ס, הנעה קדמית
יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 9 שניות
גודל סוללה: 18.3 קוט"ש
קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 6.6 קילוואט
קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 40 קילוואט
טווח מוצהר של רכב המבחן: 1,100 ק"מ משולב, 90 ק"מ חשמלי בלבד
מחיר רכב המבחן (הגרסה הבכירה Ultimate): 209,990 שקלים (212,712 שקלים אחרי אגרת רישוי)
אחריות: 6 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם), 8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה.
שירות: רשת מרכזי השירות של פריזבי הפזורים ברחבי הארץ
[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]
